Zkušenosti z zahraničních cest
Moderátor: freewall
Zkušenosti z zahraničních cest
V sobotu jsem se se svým Garminem vrátil z Itálie a chci se podělit s několika zkušenostmi z této cesty - budu rád když tu přispějí i ostatní uživatelé, protože dovolené jsou v plném proudu a tyto zkušenosti mohou pomoct ostatním uživatelům
Zkušenost první: kruhové objezdy. Po itálii jsem najezdil - když nepočítám cestu - cca 2500 kilometrů a byl jsem velmi překvapen že v mapě CN 2008 je snad každý pátý itlaský kruháč. Podle vzhledu objezdy nevypadali nové, takže chybka map.
Zkušenost druhá: RDS TMC. Bezproblému pouze v okolí Říma, potom v okolí Rimini nic a až cestou zpátky někde mezi Benátkami a Udine mi byly nabídnuty předplacené kanály Ale v Římě kde byl hlášen nějaký problém tak tam byl
Zkušenost třetí: občas zmatená navigace. Při cestách jsem se několikrát setkal že třeba navigace hlásila odbočte ostře vlevo - jinam ani nešlo protože jediná odbočka byla vracečka. Po projetí této vracečky, a podle naplánované trasy jsem s ní nesjel, se ozvalo přepočítávám a trase se vykreslila úplně stejně jako předtím. Možná dělalo navigaci problém vyhnutí se placeným úsekům, ale cesta měla třeba jen cca 35 kilometrů, takže nebyla nijak složitá.
Zkušenost čtvrtá: Rakouskou - bez nejmenšího problému. Vše jak má být RDS TMC ihned po přiblížení k hranicím naladilo rakouskou stanici a navigace zobrazila hlášení. Bohužel nebo bohudík nemohu posoudit aktuálnost hlášení protože všechny problémy se mi vyhly
Zkušenost pátá: plánování cesty domů. Nevím proč, ale cestou spátky od Rimini do Ostravy Zábřehu mně navigace nesmyslně před Vídní svedla z dálnice a chtěla mne protáhnout přes Bratislavu a slovenskou dálnici do Ostravy. Při cestě tam ze stejného místa k Římu cesta spočítána bezproblému.
Zkušenost šestá: POI. Poi jsem si stahoval s http://www.poiplaza.com/ hlavně radary. Hodně jsem se setkal napříč Itálií že nějaký dobrák se uklik a na hodně místech je hlášeno omezení na 8 Km/h. Dost často neseděli ani rychlostní limity, takže pokud si je někdo budete stahovat tak raději koukejte na značky.
Zkušenost sedmá: radary. Nejdříve jsem hleděl co to je, ale věřte tomu že pokud je u cesty cedule s tím že se kontrolujou vozidla - je to v italštině, ale dá se to pochopit, tak o kousek dál stojí plechová budka s obrázkem policajta - je to radar a i italové zpomalují.
Tak to by bylo asi vše co mne teď napadá. Budu rád když se tu nazbírají zkušenosti z celé evropy.
Zkušenost první: kruhové objezdy. Po itálii jsem najezdil - když nepočítám cestu - cca 2500 kilometrů a byl jsem velmi překvapen že v mapě CN 2008 je snad každý pátý itlaský kruháč. Podle vzhledu objezdy nevypadali nové, takže chybka map.
Zkušenost druhá: RDS TMC. Bezproblému pouze v okolí Říma, potom v okolí Rimini nic a až cestou zpátky někde mezi Benátkami a Udine mi byly nabídnuty předplacené kanály Ale v Římě kde byl hlášen nějaký problém tak tam byl
Zkušenost třetí: občas zmatená navigace. Při cestách jsem se několikrát setkal že třeba navigace hlásila odbočte ostře vlevo - jinam ani nešlo protože jediná odbočka byla vracečka. Po projetí této vracečky, a podle naplánované trasy jsem s ní nesjel, se ozvalo přepočítávám a trase se vykreslila úplně stejně jako předtím. Možná dělalo navigaci problém vyhnutí se placeným úsekům, ale cesta měla třeba jen cca 35 kilometrů, takže nebyla nijak složitá.
Zkušenost čtvrtá: Rakouskou - bez nejmenšího problému. Vše jak má být RDS TMC ihned po přiblížení k hranicím naladilo rakouskou stanici a navigace zobrazila hlášení. Bohužel nebo bohudík nemohu posoudit aktuálnost hlášení protože všechny problémy se mi vyhly
Zkušenost pátá: plánování cesty domů. Nevím proč, ale cestou spátky od Rimini do Ostravy Zábřehu mně navigace nesmyslně před Vídní svedla z dálnice a chtěla mne protáhnout přes Bratislavu a slovenskou dálnici do Ostravy. Při cestě tam ze stejného místa k Římu cesta spočítána bezproblému.
Zkušenost šestá: POI. Poi jsem si stahoval s http://www.poiplaza.com/ hlavně radary. Hodně jsem se setkal napříč Itálií že nějaký dobrák se uklik a na hodně místech je hlášeno omezení na 8 Km/h. Dost často neseděli ani rychlostní limity, takže pokud si je někdo budete stahovat tak raději koukejte na značky.
Zkušenost sedmá: radary. Nejdříve jsem hleděl co to je, ale věřte tomu že pokud je u cesty cedule s tím že se kontrolujou vozidla - je to v italštině, ale dá se to pochopit, tak o kousek dál stojí plechová budka s obrázkem policajta - je to radar a i italové zpomalují.
Tak to by bylo asi vše co mne teď napadá. Budu rád když se tu nazbírají zkušenosti z celé evropy.
Garmin Nüvi 660
City Navigator Europe NT 2010.30c
City Navigator Europe NT 2010.30c
Re: Zkušenosti z zahraničních cest
zdravím tě, neni to dlouho co jsem si pořídil Garmina 760 a jsem hodně zvědavej co předvede za 14dní cestou na sever do Norska a zpět. pak se s informacemi taky podělím, ale hlavně jsem tě chtěl požádat, jestli náhodou nevíš o fungování anebo jestli by spíš měli fungovat POI body v 3D zobrazení. ???
moc dík, gelo
moc dík, gelo
Re: Zkušenosti z zahraničních cest
POI myslím že v 3D nee, jenom ve 2D a jen při velkém rozlišení. Tuto "drobnost" Nuvi neumí ....
Re: Zkušenosti z zahraničních cest
POI body umí i ve 3D - má zkušenost je taková že pokud si POI stáhneš i s upozorněním, tak se ti zobrazí vždy i s upozorněním v horní "liště". Pokud bez upozornění tak jen od největšího přiblížení do 3 stupně oddálení - snad jsem to napsal aspoň trochu srozumitelně A někde jsem četl že pokud jedeš podle naplánované trasy, tak se ti body bez upozornění vůbec neukáží
Garmin Nüvi 660
City Navigator Europe NT 2010.30c
City Navigator Europe NT 2010.30c
Re: Zkušenosti z zahraničních cest
Byl jsem se svým TT GO910 v kapse od 5. do 19.7. na dovolené na Sardinii (Itálie), kde jsem měl pár dnů vypůjčené auto. Problémy ale byly úplně stejné jako s Garminem - spousta chybějících kruháčů, opačné jednosměrky, špatná hlášení (např. přes svodidla do protisměru na jasně 4 proudé dálnici). Najel jsem si tak při bloudění po Cagliari asi 30 km navíc a nakonec jsem se vymotal podle místního značení. Na cestách tam je všude povoleno 50...80 km/h, ale všichni jezdí minimálně o 30 více. Z cedulí s policajtem a nápisem Autovelox (radar) si nikdo nic nedělal a taky jsem tam žádného při měření rychlosti neviděl. Je to prostě jižní národ.... Taky jsem ale nepotkal žádnou nehodu.
Re: Zkušenosti z zahraničních cest
Já jsem nehod v itálii zaznamenal hodně hlavně když jsem jezdil v okolí Říma - a když podnikat, tak jako majitel odtahové služby
Jinak ještě jedné věci jsem si všiml - motorkáři i na hodně silných strojích si nehrají na DDO (dobrovolné dárce orgánu), ale jezdí celkem slušně - ne jako tady kde přes sídlíště kde je x přechodu profrčí magor na motorce hodně přes 100 km/h
2 dali a co TMC? Chytil jsi něco? A jen tak pro zajímavost - teď jsem někde četl diskuzi majitelů právě TT, že TMC u nás ukazuje uzavírky a kolony v 99% v protisměru. Jakou máš s tím zkušenost ať již u nás nebo v zahraničí?
Jinak ještě jedné věci jsem si všiml - motorkáři i na hodně silných strojích si nehrají na DDO (dobrovolné dárce orgánu), ale jezdí celkem slušně - ne jako tady kde přes sídlíště kde je x přechodu profrčí magor na motorce hodně přes 100 km/h
2 dali a co TMC? Chytil jsi něco? A jen tak pro zajímavost - teď jsem někde četl diskuzi majitelů právě TT, že TMC u nás ukazuje uzavírky a kolony v 99% v protisměru. Jakou máš s tím zkušenost ať již u nás nebo v zahraničí?
Garmin Nüvi 660
City Navigator Europe NT 2010.30c
City Navigator Europe NT 2010.30c
Re: Zkušenosti z zahraničních cest
no nevím jak je to s POI body při navigaci, ale dle mého se prostě nezobrazují. Mám poměrně krátce Garmina 760 a z toho, že za jízdy nevidím okolní body jsem poněkud zklamán. To předchozí TOM-TOM, ač v mobilu mi to okolo ukazoval. A vůbec to nebylo od věci, člověk prostě během jízdy mohl zastavit i na neplánovaném místě, protože to mapa zobrazila. Ve Francii to při větším zobrazení ukazovalo benzinky v okolních ulicích a tak stačilo to někam stočit. S Garminem člověk benzinku nenajde i kdyby byla za rohem pokud se k ní nenechá přímo navigovat. Jinak se opravdu dá zobrazit upozornění v horní liště, ale to mi nepřijde zrovna šťastné, protože člověk to tak už musí do navi nahrávat. Pak to lze vypnout a zapnout, ale vypnu a zapnu veškeré poi body nahrané s upozorněním.
Jinak v úterý odpoledne odjíždíme cca 200 km za Londýn, tak jsem zvědav jak to bude navigovat. Pak tu dám info. A na konci srpna na Pelješac, ale tam si nedělám iluze, protože Chorvatsko to ukazuje pouze hlavní tah a např. na Pelješacu to neukáže ani jednu silnici...jako by nebyl.
Jinak v úterý odpoledne odjíždíme cca 200 km za Londýn, tak jsem zvědav jak to bude navigovat. Pak tu dám info. A na konci srpna na Pelješac, ale tam si nedělám iluze, protože Chorvatsko to ukazuje pouze hlavní tah a např. na Pelješacu to neukáže ani jednu silnici...jako by nebyl.
Re: Zkušenosti z zahraničních cest
Já jsem s 760 a mapou cn2008 najel cca 5000 na dovolene ve Francii a nemuzu si stezovat,jedenkrat me v Remesi chtela polsat do jednosmerky a jednou nemela aktualni data o nove silnici,tak jsem jel "polem".Radary jsem stahoval z www.poiplazza.com a to jak pro Nemecko tak pro Francii a hlasky byli korektni zadne nesmyslne rychlosti.Celkove shrnuti nebyt navigace,tak jeste asi krouzim po Parizi
Re: Zkušenosti z zahraničních cest
V zahraničí se můj Tom Tom osvědčil super. Francie, Německo, Švýcarsko, Itálie(o východě mluvit nebudu,TMC tam není)....Všude jsem s TMC neměl problém. Stále zelené kolečko. V německu mne dokonce vyhnal z dálnice a zachránil před sedmi kilometrovou frontou. Já myslím,že to u nás vychytají....A není pravda,že je vždy problém v druhém směru,než ukazuje TT. Je to někdy,a to je dost rozdíl.....
Re: Zkušenosti z zahraničních cest
Ahoj, tak zkušenosti ze zahraničních cest jsou naprosto super (narozdíl od použití v ČR, kde mi navi zamrzá, ale to je jiný příspěvek). Německo, Nizozemí, Belgie,Franci,Anglie...všude absoulutně bez jediného zaváhání. V Anglii si to samo přepočítá km na míle, aniž bych měnil měrné jednotky, tak v Anglii po dálnici to hned dá značku 112km, tedy přepočte míle na km. V Belgii s předstihem 120km mne upozornilo TMC na zdržení. V Anglii jsem využíval POI body ubytování, zajímavosti, atd. V národním parku po Anglii, kde jsou to uličky sotva na jeden osobák, tak to nemělo problém a znalo to každou odbočku...opravdu super. Okolo Londýna, kde je to jeden dálniční nadjezd, sjezd, kruhák...no prostě fofr, tak reakce zcela okamžité bez jediného zaváhání. Jediné, co mi přišlo škoda, že v zajímavostech namají okruh F1 Silverstone, ale už jsem si jej tam dal já .Takže cizina za 1! Za pár dní to bude asi horší...Chorvatsko, tam ta mapa zná asi jen dálnici a hlavní tahy...tuším dva . Jedeme se zastávkou v termálech v H, takže jsem zvědam na Maďarsko...