Radary - volná diskuse
Pravidla fóra
Toto fórum se týká výhradně radarů a s nimi spojených problémů.
Toto fórum se týká výhradně radarů a s nimi spojených problémů.
Re: Radary - volná diskuse
Limit do 3 km/h nelze postihovat, protože se jedná o tzv. "statistickou chybu"....
- Scorpio_cz
- Příspěvky: 678
- Registrován: 5.6.2008, 19:21
Re: Radary - volná diskuse
Ale měšťákům to jaksi na záčátku nikdo neřek, a oni se tak moc snažili naplnit pokladničky
Re: Radary - volná diskuse
Jak to bývalo - do 10% od povolené rychlosti, maximálně však o 5km/h?
TomTom GO 930T, NC 9.510, mapa Central Europe, RDS-TMC, 2x Brodit + ProClip
Xiaomi MI2S + app. Be On Road, Aponia, Waze
MS Windows 7 prof. 64bit, Opera 32
Xiaomi MI2S + app. Be On Road, Aponia, Waze
MS Windows 7 prof. 64bit, Opera 32
Re: Radary - volná diskuse
Dle zákona o metrologii 505/1990 Sb. musí být každé tzv. stanovené měřidlo, jehož výsledky měření jsou použity k uložení sankcí, v ročních intervalech ověřeno a schváleno ČMI. V současnosti pro všechny schválené typy ČMI stanovuje maximální dovolenou chybu 3 km/h do rychlosti 100 km/h, resp. 3% při rychlostech nad 100 km/h.
Tj. pokud MP naměří 52 km/h a chce udělit pokutu, může řidič věc postoupit do správního řízení a tam argumentovat, že v schválení stanoveného měřidla nelze prokázat překročení 50 km/h (a třeba by se ukázalo, že radar nebyl již déle než rok na přeměření nebo je se schválením jiný problém, pak za použití takového měřidla hrozí uživateli sankce až 1.000.000 Kč).
Aby bylo možné prokázat překročení 50 km/h, musí radar ukazující rychlost v celých km/h naměřit alespoň 54 km/h.
Tj. pokud MP naměří 52 km/h a chce udělit pokutu, může řidič věc postoupit do správního řízení a tam argumentovat, že v schválení stanoveného měřidla nelze prokázat překročení 50 km/h (a třeba by se ukázalo, že radar nebyl již déle než rok na přeměření nebo je se schválením jiný problém, pak za použití takového měřidla hrozí uživateli sankce až 1.000.000 Kč).
Aby bylo možné prokázat překročení 50 km/h, musí radar ukazující rychlost v celých km/h naměřit alespoň 54 km/h.
Re: Radary - volná diskuse
To není žádná novinka...To jsem psal už ve své zprávě...Prokazatelné je překročení rychlosti až od čtyř kilometrů přes limit..Do tří kilometrů je to statistická chyba...To už se tu probíralo, a Vráno, ty nebuď sklerotik. A žádných 10 % nikdy neplatilo, to bylo jen "jedna paní povídala"...
Re: Radary - volná diskuse
No to víš, v mém věku... jsem rád, že ráno trefím na mísu
TomTom GO 930T, NC 9.510, mapa Central Europe, RDS-TMC, 2x Brodit + ProClip
Xiaomi MI2S + app. Be On Road, Aponia, Waze
MS Windows 7 prof. 64bit, Opera 32
Xiaomi MI2S + app. Be On Road, Aponia, Waze
MS Windows 7 prof. 64bit, Opera 32
Re: Radary - volná diskuse
Stacionární radar v Nýřanech - v rozmezí měsíce jsem teď jel 2x okolo a radar je odmontován, zbyla po něm pouze nahoře zaslepená trubka. Nemá někdo detailnější info zda to je definitivní stav a mohl by se vyřadit z databáze?
Re: Radary - volná diskuse
Tak ho odstraníme, a pokud ho někdo uvidí namontovaný, tak ho zase zadáme.....Může být v opravě, nebo ho budou měnit za jiný atd atd....Takže odstranit ???
Re: Radary - volná diskuse
Nemám to ověřené, ale myslím si, že 10% vzniklo z toho, že přesnost palubního tachometru je velmi mizerná, udává se právě kolem 10%, tj. můj tachometr ukazuje 50 km/h, ale ve skutečnosti jedu 55 km/h (nebo 45 km/h). Proto, opět neověřené, by u státní policie měla být pokuta až za rychlost 58 km/h - už je to prokazatelné překročení rychlosti v obci o 0-10 km/h (palubní tachometr i přes svou chybu ukazuje vyšší rychlost než 50 km/h a radar když ukáže 58 km/h, tak skutečná rychlost je plus mínus 3 km/h, tj. i řidič musí vidět, že jede rychleji).Gumajz píše:To není žádná novinka...To jsem psal už ve své zprávě...Prokazatelné je překročení rychlosti až od čtyř kilometrů přes limit..Do tří kilometrů je to statistická chyba...To už se tu probíralo, a Vráno, ty nebuď sklerotik. A žádných 10 % nikdy neplatilo, to bylo jen "jedna paní povídala"...
Smůlou je, že 99,99999% palubních tachometrů podměřuje, tj. když ukáže 50 km/h, tak ve skutečnosti jedete max. 45 km/h...
A chtělo by to získat technickou specifikaci od výrobce tachometru a tam bude přesně napsáno, jak to je s TP(třída přesnosti)...Aby to nebylo -10%/+5%... a vzhledem k ceně přístroje nelze čekat přesnost pod 5%.
Garmin nüvi 3790T - minulost
Garmin nüvi 765T - minulost
Garmin nüvi 765T - minulost
- Jirásek
- Příspěvky: 2963
- Registrován: 25.11.2006, 15:31
- Bydliště: matička stověžatá Praha, destinace Suchdol
- Kontaktovat uživatele:
Re: Radary - volná diskuse
Pokud je mi známo, tak pro schválení způsobilosti vozidla musí výrobce zajistit, aby v žádném případě nemohlo dojít k situaci, že rychloměr ukáže menší rychlost než je skutečná (a to i v závislosti na velikosti schválených rozměrů pneumatik pro dané vozidlo). Proto v 99% ukazuje tachometr vozidla vyšší rychlost než je skutečná. Tato chyba je, dle konstrukce měřiče rychlosti, při různých rychlostech jiná. Jiná situace nastane, poku jsou na vozidle použity pneumatiky neschválených rozměrů pro vozidlo (při různém "tunění"), větší obvod pneumatiky.
Při měření rychlosti policií se nebere v úvahu tolerance tachometru (to policii nezajíma, tachometr může být poškozen), ale pouze skutečná rychlost vozidla. Protože u technických prostředků pro měření rychlosti vozidla (radarů) nelze (z fyzikálních a dalších důvodů) zajistit 100% přesnost, je zde tolerance +/-. Pro účely represe se vychází z maximální možné chyby, která je do 3km/h v celé šíři měřených hodnot. Toto pravidlo je využíváno i u úsekových radarů, kdy je princip měření jiný.
Proto nejsou postihovány situace, kdy vozidlo překročí povolenou rychlost o 3km/h, respektive od naměřené rychlosti je tato stanovená chyba odečtena.
Příklad:
1. naměřená rychlost radarem 71km/h, -3km/h odečtená chyba, případný postih za jízdu 68km/hod. Pokud je to na 50, je to překročení do 20km/h.
2. naměřená rychlost radarem 52km/h, -3km/h odečtená chyba, vypočítaná rychlost 49km/hod. Pokud je to na 50, je to bez postihu.
Při měření rychlosti policií se nebere v úvahu tolerance tachometru (to policii nezajíma, tachometr může být poškozen), ale pouze skutečná rychlost vozidla. Protože u technických prostředků pro měření rychlosti vozidla (radarů) nelze (z fyzikálních a dalších důvodů) zajistit 100% přesnost, je zde tolerance +/-. Pro účely represe se vychází z maximální možné chyby, která je do 3km/h v celé šíři měřených hodnot. Toto pravidlo je využíváno i u úsekových radarů, kdy je princip měření jiný.
Proto nejsou postihovány situace, kdy vozidlo překročí povolenou rychlost o 3km/h, respektive od naměřené rychlosti je tato stanovená chyba odečtena.
Příklad:
1. naměřená rychlost radarem 71km/h, -3km/h odečtená chyba, případný postih za jízdu 68km/hod. Pokud je to na 50, je to překročení do 20km/h.
2. naměřená rychlost radarem 52km/h, -3km/h odečtená chyba, vypočítaná rychlost 49km/hod. Pokud je to na 50, je to bez postihu.
TomTom GO 1005T;Garmin eTrex Vista HCx; Samsung Galaxy3; PC: Win7, Win8, Android
Re: Radary - volná diskuse
Všichni výrobci tachometrů se drží tolerance okolo 10% . Ale problém je u starších vozů. Nikdy nevíš, jestli se v tachometru někdo nevrtal. Proto jsou lepší elektronické. U nich rychle poznáš závadu, většinou buď měří, nebo ne....
Další věc, která ovlivní tachometr jsou kola a gumy. Myslím tím, jestli řidič používá výrobcem schválenou (napsáno v TP) velikost disků a gum. Tam se může stát, že při používání jiných disků (nepředepsaných pro vozidlo) je odchylka tachometru větší. A to jak do plusu tak i do mínusu(dle velikosti).Ale většinou to bývá takto : Auto jede 55, ale tachometr ukazuje 50. Takže se pak tento řidič vydává všanc dvěma postihům. Pokutě za rychlou jízdu, a porušení technické vyhlášky tím, že používá na autě něco, co není schváleno v TP (viz hliníkáče větších rozměrů). Správný postup je, že by řidič měl nechat toto zapsat do TP...
A abych uvedl vše. Při používání něčeho elektronického v autě (co má okolo sebe rušivé pole), či při zásahu do elektroniky či elektroinstalace vozu (samo domo) může dojít k rušení signálu elektronického tachometru, resp. od čidla do něj, a dále k jeho špatnému měření...
Dobré jsou na toto Info-Cedule. Když jedeš okolo, jukneš na ceduli a na tachometr a víš, jestli je vše, jak má být. Ale jak říkám, vždy musí tachometr ukazovat více, než jedeš. Nejčastější bývá těch 10%. Při 50 cca 55, a okolo 100 cca 110....Mění se to trochu tím, jak máš ojeté gumy...
A zbytek je tak - Jak píše Jirásek.
Další věc, která ovlivní tachometr jsou kola a gumy. Myslím tím, jestli řidič používá výrobcem schválenou (napsáno v TP) velikost disků a gum. Tam se může stát, že při používání jiných disků (nepředepsaných pro vozidlo) je odchylka tachometru větší. A to jak do plusu tak i do mínusu(dle velikosti).Ale většinou to bývá takto : Auto jede 55, ale tachometr ukazuje 50. Takže se pak tento řidič vydává všanc dvěma postihům. Pokutě za rychlou jízdu, a porušení technické vyhlášky tím, že používá na autě něco, co není schváleno v TP (viz hliníkáče větších rozměrů). Správný postup je, že by řidič měl nechat toto zapsat do TP...
A abych uvedl vše. Při používání něčeho elektronického v autě (co má okolo sebe rušivé pole), či při zásahu do elektroniky či elektroinstalace vozu (samo domo) může dojít k rušení signálu elektronického tachometru, resp. od čidla do něj, a dále k jeho špatnému měření...
Dobré jsou na toto Info-Cedule. Když jedeš okolo, jukneš na ceduli a na tachometr a víš, jestli je vše, jak má být. Ale jak říkám, vždy musí tachometr ukazovat více, než jedeš. Nejčastější bývá těch 10%. Při 50 cca 55, a okolo 100 cca 110....Mění se to trochu tím, jak máš ojeté gumy...
A zbytek je tak - Jak píše Jirásek.
Re: Radary - volná diskuse
Naprostá pitomost. Tachometr nesmí ukazovat méně, než opravdu jedeš. Pokud si tam nedáš neschválená kola extrémních rozměrů, což je ovšem tvůj problém.eidz píše:můj tachometr ukazuje 50 km/h, ale ve skutečnosti jedu 55 km/h (nebo 45 km/h).
Edit Jirásek - upraven odkaz na citaci (byl tam Gumajz).
Re: Radary - volná diskuse
Nemusí to být ani moc extrémní rozměr. Stačí dát na auto kdy mají být 14 palcová kola dát 15 palcová, která nejsou v TP povolena. A záleží také na výšce pneumatik. Ale to už stačí. Zodpovězeno beze zbytku....
Re: Radary - volná diskuse
Můžete mi ještě vysvětlit, jaká technologie - pracovní postup, je použit pro výrobu měřicího přístroje, aby měl toleranci -10%/+0%? Rád se nechám poučit.
Ano, znám postup pro výrobu TP2, TP1, TP0,2. TP0,1 už je normál
Ale aby jste měli přístroj, který do plusu má nulovou toleranci, hmmmm.
To, že výrobce posune měřicí rozsah, aby z plus mínus 5% udělal -10% a plus 0% je možné, ale pořád nezměníte podstatu. A fakt, že na 1000 vyrobených přístrojů prostě 1 bude měřit plus mínus 5 a ne -10%/+0%.
To, že jakýkoliv represivní útvar využívá neznalosti řidičů je fakt. A taky je fakt, jen češi o tom dokáží polemizovat, psát a natáčet reportáže do TV.
Proč se v jiným zemích nediskutuje a kde je 50 se jede 45-dle tacha. Co kdyby měřili... U nás? Kde je 50 se jede 55 dle tacha, protože spoléháme na toleranci tachometru, toleranci radaru...
Jinak tip na informativní ceduli je velmi dobrý - na ty gumy, co jsou obuté, hned vidíte, jak jste na tom.
Ano, znám postup pro výrobu TP2, TP1, TP0,2. TP0,1 už je normál
Ale aby jste měli přístroj, který do plusu má nulovou toleranci, hmmmm.
To, že výrobce posune měřicí rozsah, aby z plus mínus 5% udělal -10% a plus 0% je možné, ale pořád nezměníte podstatu. A fakt, že na 1000 vyrobených přístrojů prostě 1 bude měřit plus mínus 5 a ne -10%/+0%.
To, že jakýkoliv represivní útvar využívá neznalosti řidičů je fakt. A taky je fakt, jen češi o tom dokáží polemizovat, psát a natáčet reportáže do TV.
Proč se v jiným zemích nediskutuje a kde je 50 se jede 45-dle tacha. Co kdyby měřili... U nás? Kde je 50 se jede 55 dle tacha, protože spoléháme na toleranci tachometru, toleranci radaru...
Jinak tip na informativní ceduli je velmi dobrý - na ty gumy, co jsou obuté, hned vidíte, jak jste na tom.
Garmin nüvi 3790T - minulost
Garmin nüvi 765T - minulost
Garmin nüvi 765T - minulost
Re: Radary - volná diskuse
Řešíte tu píčoviny.... to nejde jinak napsat
Sygic, TT One mobile
v Huawei Ascend Mate 7 Android 6.0 MM
v Huawei Ascend Mate 7 Android 6.0 MM