Máte někdo nějaké zkušenosti s navigací Nexus, dodávaných do vozů zn. Škoda? - v zásadě mi jde o porovnání s GPS Garmin ( GPS 276 C apod. ) - jaké mapy se k Nexusu dodávají ( měřítko, země, detaily, výrobce ), (( dle prodejců je nutno mapy dokoupit, k navigaci se automaticky nedodávají..), dále - funkce GPS - možnost tvorby tras, POI, poznámek, jejich uložení, editace, práce s nimi.., kvalita displeje, příjmu, ..typ přijímače, citlivost, atd..
díky za info
Kalina
navigace NEXUS - Škoda - zkušenosti??
Moderátor: eidz
Nemám zkušenost přímo s Nexusem ale s NavigationPlus od Audi ( bude to stejný/podobný systém ).
Obecně integrovaná navigace :
+ napojeno na palubní systém auta přímo od výrobce
+ druhý displej mezi tachometrem a otáčkoměrem ukazuje směr a vzdálenost k místu změny směru
+ větší hlavní displej
+ RDS/TMS v základu
+ hlasová navigace jde z reproduktorů CD/rádia
+ pohotovost = zapnout - navolit a jet
+ citlivý GPS přijímač umístěný na nejvhodnějším místě
- hlavní displej je příliš nízko
- příliš drahá
- hodně se krade
- pouze 2D pohled
- nemožnost aktualizace a hromadného přidávání POI
- pokud jde navigace - nefunguje CD
Navigace v PDA nebo integrované řešení ( TomTom One apod. )
+ výrazně levnější řešení
+ použití i na kole, při pěší turistice
+ přenosné a libovolně umístitelné
+ možnost editace a přidávání POI
+ 3D pohled
+ možnost výběru SW podle preferencí
+ PDA může sloužit nejenom jako navigace
- dobíjení z autozapalovače ( spleť kabelů)
- RDS/TMC nefunguje ( TomTom ) a nebo potřebuje další kabel k rádiu
- v případě PDA + navigační SW nutnost umístit, zapnout, spárovat bluetooth GPS
- nutnost dalších investicí v případě PDA ( BT GPS, držák, nabíječka )
Jinak použití integrované navigace je o dost komfortnější. Stačí zapnout klíček, navigaci, navolit trasu a vyrazit. Co se týče mapových podkladů, tak všechny firmy používají západní Evropu od Navteq a ČR od TeleAtlas. Takže mapy jsou v podstatě stejné. Do auta se dodávají na CD/DVD a záleží na zákazníkovi, kterou si koupí. Balíky jsou vesměs podobné jako u navigací pro PDA.
Obecně integrovaná navigace :
+ napojeno na palubní systém auta přímo od výrobce
+ druhý displej mezi tachometrem a otáčkoměrem ukazuje směr a vzdálenost k místu změny směru
+ větší hlavní displej
+ RDS/TMS v základu
+ hlasová navigace jde z reproduktorů CD/rádia
+ pohotovost = zapnout - navolit a jet
+ citlivý GPS přijímač umístěný na nejvhodnějším místě
- hlavní displej je příliš nízko
- příliš drahá
- hodně se krade
- pouze 2D pohled
- nemožnost aktualizace a hromadného přidávání POI
- pokud jde navigace - nefunguje CD
Navigace v PDA nebo integrované řešení ( TomTom One apod. )
+ výrazně levnější řešení
+ použití i na kole, při pěší turistice
+ přenosné a libovolně umístitelné
+ možnost editace a přidávání POI
+ 3D pohled
+ možnost výběru SW podle preferencí
+ PDA může sloužit nejenom jako navigace
- dobíjení z autozapalovače ( spleť kabelů)
- RDS/TMC nefunguje ( TomTom ) a nebo potřebuje další kabel k rádiu
- v případě PDA + navigační SW nutnost umístit, zapnout, spárovat bluetooth GPS
- nutnost dalších investicí v případě PDA ( BT GPS, držák, nabíječka )
Jinak použití integrované navigace je o dost komfortnější. Stačí zapnout klíček, navigaci, navolit trasu a vyrazit. Co se týče mapových podkladů, tak všechny firmy používají západní Evropu od Navteq a ČR od TeleAtlas. Takže mapy jsou v podstatě stejné. Do auta se dodávají na CD/DVD a záleží na zákazníkovi, kterou si koupí. Balíky jsou vesměs podobné jako u navigací pro PDA.
******************************************************************
FujitsuSiemens PocketLoox N520 ÷ SD 2GB A-Data 150x
Navigon 6.15 + PoiWarner 3 ÷ iGo 2006+ Europe
IBM R52 ÷ Dell Precision 370
FujitsuSiemens PocketLoox N520 ÷ SD 2GB A-Data 150x
Navigon 6.15 + PoiWarner 3 ÷ iGo 2006+ Europe
IBM R52 ÷ Dell Precision 370
Vsechny navigace ve vsech verzich (stare od 1995, novejsi DX, nejnovejsi Nexus a Plus v Audi) ve vozech VW, Audi, Seat, Skoda pouzivaji vyhradne mapy od Teleatlasu a ne od Navteq (v tech tovarnich auto navigacich).
S tim komfortem je to pravda jen castecne, starsi nez nexus neumely ani prujezdni body, ani prehrat CD-Audio tedy skoro nic.
Presnost - je o neco presnejsi, protoze ma gyroskop a snimani otacek kol (buz primo z ABS nebo z tachosignalu (dodatecne montovane verze), takze v tunelu ci pri couvani nebo pri zmene smeru jizdy v pohode.
Navigace v PDA toho ale umi o dost vice. Ty starsi navigace (montovane dodnes treba do Superbu), se prehrivaji a skoro nic to neumi. S presnosti s dnesnimi SiRFIII nelze srovnavat.
Navteq urcite nedela mapy pro tyhle nemecka auta (resp. jejich navigacni systemy).
Pro ilustraci, v roce 2005, kdyj jsem se tim zabyval, mapa Nemecka zabrala cele CD a mapa CZ max. 40MB.
S tim komfortem je to pravda jen castecne, starsi nez nexus neumely ani prujezdni body, ani prehrat CD-Audio tedy skoro nic.
Presnost - je o neco presnejsi, protoze ma gyroskop a snimani otacek kol (buz primo z ABS nebo z tachosignalu (dodatecne montovane verze), takze v tunelu ci pri couvani nebo pri zmene smeru jizdy v pohode.
Navigace v PDA toho ale umi o dost vice. Ty starsi navigace (montovane dodnes treba do Superbu), se prehrivaji a skoro nic to neumi. S presnosti s dnesnimi SiRFIII nelze srovnavat.
Navteq urcite nedela mapy pro tyhle nemecka auta (resp. jejich navigacni systemy).
Pro ilustraci, v roce 2005, kdyj jsem se tim zabyval, mapa Nemecka zabrala cele CD a mapa CZ max. 40MB.