Jak na úsekové měření rychlosti na dálnicích
POI s mýtnýma bránama se bude hodit i kdybychom nevěděli na které je přesně kamera tak stačí a to platí i u usekového měření podle mých výpočtů jet těsně před a pod kamerou za "velkým" autem (nákladak, dodávka, pick-up, eventuelně kombik) a pak už není možné kamerou nasnímat SZP/RZ. čím menší auto tím blíž ale když si to propočítáte tak to vychází pár metrů za autem že jse ve stínínu. bez přední RZ/SPZ se dá jezdit ale to chce doplni i kuklu, kšlitvkou, stínítkem ale je to víc o hubu a pokutu a prachy.
Myslím, že z úsekového měření není moc možností, jak uniknout.
Schovat se za kamion, nebo nějaké velké auto?
Co když zabrzdí? Je tu řetězovka jak vyšitá.
Nebo před koncem měřeného úseku žádný vhodný subjekt nedojedu? Zpomalit? Další nebezpečná situace.
Zastavit na odpočívadle? Proč tedy pospíchám? Nehledě k tomu, že na měřeném úseku nejspíše žádné odpočívadlo ani parkoviště nebude.
Zakrytí značky hrozí zase postihem kdekoli na trase i mimo měřený úsek.
Pro mě a věřím i pro většinu normálních řidičů není problém jet předpisovou 130 (na dálnici). Problém je v tom, že se člověk nechtěně zapomene třeba z kopce.
Asi o vidím na širší využití Tripmasteru v mém TomTomu.
Schovat se za kamion, nebo nějaké velké auto?
Co když zabrzdí? Je tu řetězovka jak vyšitá.
Nebo před koncem měřeného úseku žádný vhodný subjekt nedojedu? Zpomalit? Další nebezpečná situace.
Zastavit na odpočívadle? Proč tedy pospíchám? Nehledě k tomu, že na měřeném úseku nejspíše žádné odpočívadlo ani parkoviště nebude.
Zakrytí značky hrozí zase postihem kdekoli na trase i mimo měřený úsek.
Pro mě a věřím i pro většinu normálních řidičů není problém jet předpisovou 130 (na dálnici). Problém je v tom, že se člověk nechtěně zapomene třeba z kopce.
Asi o vidím na širší využití Tripmasteru v mém TomTomu.
Zdravim,
procetl jsem si celou diskusi a dekuji vsem za zajimave informace a napady
Kazdopadne po D1 jezdim celkem casto (jsem puvodem z Brna, pracuji v Praze) a pokud clovek jede z/do prace rano/vecer, tak 130 nejedu, ale drzim se mezi tachometrovymi 140-150 - tzn. do 20km/h nad predpis (pocitam s tachometrem). Pokud by se opravdu nasadili usekove radary mezi mytne brany, pripadne na cely system, tak zalezi hodne na tom, jaka se nastavi tolerance - mezi Zlichovskym tunelem a Mrazovkou taky nejezdim 70 a jeste si me nikdo nikam nezavolal (uz je to nejakyho 1,5 roku). Tzn. pokud bude policie aspon trochu rozumna (cemuz verim), tak nastavi limit treba 140-145, protoze nad tyhle rychlosti si myslim, ze je to nebezpecny. A jinak vcera jsem jel do Prahy a trochu jsem pocital ty "plne ovesene" mytne brany a napocital jsem 4 na cele delce dalnice - to je nejak malo, ne?
Kazdopade resume je, ze pokud bude policie chtit buzerovat, muze, ale to muze vsude nemyslim si, ze to tak vsude dela. Nehlede na to, ze zakony jsou preci jen od toho, aby se dodrzovaly, ne? A policejni stat bych to tu nenazval - myslim, ze nejen po dalnici jezdi dost totalnich magoru, kteri by potrbebovali pristihnout kridylka - a proto jsem i rad, kdyz vidim policii v akci
procetl jsem si celou diskusi a dekuji vsem za zajimave informace a napady
Kazdopadne po D1 jezdim celkem casto (jsem puvodem z Brna, pracuji v Praze) a pokud clovek jede z/do prace rano/vecer, tak 130 nejedu, ale drzim se mezi tachometrovymi 140-150 - tzn. do 20km/h nad predpis (pocitam s tachometrem). Pokud by se opravdu nasadili usekove radary mezi mytne brany, pripadne na cely system, tak zalezi hodne na tom, jaka se nastavi tolerance - mezi Zlichovskym tunelem a Mrazovkou taky nejezdim 70 a jeste si me nikdo nikam nezavolal (uz je to nejakyho 1,5 roku). Tzn. pokud bude policie aspon trochu rozumna (cemuz verim), tak nastavi limit treba 140-145, protoze nad tyhle rychlosti si myslim, ze je to nebezpecny. A jinak vcera jsem jel do Prahy a trochu jsem pocital ty "plne ovesene" mytne brany a napocital jsem 4 na cele delce dalnice - to je nejak malo, ne?
Kazdopade resume je, ze pokud bude policie chtit buzerovat, muze, ale to muze vsude nemyslim si, ze to tak vsude dela. Nehlede na to, ze zakony jsou preci jen od toho, aby se dodrzovaly, ne? A policejni stat bych to tu nenazval - myslim, ze nejen po dalnici jezdi dost totalnich magoru, kteri by potrbebovali pristihnout kridylka - a proto jsem i rad, kdyz vidim policii v akci
iPhone 4S a maximální spokojenost
Já vím, že těch 140 připadá všem bezpečných, ale už se ti někdy stalo, že jsi jel 140 a za zatáčkou byla havárka a ty jsi tak musel z těch 140 brzdit na nulu na několika desítkách metrech? Já jo a dobře mi při tom nebylo, kdybych měl horší auto (brzdy), tak to nedám. Je rozdíl přibrzdit na 90-100 a úplně zastavit.
No a tak bych si dal jednu otázku: opravdu mám radši jet 140 nebo vyjet o 6 minut dřív a jet 130 (počítám trasu Praha-Brno). Rozdíl mezi 130 a 150 je na trase Praha-Brno (cca 190 km) 11,5 minuty a mezi 130 a 160 to dá 16 minut.
Jo a schovat se za kamión si myslím nepomůže, neboť se snímá značka i zadní SPZ po projezdu.
No a tak bych si dal jednu otázku: opravdu mám radši jet 140 nebo vyjet o 6 minut dřív a jet 130 (počítám trasu Praha-Brno). Rozdíl mezi 130 a 150 je na trase Praha-Brno (cca 190 km) 11,5 minuty a mezi 130 a 160 to dá 16 minut.
Jo a schovat se za kamión si myslím nepomůže, neboť se snímá značka i zadní SPZ po projezdu.
Re: a
leons píše:Jirásek píše:... Foto prý naprosto dokonalé, řidič dokonale vidět. ...
I kdyř tě na fotce není vidět stejně to odsereš (podle nového zákona), už neplatí "JÁ TO NEŘÍDIL"...
Dovoluji si upozornit, že Tvé tvrzení není podloženo pravdivými informacemi.
Změna je, že jako vlastník vozidla musíš vědět, kdo tvé vozidlo používal. Čili nemůžeš říci - "JÁ NEVIM, KDO S TÍM JEL"
Zůstává ovšem zákonná ochrana osob blízkých, takže správná odpověď je "JÁ JSEM NEŘÍDIL, ŘÍDILA OSOBA (MI) BLÍZKÁ". Tento argumen se ale dá uplatnit pouze u mobilních radarů, kde by nekasírovali rovnou, ale dělali fotky do zásoby (foceno šikmo zezadu zprava, takže je vidět RČ (SPZ) a na místě řidiče černá silueta). U úsekových radarů jsou fotky opravdu ostré a pokud nemáš dvojče (a oba byste schodně tvrdili, že řídil ten druhý), tak to přes identifikaci projedeš.
Jako perličku o kvalitě fotografií mohu uvést jednu policejní (latinu?):
Předvolali majitele vozidla, aby podal vysvětlení o spáchaném přestupku. Majitel nejdříve zapíral a odvolával se na svůj pobyt mimo území republiky. KDyž mu podali důkazní fotografii, zbrunátněl: "Ta kurva. Já ji zabiju. Voba je zabiju. Dám deset tisíc za tu fotku ..."
Kamikaze píše: Mam VYNIKAJICI NAPAD... Sundame si vsichni SPZ a bude po prohlemu.. Za to, kdyz nemate SPZ je to do 5000 na miste
Tento nápad bych upravil - stači sundat jenom přední RČ (SPZ) a tvrdit, že vám na parkovišti na auto někdo nacouval s koulí a při odjedzdu jste si ničeho nevšimli.
Tím jste ovšem taky porušili zákon, protože před každou jízdou jste povinni zkontrolovat technický stav vozidla a RČ k tomu patří.
Re: a
Nene, porad plati, ze musis vedet -jako vlastnik- komu to auto pujcujes, protoze to musi byt osoba zpusobila.
Dale by chteli /v slinicnim zakone/, aby se zrusila ta moznost odmitnout odpoved, pokud by jsi ohrozil sebe, nebo osobu blizkou.
Jenze -tady jsou proti sobe 2 ruzne zakony, takze porad muzes odmitnout.
Dokonce jsou povinni, treba pri projednavani prestupku, te informovat o Tvych pravech - a to vcetne toho, odmitnout vypoved. Pokud te nepouci, u soudu nemaji sanci. Ale nesmis vymeknout pri projednavani prestupku, kdyz budou delat bububu.
Takze: Ano, vim, kdo vozidlo ridil, ale odmitam vypoved z duvodu...
Je to laicky recene, nejaky pravnik ti urcite rekne konkretni §.
Ale -to ti musi sdelit i na urade pri tom pouceni.
Dale by chteli /v slinicnim zakone/, aby se zrusila ta moznost odmitnout odpoved, pokud by jsi ohrozil sebe, nebo osobu blizkou.
Jenze -tady jsou proti sobe 2 ruzne zakony, takze porad muzes odmitnout.
Dokonce jsou povinni, treba pri projednavani prestupku, te informovat o Tvych pravech - a to vcetne toho, odmitnout vypoved. Pokud te nepouci, u soudu nemaji sanci. Ale nesmis vymeknout pri projednavani prestupku, kdyz budou delat bububu.
Takze: Ano, vim, kdo vozidlo ridil, ale odmitam vypoved z duvodu...
Je to laicky recene, nejaky pravnik ti urcite rekne konkretni §.
Ale -to ti musi sdelit i na urade pri tom pouceni.
leons
medcin má pravdu, je to skutečně tak.
I když se nám policajti a jejich mluvčí, včetně ministerstva dopravy snaží vtlouct do hlavy že ne. Každý občan má právo na ochranu sebe a svých blízkých. Takže nikdo není povinen vypovídat proti těmto osobám. Proto s klidem mohu říct, že vím kdo řídil auto, ale je to osoba blízká a tudíž její jméno neprozradím.
Policie potom musí využít jiné prostředky k prokázání přestupku. A oni to většinou odloží, protože obličej na fotografii chybí, nebo není zřetelný, svědky se jim nepodařilo zajistit a hlavně, je to hodně práce a papírování a kdo se s tím má dělat
medcin má pravdu, je to skutečně tak.
I když se nám policajti a jejich mluvčí, včetně ministerstva dopravy snaží vtlouct do hlavy že ne. Každý občan má právo na ochranu sebe a svých blízkých. Takže nikdo není povinen vypovídat proti těmto osobám. Proto s klidem mohu říct, že vím kdo řídil auto, ale je to osoba blízká a tudíž její jméno neprozradím.
Policie potom musí využít jiné prostředky k prokázání přestupku. A oni to většinou odloží, protože obličej na fotografii chybí, nebo není zřetelný, svědky se jim nepodařilo zajistit a hlavně, je to hodně práce a papírování a kdo se s tím má dělat
- Jirásek
- Příspěvky: 2963
- Registrován: 25.11.2006, 15:31
- Bydliště: matička stověžatá Praha, destinace Suchdol
- Kontaktovat uživatele:
Že se vměšuji do této debyty, která zcela odbočila od původního tématu.
Oni někdy tu fotografii nechtějí ukázat, tkže člověk neví, co je přesně vidět a v jaké kvalitě a zkouší to tvrdě. Když přiznáš že jsi řídil, tak následně zjistíš, že není nic vidět. A opačně, chráníš osobu blízkou, oni to pošlou na "přestupkovou komis" a tam vytáhnou dokonalou fotku a napaří maximální pokutu.
Nejsem právník, může někdo poradit v jaké fázi jednání musí fotku předložit!
Nicméně, asi je nejlepší snažit se v přijatelné toleranci dodržovat rychlost. Opravdu, z vlastní skušenosti vím že při cestě z Prahy do Brna toho člověk moc při 140 - 150 časově nenažene. Osobně se spíš snažím přizpůsobit rychlost okolnímu provozu. Cesta je plynulejší, bezpečnější a těch 10 - 15 minut mne nezabije.
Oni někdy tu fotografii nechtějí ukázat, tkže člověk neví, co je přesně vidět a v jaké kvalitě a zkouší to tvrdě. Když přiznáš že jsi řídil, tak následně zjistíš, že není nic vidět. A opačně, chráníš osobu blízkou, oni to pošlou na "přestupkovou komis" a tam vytáhnou dokonalou fotku a napaří maximální pokutu.
Nejsem právník, může někdo poradit v jaké fázi jednání musí fotku předložit!
Nicméně, asi je nejlepší snažit se v přijatelné toleranci dodržovat rychlost. Opravdu, z vlastní skušenosti vím že při cestě z Prahy do Brna toho člověk moc při 140 - 150 časově nenažene. Osobně se spíš snažím přizpůsobit rychlost okolnímu provozu. Cesta je plynulejší, bezpečnější a těch 10 - 15 minut mne nezabije.
TomTom GO 1005T;Garmin eTrex Vista HCx; Samsung Galaxy3; PC: Win7, Win8, Android
kde ji přišel nato že ty kamery foto auto zezadu? Podle mých informací foto jen zepředu. Čili stačí jen dostatečně za vyšším autem a jsi v klidu nebude vidět RZ/SPZ. za kamionem je to řádově metry. A proti foto obličeji je vhodné mít sklopené sínítko a popř pod kamerama se víc zaklonit či nadzvednout a nebude vidět žádný obličej.