Yurii nápad je to dobrej, ale bude HW/FW TomTom umět tu větší baterku správně dobíjet ?Yurii píše:V ONE je ještě docela dost místa jakoby pod baterkou, tak bych ho mohl využít ke zvětšení kapacity baterie.
Lion baterie v tomtom
- Scorpio_cz
- Příspěvky: 678
- Registrován: 5.6.2008, 19:21
Re: Lion baterie v tomtom
Re: Lion baterie v tomtom
Hehe tady mam obcas takovej pocit, ze se toho HW normalne bojite U dotazu ohledně TMC pro ONE V2 mi Gumajz napsal rovnou to samý
No když mi tady všichni odpovídají tak obojetně, budu to holt muset vyzkoušet, objednáno HW ONEv2 a XLka se přece až tolik lišit nemůže a jakmile jde někde zaměnit konektor tak by mělo být jedno co je na druhém konci, obzvlášť u baterek Micmochodem, dobíjení by si baterka měla řídit sama takže toho se jako slaboproudař nebojím.
No když mi tady všichni odpovídají tak obojetně, budu to holt muset vyzkoušet, objednáno HW ONEv2 a XLka se přece až tolik lišit nemůže a jakmile jde někde zaměnit konektor tak by mělo být jedno co je na druhém konci, obzvlášť u baterek Micmochodem, dobíjení by si baterka měla řídit sama takže toho se jako slaboproudař nebojím.
Tomtom ONE V2 Black Edition 8.41 EU 8.35 (IQr, ALG, custom menu...)
Nokia E50 + Evolve GoTraxx
Nokia E50 + Evolve GoTraxx
- Scorpio_cz
- Příspěvky: 678
- Registrován: 5.6.2008, 19:21
Re: Lion baterie v tomtom
Osobně se domnívám (taky jako slaboproudař) že se trošičku pleteš. Nabíječka je součástí HW TomTom, a to jak baterku nabíjí a nenabíjí je věc čistě jenom té nabíječky. To, že baterka má obvykle termočidlo (aspoň origoše mívají) zabrání přehřátí a nabíjení přehřáté baterky, ale to jestli se nabíjení správně vypne poté co je baterka plně nabitá (tedy ne dříve, a ne později) závisí jen a jen na "inteligenci" příslušné nabíječky. Pokud baterku "odpojí" od nabíjení dřív, obvykle se nic nestane, jen to nevydrží tak dlouho jak by mohlo; pokud ovšem bude nějak výrazně přebíjet, může výrazně zkrátit životnost baterky - místo tisíce nabití třeba jenom desítky či stovky.
Na to aby to fungovalo jak myslíš by ta nabíječka musela být součástí "inteligentní" baterie, pak bys měl pravdu.
PS: moje zkušenost s PDA ... výrobce začal vyrábět a dodávat extended batery 3800mAh jako možnou náhradu origoš baterie 2200mAh ... a za pár dní se objevila záplata na příslušné PDA batery.sys aby PDA baterku správně nabíjelo.
Na to aby to fungovalo jak myslíš by ta nabíječka musela být součástí "inteligentní" baterie, pak bys měl pravdu.
PS: moje zkušenost s PDA ... výrobce začal vyrábět a dodávat extended batery 3800mAh jako možnou náhradu origoš baterie 2200mAh ... a za pár dní se objevila záplata na příslušné PDA batery.sys aby PDA baterku správně nabíjelo.
Re: Lion baterie v tomtom
Já to vidím jako Yurii. Lion baterie obsahují čip, který si řídí nabíjení. Nabíječka je pouhopouhý stabilizovaný zdroj.
TomTom 910 Go, 930 GO aplikace 9.465, Europe 905.4754
TyTN II Kaiser, Western_and_Central_Europe_v.8.55.xxxx
TyTN II Kaiser, Western_and_Central_Europe_v.8.55.xxxx
Re: Lion baterie v tomtom
No uvidíme :)Každopádně budu li vycházet z toho že se pletu a z toho že tomtom mrská všechny přístroje podle jednoho kopyta (jakožto že určitě (vývoj rozdílnejch platforem nebo řešení by byl finančně dost náročnej) Určitě XL a ONE jsou hooodně podobné a dost se liší od 920, 930 atd... tak si myslím že, i baterky budou mít stejné charakteristiky akorát jedna bude kapacitně větší s ohledem na větší podsvícenou plochu displeje.
A tím se dostáváme k jádru pudla, podle mne ta oprava k PDA znamenala jenom výměnu napěťových map aby přístroj mohl lépe vyhodnocovat stupeň vybití / nabití baterie, protože jak určo víme napěťová charakteristika baterií s rozdílnou kapacitou může být jiná
Nevím, vzhledem k ceně to zase musím vyzkoušet... a upřímně řečeno je mi jedno jestli nabíjecích cyklů bude 900 nebo 1200... té doby se navigace taky vůbec nemusí dožít...
A tím se dostáváme k jádru pudla, podle mne ta oprava k PDA znamenala jenom výměnu napěťových map aby přístroj mohl lépe vyhodnocovat stupeň vybití / nabití baterie, protože jak určo víme napěťová charakteristika baterií s rozdílnou kapacitou může být jiná
Nevím, vzhledem k ceně to zase musím vyzkoušet... a upřímně řečeno je mi jedno jestli nabíjecích cyklů bude 900 nebo 1200... té doby se navigace taky vůbec nemusí dožít...
Tomtom ONE V2 Black Edition 8.41 EU 8.35 (IQr, ALG, custom menu...)
Nokia E50 + Evolve GoTraxx
Nokia E50 + Evolve GoTraxx
Re: Lion baterie v tomtom
Přikláním se k tomu co napsal Scorpio_cz. Nabíječka je součástí navigace. Elektroniku tyhle jednočlánky nemají, jen to termočidlo. To je ten třetí drát co vede z konektoru. S elektronikou jsou až složitější baterie, typicky v noteboocích. Tam je víc článků a nabíjení je o dost složitější. Tady si nabíječ v navigaci hlídá nastavený nabíjecí proud a napětí, které nesmí překročit 4.2V. Z toho plyne, že jestli tam bude baterka s větší kapacitou, nic moc se neděje. Jen nabíjení bude trvat úměrně delší dobu, protože nabíjecí proud byl nastavený na parametry té slabší baterky. Moje baterka mi taky opouští a hledám nějakou náhradu s větší kapacitou. Jestli bude zachovaný typ baterie, pak v tom opravdu problém mimo místa v navigaci nevidím.
TomTom GO 720T NV 9.430
Re: Lion baterie v tomtom
Tak mi přišly dvě baterky CameronSino a k mému překvapení můj typ CS-TM500XL podle katalogů pasuje i do TT One V2, podle velikosti taktéž
Jinak na obale na mne svítí nápis: "SHORT CIRCUIT & OVERCHARGE PROTECTION" tak mám o starost míň i kdyby to nebylo protection ale durability Tomíkovi baterka na první pokus zachutnala tak jsem jí píchnul do nabíječky a čekám čím mne po naformátování oslní
Kdybyste někdo chtěli, druhá baterka by asi byla k mání, koupil jsem jí pro tátovu One V2 ale on jí nechce že prý jí beztak používá jen v nabíječce a ještě má dobrou výdrž
Jinak na obale na mne svítí nápis: "SHORT CIRCUIT & OVERCHARGE PROTECTION" tak mám o starost míň i kdyby to nebylo protection ale durability Tomíkovi baterka na první pokus zachutnala tak jsem jí píchnul do nabíječky a čekám čím mne po naformátování oslní
Kdybyste někdo chtěli, druhá baterka by asi byla k mání, koupil jsem jí pro tátovu One V2 ale on jí nechce že prý jí beztak používá jen v nabíječce a ještě má dobrou výdrž
Tomtom ONE V2 Black Edition 8.41 EU 8.35 (IQr, ALG, custom menu...)
Nokia E50 + Evolve GoTraxx
Nokia E50 + Evolve GoTraxx
Re: Lion baterie v tomtom
Hmm super, takže baterka mi do Tomíka nepasuje rozměrově Potvora by pásla jen do tomtom one V2 regional který nemá paměťovku
Tomtom ONE V2 Black Edition 8.41 EU 8.35 (IQr, ALG, custom menu...)
Nokia E50 + Evolve GoTraxx
Nokia E50 + Evolve GoTraxx
Re: Lion baterie v tomtom
Tohle jsem tady napsal 20.10.2009 a netrvalo tak dlouho a musím se opravit. Baterka v sobě elektroniku má, jak je vidět na obrázku.hafca píše:Přikláním se k tomu co napsal Scorpio_cz. Nabíječka je součástí navigace. Elektroniku tyhle jednočlánky nemají, jen to termočidlo. To je ten třetí drát co vede z konektoru. S elektronikou jsou až složitější baterie, typicky v noteboocích. Tam je víc článků a nabíjení je o dost složitější. Tady si nabíječ v navigaci hlídá nastavený nabíjecí proud a napětí, které nesmí překročit 4.2V. Z toho plyne, že jestli tam bude baterka s větší kapacitou, nic moc se neděje. Jen nabíjení bude trvat úměrně delší dobu, protože nabíjecí proud byl nastavený na parametry té slabší baterky. Moje baterka mi taky opouští a hledám nějakou náhradu s větší kapacitou. Jestli bude zachovaný typ baterie, pak v tom opravdu problém mimo místa v navigaci nevidím.
Vykuchal jsem jí z navigace, protože její výdrž byla cca 10 minut.
Pravděpodobně ta elektronika je na víc než jen hlídání teploty, jenže ty IC jsem nikde nenašel a tak zbývají jen dohady, co tam všechno dělají.
Protože jsem originální baterku jinou neměl, vyvstala otázka co dál. Jestli koupit novou za cca 500,-Kč nebo experimentovat. V šuplíku ležela zapomenutá baterky z Nokie. Kapacita sice jen 1000mAh, ale pořád lepší než ta co tam byla. Odpájel jsem kablík s konektorem ze staré, připájel na novou a chvějící se rukou navigaci smontoval. Ruka se mi třásla ještě víc při zapínání, ale obavy byly zbytečné. Navigace naběhla a indikátor baterky ukazuje plnou.
Pro mě z toho plyne jediné, baterka se dá nahradit jiným typem. Stačí zachovat rozměry a alespoň přibližně kapacitu. Úprava je v navigaci měsíc a žádná negativa nepozoruji.
Tohle není návod a už vůbec pro někoho, kdo neví co dělá. Nenesu žádnou odpovědnost za případné nepovedené zásahy a jejich následky! Je to stejné jako přidání paměti do "malých" navigací, je to jen ukázka, že to jde i jinak.
TomTom GO 720T NV 9.430
Re: Lion baterie v tomtom
Lixx akumulátory se obvykle nabíjejí na přesné napětí 4,1 nebo 4,2V (dle typu) s omezením proudu. Tedy větší kapacita nevadí, jen se prodlužuje doba nabíjení. Obvody instalovaný přímo v baterce obvykle neřídí nabíjení, ale pouze odpojují baterii při překročení maximáního napětí a při poklesu napětí pod určitou hodnotu (podvybití tomuto typu baterek také silně nesvědčí). Toto se týká obecně Lixx baterií a nevidím důvod proč by se to v případě navigací řešilo jinak než všude jinde... Poněkud jiná situace je u vícečlánkových sad, kde se musí zajistit aby se všechny články nabíjely na stejné max. napětí (balancování) a fuelgauge obvody to je kapitola sama pro sebe, ale ty bych u jednočlánku v navigaci fakt nečekal.
Re: Lion baterie v tomtom
Tak přátelé, baterka zřejmě stárne a téměř přesně po dvou letech jsem zjistil, že plně nabitá vydrží po odpojení napájení max 30 minut.Tonny píše:Příspěvek od Tonny v 11 kvě 2009 20:13 - Moje TOMNTOM ONE XL je cca rok a něco "staré" a mám jej zpravidla trvale zapnuto na kabel v autě. Při cestě je tedy napájení z palubní sítě.
Doma, když aktualizuji, tak jej nechám vždy přes noc na USB portu, přitom svítí indikace dobíjení i při vypnutém počítači. Dá se tedy řříct, že baterie je trvale nabitá, nebo ve stavu plnému nabití blízkému.
Vloni o dovolené jsem zkoumal výdrž. Po cca 160 minutách jsem dospěl k názoru, že "to dále nemá smysl" - pořád to fungovalo, nikde ikona baterky, vše v pohodě.
Předpokládám tedy, že tehdy by baterky by vydržela minimálně 3 hodiny, pravděpodobně však o něco více.
Nemám odvahu tento test provádět znovu - už jen z toho důvodu, abych nemusel prožívat zklamání, jak rychle baterka stárne
Jak se zdá, TOMTOM je použitelný něco přes dva roky, z toho, jak praví klasik, plyne poučení - po roku prodat, koupit nový.
To, co jsem psal před jedenácti měsíci tedy už vůbec neplatí.
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Re: Lion baterie v tomtom
Naprostý souhlas...s těmi bateriemi máš pravdu...
Re: Lion baterie v tomtom
Není to tak dávno, možná 3 měsíce, co mi při reklamaci u GO730 vyměnili baterku - ta původní ke konci vydržela opravdu max. 30min. Jedu teď na tu "novou" a každým dnem pozoruji, jak opět zkomírá! Nová vydržela tři a půl a teď už sotva dvě hodiny V září mi končí záruka, tak si to ještě zopakujou
TomTom GO 950 Traffic RDS-TMC, Apl.: 9.401, Mapa: EU+US v845.2702
TomTom GO 730 Traffic, RDS-TMC, Apl.: 9.401, Mapa: W_a_C_E v840.2562, Waze
Samsung Galaxy Note 16GB, Win 10 Home 64bit
TomTom GO 730 Traffic, RDS-TMC, Apl.: 9.401, Mapa: W_a_C_E v840.2562, Waze
Samsung Galaxy Note 16GB, Win 10 Home 64bit
Re: Lion baterie v tomtom
Ono hodně záleží na způsobu nabíjení. A taky na nabíječce. Pokud bude dávat málo, baterie se nikdy nenabije na 100 % a ty nemáš šanci to poznat. Přesto může ukazovat plno. To měření stavu baterie má přesnost +- nějaké procento, což při 5 V může být dost rozhodující rozdíl.
TomTom 910 Go, 930 GO aplikace 9.465, Europe 905.4754
TyTN II Kaiser, Western_and_Central_Europe_v.8.55.xxxx
TyTN II Kaiser, Western_and_Central_Europe_v.8.55.xxxx
Re: Lion baterie v tomtom
Asi to nabíjí stejně jako já. V autě to je na auto nabíječce...a doma když zařve, tak ho hodím na síťovou mini USB nabíječku, kterou mám k MDA Orbit....