Stránka 1 z 1

Dotaz TT 6

Napsal: 2.11.2006, 0:05
od Hunter
Přátelé, jako poměrně čerstvý uživatel TT bych se chtěl zeptat na pár věcí:

1. Nevíte podle čeho TT počítá předpokládanou dobu příjezdu? Jestli podle teoretické rychlosti, kterou se dá jet po silnicích trasy, podle okamžité rychlosti auta, průměrné rychlosti za nějakou dobu nebo něčeho jiného?

2. Proč se mi na stavovém panelu zobrazuje jméno ulice na kterou budu někdy v budoucnu odbočovat a ne té, po které jedu? Přijde mi, že celkem nepotřebuji vědět, jak se jmenuje ulice, na kterou najedu za dva kilometry, ale občas se hodí vědět, kde zrovna jsem. Lze to nějak nastavit? V menu jsem nic neobjevil. Uznávám, že je to drobná kosmetika.

Díky moc.

Re

Napsal: 2.11.2006, 5:43
od Gumídek
1.Podle průměru rychlosti.Aspoň myslím 2.To je problém.Buď ti ukazuje jméno ulice,na kkteré jsi(Když není naprogramovaná trasa),nebo na kterou budeš odbočovat(Když je naprogramovaná trasa).... :lol:

Napsal: 2.11.2006, 6:45
od Baharis
Bych si také dovolil. Otázky nesouvisí přímo s TT6, ale s TT obecně.
1. Příjezd podle mě je jen dle teoretické rychlosti od aktuální pozice. Na počátku cesty se čas nijak výrazně neliší, ať jedu 30, nebo 130. Postupně pomalu se mění. Na rozdíl od GPS Garmin, kde to v "námořním" módu skáče okamžitě v hodinách.
2. Tady má Gumajs pravdu a také to platí pro TT obecně. I-Go mě nějak moc neoslovilo, ale toto má vyřešené líp.

Napsal: 2.11.2006, 12:51
od MilanSu
Co se týče zobrazované ulice, tak je pravda vše co je napsáno dříve. Pokud se týče doby příjezdu, tak se podle ní v podstatě řídím a pokud jedu normálně (myslím dle předpisů) tak v podstatě odpovídá i skutečnostoi s malými odchylkami. Na době příjezdu lze dobře vysledovat i vliv rychlosti. zkuste jet 50 km po dálnici místo 130 160 a doba příjezdu se změní nepatrně, v řádu 5-10 min. Takže v podstatě nemá zase až tak cenu chvátat, pak to stejně prostojíte na světlech :D

Napsal: 2.11.2006, 17:07
od vojta66
Mohu jen potvrdit příspěvek nade mnou. Také mě překvapilo, že čas dojezdu je vcelku dost přesný.

Napsal: 2.11.2006, 19:52
od Baharis
Jsem dnes s TT kousek popojel a jsem přesvědčený, že dokáže lépe zpracovat signál z družic. Pod stíněným sklem, kde jsem dřív nic moc nechytal, jsem měl celkem plno.
Ale všiml jsem si při jízdě s navigací, že za aktuální rychlostí mám "/70" (lomeno sedmdesát) Chvílema to zhasne a je tam jenom rychlost. :?:
Co se týká té doby příjezdu, je to podle mě jasné. TT po spočítání trasy zjistí po jakých kategoriích se má jet. A pro každou má nastavenou průměrnou rychlost. To je vše. Vlastní rychlost na to nemá vliv.

Napsal: 2.11.2006, 19:58
od vojta66
vlastni rychlost na to nema vliv? tak proc, kdyz jsem dnes stal pri karambolu ve fronte, se mi stale prodluzovala doba dojezdu??

Dojezd

Napsal: 2.11.2006, 20:03
od Gumídek
Omlouvám se,že zasahuji do diskuze.Ale rychlost na to vliv má.Můj one spočítá dojezd(podle průměrů),a v případě,že začnu zrychlovat,tak začne stahovat čas.Anebo,pokud pojedu pomaleji,tak čas prodlouží.Dnes jsem to kvůli vám vyzkoušel,abych si ověřil,že se nepletu..... :D :D

Napsal: 2.11.2006, 20:05
od vojta66
presne to jsem chtel naznacit svym predeslym prispevkem :roll:

Napsal: 2.11.2006, 22:19
od Baharis
Ale pánové :D
TomTom neustále během cesty přepočítává dobu jízdy/příjezdu z momentální pozice. To znamená, že když na jakékoliv průjezdní místo na trase dojedete vlivem rychlejší jízdy dřív, čas se zkracuje. Pokud zpomalíte, dostanete se na průjezdní místa později a čas narůstá.
Zkuste si při signálu družic naplánovat jakoukoliv trasu, zůstaňte stát a pozorujte čas příjezdu. Bude se vám posunovat přesně s dobou, kterou stojíte. Doba jízdy se ani nehne.
U námořní GPS když zastavíte, se na displeji příjezdu objeví čárky. Nic. Pokud se rozejdete a během chvilky zdvojnásobíte rychlost, sníží se doba příjezdu na polovinu. Reaguje v několika vteřinách na momentální rychlost a porovnává ji se vzdáleností do cíle. Nic jiného neumí.
O těchto věcech jsem hluboce přesvědčen. Pokud ale máte jiné argumenty, položte je na stůl. Diskutovat jsem ochotný vždycky. :wink:

Napsal: 2.11.2006, 22:39
od libor_m
Baharis píše: Ale všiml jsem si při jízdě s navigací, že za aktuální rychlostí mám "/70" (lomeno sedmdesát) Chvílema to zhasne a je tam jenom rychlost. :?:
U nových map jsou označeny max. povolené rychlosti u vybraných silnic (někdy správně, někdy chybně). Pokud tam /xx není, tak v daném úseku není definována. Pokud jedeš více, postupně se změní barva na červenou a potom se to i rozbliká (po 5 km/h)

Napsal: 2.11.2006, 23:22
od Baharis
Jó to je pěkná věc. Jak jsem někde jinde psal, krůček po krůčku....
Zatím jsem opravdu jel jen kousek a tak jsem na to nepřišel. A manuály nějak moc nečtu :wink: . Zmátlo mě i to, že tu 70ku jsem tam měl v Hodoníně :!: , kdybych tam měl 50, to by mě možná napadlo. Ale těší mě, že kluci od TT sledují aj jiné navigace. Toto se mě třeba moc líbí u I-Go. Ale také to pro CZ ještě není dokonalé. Týden jsem s ním jezdil a vrátil jsem se k TT

Napsal: 6.11.2006, 21:02
od Hunter
Díky za reakce. Nevím opravdu, podle čeho TT počítá dobu dojezdu, to bych se ostatně neptal, ale pokusy jsem zjistil, že se opravdu od reálu moc neliší, o pár minut. Docela mě to i překvapilo.

Napsal: 26.11.2006, 21:45
od mumiak
Baharis píše: Jsem dnes s TT kousek popojel a jsem přesvědčený, že dokáže lépe zpracovat signál z družic. Pod stíněným sklem, kde jsem dřív nic moc nechytal, jsem měl celkem plno.
Ale všiml jsem si při jízdě s navigací, že za aktuální rychlostí mám "/70" (lomeno sedmdesát) Chvílema to zhasne a je tam jenom rychlost. :?:
Co se týká té doby příjezdu, je to podle mě jasné. TT po spočítání trasy zjistí po jakých kategoriích se má jet. A pro každou má nastavenou průměrnou rychlost. To je vše. Vlastní rychlost na to nemá vliv.


Signál - předpokládám že se stejným přijímačem GPS, ale nedovedu si moc představit, jak to udělá.

S výpočtem doby příjezdu máš pravdu. Popsaný princip používá nejen po výpočtu trasy, ale průběžně z aktuální pozice do cílového místa.
Já k tomu mám ještě jednu hypotézu. Když si pustíš demo trasy, zjistíš, že TT před každou křižovatkou zpomaluje. Možná používá stejný princip i pro korekci průměrné rychlosti (zpomaluje na křižovatkách) při stanovení předpokladu dojezdu. Tak může dosáhnout obdivuhodné přesnosti prognózy i na mnohasetkilometrové trase, když si odečtu přestávky na č ehm benzín. Ale je to jen hypotéza, nemám to ověřené.

Napsal: 23.12.2006, 10:20
od pcihlar
mumiak píše:
Baharis píše:Jsem dnes s TT kousek popojel a jsem přesvědčený, že dokáže lépe zpracovat signál z družic. Pod stíněným sklem, kde jsem dřív nic moc nechytal, jsem měl celkem plno.
Ale všiml jsem si při jízdě s navigací, že za aktuální rychlostí mám "/70" (lomeno sedmdesát) Chvílema to zhasne a je tam jenom rychlost. :?:
Co se týká té doby příjezdu, je to podle mě jasné. TT po spočítání trasy zjistí po jakých kategoriích se má jet. A pro každou má nastavenou průměrnou rychlost. To je vše. Vlastní rychlost na to nemá vliv.


Signál - předpokládám že se stejným přijímačem GPS, ale nedovedu si moc představit, jak to udělá.

S výpočtem doby příjezdu máš pravdu. Popsaný princip používá nejen po výpočtu trasy, ale průběžně z aktuální pozice do cílového místa.
Já k tomu mám ještě jednu hypotézu. Když si pustíš demo trasy, zjistíš, že TT před každou křižovatkou zpomaluje. Možná používá stejný princip i pro korekci průměrné rychlosti (zpomaluje na křižovatkách) při stanovení předpokladu dojezdu. Tak může dosáhnout obdivuhodné přesnosti prognózy i na mnohasetkilometrové trase, když si odečtu přestávky na č ehm benzín. Ale je to jen hypotéza, nemám to ověřené.


Já bych s tvou hypotézou souhlasil. Dokonce jsem si všiml, že cca 1minutu přidává na případné čekání na zelenou na křižovatce. Když projíždíš město v noci a křižovatky jsou ve žluté, najednou doba příjezdu příjemně klesá.