Stránka 1 z 1

Nuvi 200, baterie

Napsal: 27.7.2009, 14:52
od Mates31
Měl bych dotaz ohledně napájení přístroje Nuvi 200 např.na horách nebo v případě omezené možnosti nabít interní akumulátor. Ten jak jsem zjistil moc nevydrží a napadlo mne jestli by nějak nešlo přizpůsobit přístroj např. na 4 tužkové akumulátory a ty průběžně nabíjet např.nějakou solární nabíječkou, případně mít přímo nějaký solární zdroj. Řešil někdo něco podobného? Díky za případné podněty. Mates

Re: Nuvi 200, baterie

Napsal: 28.7.2009, 7:53
od Pruduch
No nejjednodušší je nezasahovat vůbec do přístroje a baterku připojit externě přes nabíjecí konektor. Jen pozor na napětí (přes 5,5V bych osobně nešel - kdyžtak předřadit regulátor) a na propojení pinu 4 a 5 v konektoru rezistorem cca 2k (jinak se to bude tvářit jako připojený do PC). Pokud bych už lezl přímo do navigace, tak jediný rozumný řešení by bylo navýšení kapacity stávající baterky, přičemž typ baterie (Lixx) bych zachoval aby zůstalo funkční nabíjení.

Re: Nuvi 200, baterie

Napsal: 3.8.2009, 13:04
od Mates31
Díky. Použiju 4 tužkové aku, tzn.4x1,2V = 4,8V s co největší kapacitou a zkusím to nějak zprovoznit. Jaká je vůbec kapacita vnitřní baterky, případně odběr přístroje, věděl by někdo ? Abych věděl jestli si tím nějak výtrazně pomůžu. V manuálu jsem se to nedočetl.. M

Re: Nuvi 200, baterie

Napsal: 3.8.2009, 13:47
od mr.mates
Budu asi řešit stejný problém s prodloužením času běhu navigace na baterie u 765t. Pokud budeš ochoten a moct, zkus sem dát zapojení kabelu. Dík. :grin:

Re: Nuvi 200, baterie

Napsal: 3.8.2009, 19:48
od Mates31
Např.zde : http://de.wikipedia.org/wiki/Universal_Serial_Bus
Na stránce někde dole, vodiče se dají rozeznat i barevně. Nuvi 200 má mini-B
Zapojení:
Pin 1 +
Pin 5 -
Mezi piny 4 a 5 rezistor 2k (jak psal Pruduch - dik).
Ať se povede :palec:
M.

Re: Nuvi 200, baterie

Napsal: 8.8.2009, 23:14
od Chip.cz
Mates31 píše:Díky. Použiju 4 tužkové aku, tzn.4x1,2V = 4,8V s co největší kapacitou a zkusím to nějak zprovoznit. Jaká je vůbec kapacita vnitřní baterky, případně odběr přístroje, věděl by někdo ? Abych věděl jestli si tím nějak výtrazně pomůžu. V manuálu jsem se to nedočetl.. M
Našel jsem odkaz na baterie. Zde
Dnes jsem měřil nüvi 200 připojené na síťové nabíječce s podsvíceným displejem na 100%, zvuk na 100% a baterií
plně nabitou. Je tu ještě jeden problém a to ten, že vevím, jestli z nabíječky jde veškerý proud, nebo i baterie
přístroje se podílí nějakým proudem a také nevím zda simulace jízdy je stejná, jak jízda s GPS přijímačem.
Ale i tak si myslím, že výsledek měření je zajímavý a je tedy vidět, kolik proudu jde pouze z nabíječky.
Použitý měřící přístroj digitální, přepnutý na proud 1A. Spustil jsem simulátor, zadal cíl a dal start.
Výsledky měření jsou takové: Od 120-160mA bez hlasu a s udržovacím proudem nabité baterie asi 60mA. S hlasem
proud stoupl nad 200mA a v hlasových špičkách až na 500mA, ale mohlo to být i více. S digitálním měřidlem se špičky
špatně měří, protože trvají řádově desetiny sec. a měřidlo nestíhá tohle ukázat na displeji. S hlasem tedy může být
průměrný proud asi 200-400mA. Pokud tedy výrobce použil baterie jako jsou v odkaze a to pro nüvi 200 1250mAh a píše,
že výdrž baterie je až 5hod., tak podle výpočtu je proud: 1250:5=250mA. Tohle je výpočet, ale skutečnost bude jiná.
Já bych podle měření typoval, že průměrný proud dude asi 150-200mA, protože kapacita baterie bývá nevyzpytatelná
a výrobce nechce mít reklamace do 2let právě kvůli baterii. Musíš ještě připočítat nabíjení baterie, pokud bude vybitá.
Zde je odkaz na měření nabíjení

Re: Nuvi 200, baterie

Napsal: 27.8.2009, 17:17
od Mates31
Hmm..díky za info a zajímavé propočty a měření, v tom případě (pokud má vnitřní baterka kapacitu 1250 mAh) si tužkovýma aku nějak extra nepomůžu, protože u čtyř sériově zapojených baterek klesá kapacita na čtvrtinu. To už možná raději použít nějaký 5V aku, docela se mi zamlouvá tento: http://baterie-nabijecky.nej-ceny.cz/89 ... html#popis Co vy na to?

Re: Nuvi 200, baterie

Napsal: 27.8.2009, 18:19
od Jirásek
Proč by měla kapacita klesat na čtvrtinu :shock3: Kapacita je stále stejná (daná nejslabším článkem v soustavě), pouze napětí se 4x zvětší.
Podle této dedukce by jednotlivé články v běžné autobaterii (60Ah) musely mít kapacitu 360Ah, to bych opravdu nechtěl vozit v autě.
V dnešní době se dají sehnal NiMh aku 2800mAh, takže 4 ks = baterie 4,8V 2800mAh, tedy cca dvojnásobná kapacita oproti uváděné baterii v navi.
Nicméně, odkaz zajímavý.

Re: Nuvi 200, baterie

Napsal: 28.8.2009, 5:06
od Rubic

Re: Nuvi 200, baterie

Napsal: 29.8.2009, 9:02
od Mates31
Jo pardon, měl bych se vrátit do základky, není kapacita jako kapacita a baterie není kondenzátor :hmm: