externí napájení z AA baterií pro Navigon
externí napájení z AA baterií pro Navigon
Mam 8310 v zaruce ještě rok a mam dojem že baterie vydrží maximálně tak 30 minut od uplného nabití při zaplém GPS, už mi jeden z Vás doporučil externí baterii ale jakou mate zkušenost vy? v autě není problém na 220V mam taky nabíječku ale pokud bych chtěl použít oziex tak si dlouho neponaviguju, zkoušeli ste někdo si baterii sam vyměnit? předpokládám že je v navigaci integrovaná tužková baterka nabíjecí a jedna pecka jako záložní měl ste to už někdo rozkuchané? případně mate foto jak to vypadá po rozebrání? Na pěší turistiku jsou určeny jiné ale proč nevyužít to co mám.
http://www.apc.com/resource/include/tec ... u=UPB10-EC
nebo
http://www.bluepc.cz/p/mobile-power-pack-10wh-1278520
zapojení USB sem našel třeba tady http://www.pr-software.net/document/usb-kabel/
nabíječka schéma anglicky ale snad k tématu http://images.google.cz/imgres?imgurl=h ... N%26um%3D1
no a pro zasmání a kutily
http://images.google.cz/imgres?imgurl=h ... N%26um%3D1
toto se určitě podívejte
http://www.flickr.com/photo_zoom.gne?id ... 545&size=l
http://www.apc.com/resource/include/tec ... u=UPB10-EC
nebo
http://www.bluepc.cz/p/mobile-power-pack-10wh-1278520
zapojení USB sem našel třeba tady http://www.pr-software.net/document/usb-kabel/
nabíječka schéma anglicky ale snad k tématu http://images.google.cz/imgres?imgurl=h ... N%26um%3D1
no a pro zasmání a kutily
http://images.google.cz/imgres?imgurl=h ... N%26um%3D1
toto se určitě podívejte
http://www.flickr.com/photo_zoom.gne?id ... 545&size=l
Naposledy upravil(a) šemík dne 18.8.2009, 14:06, celkem upraveno 3 x.
Pokud víš napiš pokud nevíš nebo si jen myslíš že víš dej pokoj a běž psát jinam. Děkuji
AA zdroj USB
Tak jestli toto někdo sestavíte tak si objednávám dva kusy
http://www.ladyada.net/make/mintyboost/process.html
http://www.ladyada.net/make/mintyboost/process.html
Pokud víš napiš pokud nevíš nebo si jen myslíš že víš dej pokoj a běž psát jinam. Děkuji
Re: AA zdroj USB
No jo, ale kde vzít takovou pěknou krabičkušemík píše:Tak jestli toto někdo sestavíte tak si objednávám dva kusy
http://www.ladyada.net/make/mintyboost/process.html
- Jirásek
- Příspěvky: 2963
- Registrován: 25.11.2006, 15:31
- Bydliště: matička stověžatá Praha, destinace Suchdol
- Kontaktovat uživatele:
Re: Navigon 8310
http://www.gme.cz/cz/index.php?product=622-793 - ale není tak hezká Henry, nestojí ale zase 5 doláčů ( http://www.adafruit.com/index.php?main_ ... x&cPath=10 )
TomTom GO 1005T;Garmin eTrex Vista HCx; Samsung Galaxy3; PC: Win7, Win8, Android
Re: AA zdroj USB
[quote="Henry"][quote="šemík"]
stačí jen ta elektronika
stačí jen ta elektronika
Pokud víš napiš pokud nevíš nebo si jen myslíš že víš dej pokoj a běž psát jinam. Děkuji
Re: Navigon 8310
MAX756 není běžně u nás k sehnání - spíš by bylo lepší něco vymyslet s levným MC34063...
-
- Příspěvky: 25
- Registrován: 11.7.2009, 18:36
Re: Navigon 8310
Nechci sýčkovat ale těch 6V (pokud použiješ klasické baterie) tomu USB vstupu asi nejlépe neudělá. Těch 4,8V (pokud použiješ NiCD, nebo NiMH) zase asi bude málo, zejména když tahle krabička tolik papá. Zase teoreticky by to ale s těma akumulátorama šlapat mohlo. I při úplném nabití ty čtyři akumulátory neměli mít více jak 5,3V a hlavně to napětí hned s zátěží klesne. Akumulátor Navigonu 8310 má jen 1590 mAh je Li-On, nebo Li-Pol? Zcela jistě 3,6V. Mě vydžel na plné nabití s zapnutou GPS a BT něco přes hodinku. Více asi ani zázrakem. To by muselo být s ohledem na ten akumulátor perpetum mobile. Síťový adaptér dává stabilizovaných 5V 1A max. Je to jen tak tak na provoz. Nabíjení je při zapnuté navigaci hodně dlouhý. Autoadaptér na tom bude asi podobně. Pokud jedu na dlouhou trasu tak se dokáže nabít. Když jsem měl takovou pojížděčku s rozvozem lidí, tak mi spíše na baterce ubylo.Zubr píše:A co toto
http://www.gme.cz/cz/index.php?product=751-488
Jinak stačí nějaký držák na 4 tužkové baterky s přiletovaným kablíkem s USB konektorem.
Držák na 4 články AA stojí do 20,-Kč. Krabíčka odhadem 60 x 60 x 20 mm kolem 50,- Kč. Akumulátory nevím. Ale s ohledem na odběr by bylo lepší použít buřtíky C, nebo D. Ale zase musí být velká nabíječka. Výhodu mají modeláři. Ty akupaky 4,8V používají a nabíječku pro ně taky. Jen ten mini usb kabílek a je hotovo.
Kurňa budu to muset zkusit.
Obběr má dost velký i v úsporném režimu. Vybije se tak za pár dní. V podstatě ji člověk musí mít na nějaké nabíječce nebo USB pořád. Pokud nechcete čekat na start systému a hledání družic. Ty odběry se pokusím změřit jen co seženu USB zásuvku. Kabel se mi nechce kuchat a poštou to tak není levný. Až pojedu do nějakého města s prodejnou součástek (bude to brzo).
Používat ji jako turistickou navigaci si nedovedu moc představit. Zkoušel jsem to pěšky a v lese a pokud se člověk nepohybuje více jak 5 km/h tak stojí na neukazuje polohu. Běhat s ní v těžším terénu asi není moc dobrý nápad. Musela by se asi (teď nevím zda vypnout, nebo zapnout) statická navigace GPS SIRF star III čipu. To však nevím zda to tady vůbec jde, jak a jaký to případně může mít vliv na činnost samotné navigace (mám pocit že by asi při zastavení hodně poskakovala poloha).
Má s tímto použitím někdo zkušenosti?
-
- Příspěvky: 25
- Registrován: 11.7.2009, 18:36
Re: Navigon 8310
Tady je odkaz na zapojení USB konektorů. http://pinouts.ws/usb-pinout.html
Bude stačit zapojit jen VCC (+5V) a GND. Jinak doporučuji pokud zbude v krabičce místo tam vložit do obvodu nějakou přístrojovou tavnou pojistku asi 1,2 - 1,5 A. Kdo viděl co umí zkratovaný baterypack mi jistě dá za pravdu a něž ho vyhrabete někde z kapsy, či ruksaku tak bude možná pozdě.
Bude stačit zapojit jen VCC (+5V) a GND. Jinak doporučuji pokud zbude v krabičce místo tam vložit do obvodu nějakou přístrojovou tavnou pojistku asi 1,2 - 1,5 A. Kdo viděl co umí zkratovaný baterypack mi jistě dá za pravdu a něž ho vyhrabete někde z kapsy, či ruksaku tak bude možná pozdě.
Re: Navigon 8310
Držák na 4xAA v GM stojí 8,- Kč (http://www.gme.cz/cz/index.php?product=819-024)martineams píše:... Držák na 4 články AA stojí do 20,-Kč. ...
Nevím, jestli se Navigon začne nabíjet při 4.8V ze čtyř 1.2V Ni-MH baterek, ale pokud použijete jen dvě takové baterie (případně i ty čtyři), tak s použitím step-up měniče IO MC34063 na 5V to nabíjet začne určitě. Dvě takové baterie dejme tomu 2700mAh by měly nabít prázdnou baterii vypnutého Navigonu zhruba jedenkrát.
Pokud se použijí čtyři takovéto nabíjecí baterie, tak by prázdnou baterii Navigonu za provozu měly nabít cca na 3/4.
-
- Příspěvky: 25
- Registrován: 11.7.2009, 18:36
Re: Navigon 8310
To je jistě asi nejlepší řešení. Step-Up měnič vyždíme z baterek maximum. Stavba ale nebude nejednoduší. Tady je tabulka na výpočet hodnot součástek měniče s tímto IC http://www.martinveb.ic.cz/download/34063.xls. Problém si myslím bude ve výstupním proudu. Ten obvod sice dokáže spínat Max 1,5A, ale mám pocit že jde o proudový impulz kterým se magnetizuje tlumivka, ale ten efektivní výstupní proud bude podstatně menší. Nemám s tímto obvodem praktickou zkušenost. Použít jsem ho už někde chtěl, ale nakonec jsem to nestavěl. Co jsem viděl praktická zapojení, tak tam výstupní proudy byly max. 127-300mA, což s násobky výstupních napětí dávalo skoro stejný výstupní výkon kolem 1,5VA. Při 5V to je těch 300mA, což je málo. Pro větší proudy se posiluje pomocí externího spínacího MosFetu. Třeba se mýlím, nerad bych tu někoho mystifikoval ale raději ještě budu hledat.
solarko parada
To solárko je asi uplně paráda, na kolo to asi nebude ale pokud máš OZIexplorer nebo Topo nebo jinou turistickou mapu tak to člověk ocení když zabramboří a sleze z kopce jinde než chtěl, dokonce i houbaři si tvoří své poi body ale v okruhu 500m od parkoviště (asi nám to sem nedají ) jen to solárko dobíjí 300mA tak nevím jestli by to utáhlo NAVIGON 8310. Nenarazil ste někdo na foto rozebraného 8110 jak ta baterka vevnitř vypadá (rozeberu až skončí záruka)
Zubr píše:A co toto
http://www.gme.cz/cz/index.php?product=751-488
Jinak stačí nějaký držák na 4 tužkové baterky s přiletovaným kablíkem s USB konektorem.
Pokud víš napiš pokud nevíš nebo si jen myslíš že víš dej pokoj a běž psát jinam. Děkuji
- Scorpio_cz
- Příspěvky: 678
- Registrován: 5.6.2008, 19:21
Re: Navigon 8310
Nemám zkušenosti s vlastním Naviogonem, ale se zapínáním/vypínáním statické navi na SiRF III čipsetu.martineams píše: ... Musela by se asi (teď nevím zda vypnout, nebo zapnout) statická navigace GPS SIRF star III čipu. To však nevím zda to tady vůbec jde, jak a jaký to případně může mít vliv na činnost samotné navigace (mám pocit že by asi při zastavení hodně poskakovala poloha). Má s tímto použitím někdo zkušenosti? ...
Skóre je ... 3:1 ... ze 4 zkoušených SiRF III GPS modulů to 3v pohodě přežily, rozdýchaly a dá se v nich v pohodě vrtat
Ten 4 ovšem bohužel zdechnul, a ani odpojení baterie na 14 dní nepomohlo ... ten umřel opravdu natvrdo.
Pro WM 2003/2003SE/5/6 existuje soft SirfTech, kterým se tato a podobná alotria dají GPS SiRF II/III čipsetu provádět :
http://w5.nuinternet.com/s660100031/SirfTech.htm
Program je vhodný pro pokročilejší uživatele, kteří vědí co dělají neplačte tady pokud si z navi uděláte cihličku
PS : statickou navigaci mám na všech GPS přijímačích vypnutou, a s tím skákáním to není tak horké, většina navigačních softů je stejně "zvyklá" drobné odchylky korigovat
Re: Navigon 8310
Máš "téměř" naprostou pravdumartineams píše:To je jistě asi nejlepší řešení. Step-Up měnič vyždíme z baterek maximum. Stavba ale nebude nejednoduší. Tady je tabulka na výpočet hodnot součástek měniče s tímto IC http://www.martinveb.ic.cz/download/34063.xls. Problém si myslím bude ve výstupním proudu. Ten obvod sice dokáže spínat Max 1,5A, ale mám pocit že jde o proudový impulz kterým se magnetizuje tlumivka, ale ten efektivní výstupní proud bude podstatně menší. Nemám s tímto obvodem praktickou zkušenost. Použít jsem ho už někde chtěl, ale nakonec jsem to nestavěl. Co jsem viděl praktická zapojení, tak tam výstupní proudy byly max. 127-300mA, což s násobky výstupních napětí dávalo skoro stejný výstupní výkon kolem 1,5VA. Při 5V to je těch 300mA, což je málo. Pro větší proudy se posiluje pomocí externího spínacího MosFetu. Třeba se mýlím, nerad bych tu někoho mystifikoval ale raději ještě budu hledat.
Taky jsem s tím nic nestavěl, ale k tomu proudu: 1,5A (nastavuje se jedním z pinů) je nejvyšší špičkový proud, který může protéct cívkou, výstupní proud pak bude tento Ipeak/2 tedy max. 750mA a to by mělo utáhnout jak provoz, tak nabíjení (zde je jedno, že to bude nabíjet pomaleji - výsledný čas prodloužení provozu navi bude na konci stejný), takže mosfet bych tam v tomto případě ani nedával. Stavba složitá nikterak nebude, pokud někdo umí trochu pájet, tak může použít třeba univerzální plošný spoj a ty tři kondíky, rezistory, diodu, integráč, USB konektor a držák baterie udělá, ale někdo, kdo bude mít na to čas, to musí navrhnout, spočítat a pokud možno odzkoušet...
Re: externí napájení z AA baterií pro Navigon
Tady je diskuze o tomto obvodu: http://www.elektroworld.info/modules.ph ... torder=asc
Re: externí napájení z AA baterií pro Navigon
Dobíjení pomocí 4xAA akum používám pro 4310. Před dovolenou jsem váhal s koupí solární dobíječky, ale neměl jsem čas a tak jsem v rychlosti zbastlil dobíječku o které se tady bavíme. V navigaci mám nainstalované turistické mapy. Navigaci jsem zapínal několikrát denně a týden vydržela.
Nedalo mě to a změřil jsem odběry. Měření jsem začal s totálně vybitou navigací a nejprve jsem změřil závislost mezi napětím a proudem (navigace byla vypnutá)
Napětí zdroje odběr
4.3 V - 60 mA
4.4 V - 120 mA
4.5 V - 210 mA
4.6 V - 320 mA
4.7 V - 380 mA
4.8 V - 500 mA
4.9 V - 600 mA
5.0 V - 640 mA
5.1 V - 640 mA
5.2 V - 640 mA
5.3 V - 640 mA
5.4 V - 640 mA
Z průběhu je vidět, že v navigaci je nějaký stabilizátor proudu. Vyšší napětí by asi snesla, ale radši jsem ji netrápil.
Pak jsem zdroj nastavil na napětí 4.8 V, což odpovídá napětí 4x AA NiMh. Nabíjení trvalo 2h40min (navigace byla stále vypnutá). Po této době v průběhu cca 15 minut poklesl proud na 8 mA a dále se dalších 0.5h neměnil. Z toho plyne, že napětí 4.8 V stačí pro dobíjení. Varianty z různými spínanými stabilizátory jsou zbytečně složité.
Pak jsem zapnul navigaci, Proud stoupl na 400 mA a během pár minut se ustálil na průměrně 300 mA (kolísá).
Po vypnutí do PowerDwn modu proud klesne na asi 30 mA.
V této kombinaci dobíjení mě vydrží navigace trvale zapnutá cca 6 h. Používám baterky NiMh 2500 mAh, ale jsou již hodně jeté.
Pro sestavení jsem použil držák ze šuplíkových zásob. Je to držák, který jsem před mnoha lety používal v modelech. Je kompetně uzavřený, vypadá jako dvě misky, které se zacvaknou do sebe a stáhnou osovým šroubem. Ten je téměř ideální, ale buhužel jsem nic podobného na internetu nenašel.
Pro připojení jsem použil kabel USB - MiniUSB. Plochý počítačový USB konektor jsem ustřihl, ale tak aby u něj zůstal kousek kablíku. Tento konec jsem použil pro určení významu jednotlivých linek. Konce jsem oholil. V konektoru USB jsou 4 kontalty, krajní jsou pro napájení 5V a prostřední pro data. Pomocí prozváněčky jsem našel datové linky a ty jsem rovnou ustřihl. Konektor jsem pak zastrčil do počítače a voltmetrem jsem určil polaritu. V měm případě je +5V na červeném drátku a na černém je 0V. Kabel jsem přiletovasl do krabičky a zafixoval silikonem.
Před použitím je vhodné nabíječku vyzkoušet např, na MP3 přehrávači. Bylo by škoda zničit navigaci v případě přepolování. V každém případě je nutné mít alespoň základní elektoro zkušenosti, měřák a pájku (případně kamaráda s těmito vlastnostmi).
Pro navigace 7xxx a 8XXX je to složitější. Zřejmě budou mít podstatně vyšší odběr. Pak jsou dvě možnosti, použít 8xAA a StepDown stabilizátor nebo použít držák pro čtveřici malých monočlánků.
Nedalo mě to a změřil jsem odběry. Měření jsem začal s totálně vybitou navigací a nejprve jsem změřil závislost mezi napětím a proudem (navigace byla vypnutá)
Napětí zdroje odběr
4.3 V - 60 mA
4.4 V - 120 mA
4.5 V - 210 mA
4.6 V - 320 mA
4.7 V - 380 mA
4.8 V - 500 mA
4.9 V - 600 mA
5.0 V - 640 mA
5.1 V - 640 mA
5.2 V - 640 mA
5.3 V - 640 mA
5.4 V - 640 mA
Z průběhu je vidět, že v navigaci je nějaký stabilizátor proudu. Vyšší napětí by asi snesla, ale radši jsem ji netrápil.
Pak jsem zdroj nastavil na napětí 4.8 V, což odpovídá napětí 4x AA NiMh. Nabíjení trvalo 2h40min (navigace byla stále vypnutá). Po této době v průběhu cca 15 minut poklesl proud na 8 mA a dále se dalších 0.5h neměnil. Z toho plyne, že napětí 4.8 V stačí pro dobíjení. Varianty z různými spínanými stabilizátory jsou zbytečně složité.
Pak jsem zapnul navigaci, Proud stoupl na 400 mA a během pár minut se ustálil na průměrně 300 mA (kolísá).
Po vypnutí do PowerDwn modu proud klesne na asi 30 mA.
V této kombinaci dobíjení mě vydrží navigace trvale zapnutá cca 6 h. Používám baterky NiMh 2500 mAh, ale jsou již hodně jeté.
Pro sestavení jsem použil držák ze šuplíkových zásob. Je to držák, který jsem před mnoha lety používal v modelech. Je kompetně uzavřený, vypadá jako dvě misky, které se zacvaknou do sebe a stáhnou osovým šroubem. Ten je téměř ideální, ale buhužel jsem nic podobného na internetu nenašel.
Pro připojení jsem použil kabel USB - MiniUSB. Plochý počítačový USB konektor jsem ustřihl, ale tak aby u něj zůstal kousek kablíku. Tento konec jsem použil pro určení významu jednotlivých linek. Konce jsem oholil. V konektoru USB jsou 4 kontalty, krajní jsou pro napájení 5V a prostřední pro data. Pomocí prozváněčky jsem našel datové linky a ty jsem rovnou ustřihl. Konektor jsem pak zastrčil do počítače a voltmetrem jsem určil polaritu. V měm případě je +5V na červeném drátku a na černém je 0V. Kabel jsem přiletovasl do krabičky a zafixoval silikonem.
Před použitím je vhodné nabíječku vyzkoušet např, na MP3 přehrávači. Bylo by škoda zničit navigaci v případě přepolování. V každém případě je nutné mít alespoň základní elektoro zkušenosti, měřák a pájku (případně kamaráda s těmito vlastnostmi).
Pro navigace 7xxx a 8XXX je to složitější. Zřejmě budou mít podstatně vyšší odběr. Pak jsou dvě možnosti, použít 8xAA a StepDown stabilizátor nebo použít držák pro čtveřici malých monočlánků.