Jak na úsekové měření rychlosti na dálnicích
Pánové, jezděte podle pravidel a nemusíte řešit, jestli jste na fotce vidět, nebo ne. Já se snažím jezdit "normálně" a můžu klidně spát, protože mně žádné předvolání ještě v životě nepřišlo!!! Radary z POI používám jako "pojistku", kdybych někde omylem přišlápl víc plyn, ale po městě bych si stejně nedovolil výrazně rychlost překročit, protože aby mi do cesty vběhlo třeba dítě - to bych tedy rozhodně nevydejchal!!!!
TomTom GO 950 Traffic RDS-TMC, Apl.: 9.401, Mapa: EU+US v845.2702
TomTom GO 730 Traffic, RDS-TMC, Apl.: 9.401, Mapa: W_a_C_E v840.2562, Waze
Samsung Galaxy Note 16GB, Win 10 Home 64bit
TomTom GO 730 Traffic, RDS-TMC, Apl.: 9.401, Mapa: W_a_C_E v840.2562, Waze
Samsung Galaxy Note 16GB, Win 10 Home 64bit
Před chvílí jsem jel přes Kladno, okolo místa, kde na přechodu zabili 14 letou holku. Přiznám se, že při pohledu na tu hromadu plyšáků a svíček na místě, mě automaticky sjela noha z plynu.
Neschvaluji úmyslné překračování rychlosti, ani používání "antiradarů" k tomu, abych mohl jezdit jako čuně. To v žádném případě. Ale rád využiji možnost navigace, nakopnout mě, když jedu, nebo bych mohl jet tak jak se nemá.
Neschvaluji úmyslné překračování rychlosti, ani používání "antiradarů" k tomu, abych mohl jezdit jako čuně. To v žádném případě. Ale rád využiji možnost navigace, nakopnout mě, když jedu, nebo bych mohl jet tak jak se nemá.
Zdravim,
je jasny, ze se tady nebavime o tom, jestli jezdit ve mestech 50, nebo ne - to je jasny (aspon podle me), ze kdyz clovek jede ve meste, tak musi dodrzovat rychlost. Debata byla ale puvodne o dalnici - tam sice taky hrozi prebihani, ale to uz jaksi neovlivnime
Kazdopadne i tech 12-13 minut, ktere clovek "usetri" pri prekroceni povolene 130 se pocita... Ale jak psal Jirásek - stejne nam nezbude ve vetsine pripadu nic jineho, nez se prizpusobit okolnimu provozu. Na druhou stranu kdyz jedu v noci a na dalnici je max. banda kamionu, tak plyn taky seslapnu vic... Mno ale kdyz buou kamery, tak neseslapnu... Taky se nic moc nestane.
Kazdopadne jsem se chtel zeptat, kolik je teda tedka aktualne mytnych bran s kamerovym systemem? Jak jsem psal v predeslem prispevku, ja jich napocital 4...
A BTW konecne jsem na dalnici potkal kontrolni vozidlo - byl to normalni VW Transporter celni spravy s divnym majakem vzadu na kterem bylo napsano Kapsch - teda predpokladam, ze to bylo ono kouzelne vozidlo od Kapsche
je jasny, ze se tady nebavime o tom, jestli jezdit ve mestech 50, nebo ne - to je jasny (aspon podle me), ze kdyz clovek jede ve meste, tak musi dodrzovat rychlost. Debata byla ale puvodne o dalnici - tam sice taky hrozi prebihani, ale to uz jaksi neovlivnime
Kazdopadne i tech 12-13 minut, ktere clovek "usetri" pri prekroceni povolene 130 se pocita... Ale jak psal Jirásek - stejne nam nezbude ve vetsine pripadu nic jineho, nez se prizpusobit okolnimu provozu. Na druhou stranu kdyz jedu v noci a na dalnici je max. banda kamionu, tak plyn taky seslapnu vic... Mno ale kdyz buou kamery, tak neseslapnu... Taky se nic moc nestane.
Kazdopadne jsem se chtel zeptat, kolik je teda tedka aktualne mytnych bran s kamerovym systemem? Jak jsem psal v predeslem prispevku, ja jich napocital 4...
A BTW konecne jsem na dalnici potkal kontrolni vozidlo - byl to normalni VW Transporter celni spravy s divnym majakem vzadu na kterem bylo napsano Kapsch - teda predpokladam, ze to bylo ono kouzelne vozidlo od Kapsche
iPhone 4S a maximální spokojenost
Dnes jsem najížděl na R6 u Nového Strašecí. Schválně jsem koukal na bránu, jak je osazená. Má tam jenom mikrovlnné snímače. Žádné kamery. Pro zajímavost tady jsou souřadnice 50°09'39.95"N; 13°53'54.00"E .
O pár km dál "v polích", kde není žádný sjezd z dálnice ani nájezd je další brána, která je ověšena takovým zvláštním zařízením. Mě to připadá jako siréna (foto bohužel nemám). Na kamery to nevypadá. Nevím, co to je. Souřadnice jsou tady 50°06'45.13"N; 14°02'24.79"E
Není mě jasné, jak identifikují kamiony na nájezdu u N.Strašecí, když tam chybí kamery.
Je možné, že identifikace se provede později, kdekoli na trase a nemusí být přímo na nájezdu?
Tady jsem ještě přidal fotky. Tohle by měla být brána pouze s mikrovlnou. Začátek R6
A tohle je ta o pár kilometrů dál, bez výjezdů a nájezdů. Zajímalo by mě co jsou to za cylindry, co vypadají jako sirény
O pár km dál "v polích", kde není žádný sjezd z dálnice ani nájezd je další brána, která je ověšena takovým zvláštním zařízením. Mě to připadá jako siréna (foto bohužel nemám). Na kamery to nevypadá. Nevím, co to je. Souřadnice jsou tady 50°06'45.13"N; 14°02'24.79"E
Není mě jasné, jak identifikují kamiony na nájezdu u N.Strašecí, když tam chybí kamery.
Je možné, že identifikace se provede později, kdekoli na trase a nemusí být přímo na nájezdu?
Tady jsem ještě přidal fotky. Tohle by měla být brána pouze s mikrovlnou. Začátek R6
A tohle je ta o pár kilometrů dál, bez výjezdů a nájezdů. Zajímalo by mě co jsou to za cylindry, co vypadají jako sirény
Naposledy upravil(a) vilik dne 18.1.2007, 16:48, celkem upraveno 1 x.
- Jirásek
- Příspěvky: 2963
- Registrován: 25.11.2006, 15:31
- Bydliště: matička stověžatá Praha, destinace Suchdol
- Kontaktovat uživatele:
Obecně je tato diskuse po tachnické stránce velice zajímavá.
Osobně bych se přimlouval, pokud ji čte také někdo fundovaný od Kapsche znalý systému, aby nám všem podal technické ponaučení o fungování systému. Nechci se nikoho dotknout, ale zatím to jsou pouze dohady v obecné rovině a i v mém případě pouze neověřené informace od známého.
Pokud je mi známo, systém zatím funguje pouze jako systém mýtný, není využíván k měření průměrné rychlosti (není dohoda s Kapschem). Nicméně to obecně umožňuje.
Osobně bych se přimlouval, pokud ji čte také někdo fundovaný od Kapsche znalý systému, aby nám všem podal technické ponaučení o fungování systému. Nechci se nikoho dotknout, ale zatím to jsou pouze dohady v obecné rovině a i v mém případě pouze neověřené informace od známého.
Pokud je mi známo, systém zatím funguje pouze jako systém mýtný, není využíván k měření průměrné rychlosti (není dohoda s Kapschem). Nicméně to obecně umožňuje.
TomTom GO 1005T;Garmin eTrex Vista HCx; Samsung Galaxy3; PC: Win7, Win8, Android
- Jirásek
- Příspěvky: 2963
- Registrován: 25.11.2006, 15:31
- Bydliště: matička stověžatá Praha, destinace Suchdol
- Kontaktovat uživatele:
To je právě ono, většina z nás má informace z "otevřených zdrojů" (tisk,TV), případně od známých kteří se kolem trochu motali či motají, technicky zdatnější z vlastního pozorování. Ale pořád to jsou pouze, neuražte se, dohady.
Nic to ale pořád nemění na podstatě věci - každý si musí odpovědět na otázku zda chce dodržovat předpisy či ne. Pokud NE , tak mu asi po spuštění systému měření nic nepomůže. Pokud ANO , bude muset jezdit maximálně oklo 130 (na dálnici). Je to prostě průměr, tzn. při krádkodobém překročení (např. při předjíždění) se nic neděje. Nějaké POI body jednotlivých bran to, dle mého názoru, nevyřeší.
Technická stránka věci je samozřejmě jiná věc, pro šťourala (jako já ) určitě zajímavá.
Nic to ale pořád nemění na podstatě věci - každý si musí odpovědět na otázku zda chce dodržovat předpisy či ne. Pokud NE , tak mu asi po spuštění systému měření nic nepomůže. Pokud ANO , bude muset jezdit maximálně oklo 130 (na dálnici). Je to prostě průměr, tzn. při krádkodobém překročení (např. při předjíždění) se nic neděje. Nějaké POI body jednotlivých bran to, dle mého názoru, nevyřeší.
Technická stránka věci je samozřejmě jiná věc, pro šťourala (jako já ) určitě zajímavá.
TomTom GO 1005T;Garmin eTrex Vista HCx; Samsung Galaxy3; PC: Win7, Win8, Android
Asi bych se toho usekoveho mereni na "velkou" vzdalenost tolik nebal. Staci si do TomToma nainstalovat zde ponekud zatracovany checkpoint a ten se postara (samozrejme na zaklade znalosti zacatku a konce mereneho useku) o prubezne dopocitavani maximalni mozne rychlosti na tomto useku. Neboli pokud bude na dalnici obcas nejake omezeni, budu nucen snizit rychlost napr. na 80, coz mi v pohode vykompenzuje pohodovych cestovnich 140. Silne pochybuji, ze nekdo u PCR bude stale upravovat nejkratsi povoleny casovy interval na prujezd. Dalsi + jsou kamiony - parkrat cestou potkate "zavod sneku" (nebo vam vlitnou pred auto a donuti krute brzdit) a zase muzete jet dal tech 140. Nicmene to chce uvedeny checkpoint na dopocitavani maximalky a treba nam tak do nej zase zacne fungovat i export zdejsich radaru... Ono nam tech merenych useku ubyvat asi nebude...
Re: Jak na úsekové měření rychlosti na dálnicích
Jezdete na motorce a nereste nesmysly.
EDIT by Admin: díky za konstruktivní a přínosný příspěvek.
EDIT by Admin: díky za konstruktivní a přínosný příspěvek.
Re: Jak na úsekové měření rychlosti na dálnicích
Nevíte co se to začlo nově objevovat na bránách? Klidně se vsadím, že to jsou radary.
Vpravo kousek od středu - to vypadá podobně jako kamery na červenou na křižovatkách a úplně vpravo další pixla.
Vpravo kousek od středu - to vypadá podobně jako kamery na červenou na křižovatkách a úplně vpravo další pixla.
Re: Jak na úsekové měření rychlosti na dálnicích
To by podle všeho měli být laserové scannery. http://www.kapsch.net/TeleCom_CZ/cz/723 ... etCDCZ.htm
TomTom GO 910
Re: Jak na úsekové měření rychlosti na dálnicích
Ještě že jezdím na mašině.... Někdy se mi podaří jim i zamávat do kamery, ale myslím, že když nevidí systém značku, tak ani nefotí.... A pouštět řidítka v tom kalupu se deodpouští.....