Vysílání TMC v ČR
Re: Vysílání TMC v ČR
pravda, každopádně je to o tom, že většina tu jen nadává, bez sebemenších znalostí problému a procesů na pozadí, než se k nim dostane informace... jasně, nezajímá je jak, ale proč ne... jen se snažím osvětlit, že to prostě není tak jednoduché, jak to vypadá a že ne za vším je JSDI..
František Rochovanský
Webdispečink.cz
Webdispečink.cz
- Scorpio_cz
- Příspěvky: 678
- Registrován: 5.6.2008, 19:21
Re: Vysílání TMC v ČR
Když to shrneme z pohledu koncového uživatele, v současné době je v ČR RDS-TMC přijímač téměř k ničemu.
Nejen že systém RDS-TMC je zastaralý (tedy info "teče pomalu"), a lokalizační tabulky hodně nepřesné, navíc
ale díky Českému přístupu ke "krmení" této technologie daty (žabo-myší spory o kompetence a postupy, různé
stanice vysílají bez koordinace a nesmyslně různá data), není bohužel smyslupně využito ani to "málo" možností
co RDS-TMC technologie nabízí. Tím nenapadám JSDI, ale obecný Český chaos a bordel co panuje téměř ve všem.
Hlavně když do toho teče dost peněz, aby se na všechny dostalo ...
Mňáááááu, vítámé vás v kocourkově !
My jsme tu (naivně a marně) doufali, že JSDI by mohlo ty "roztříštěné" aktivity koordinovat (slaďovat).
Vzhledem k pojmenování úřadu (nebo je to funkce) pana Zváry se takové vysvětlení samo nabízí:
Nejen že systém RDS-TMC je zastaralý (tedy info "teče pomalu"), a lokalizační tabulky hodně nepřesné, navíc
ale díky Českému přístupu ke "krmení" této technologie daty (žabo-myší spory o kompetence a postupy, různé
stanice vysílají bez koordinace a nesmyslně různá data), není bohužel smyslupně využito ani to "málo" možností
co RDS-TMC technologie nabízí. Tím nenapadám JSDI, ale obecný Český chaos a bordel co panuje téměř ve všem.
Hlavně když do toho teče dost peněz, aby se na všechny dostalo ...
Mňáááááu, vítámé vás v kocourkově !
My jsme tu (naivně a marně) doufali, že JSDI by mohlo ty "roztříštěné" aktivity koordinovat (slaďovat).
Vzhledem k pojmenování úřadu (nebo je to funkce) pana Zváry se takové vysvětlení samo nabízí:
Tolik k tomu proč jsou tu z toho všichni, kdo do přijímačů RDS-TMC investovali peníze, tak negativně naladění.J. Zvára, koordinátor realizace Jednotného systému dorpavních informací pro ČR
Re: Vysílání TMC v ČR
Shrnutí:
Pan Rochovanský zde vysvětluje "ze své" pozice něco, co zde za dva a půl rioku bylo nesčíslně krát probráno, k čemu se opakovaně vyjádřil i pan Zvára.
K tomu pam Rochovanský přidal něco o nově vyvíjených systémech a z většiny z nás nás tu udělal neznalé, když napsal, cituji:
"pravda, každopádně je to o tom, že většina tu jen nadává, bez sebemenších znalostí problému a procesů na pozadí, než se k nim dostane informace... jasně, nezajímá je jak, ale proč ne... jen se snažím osvětlit, že to prostě není tak jednoduché, jak to vypadá a že ne za vším je JSDI."
Když ono bohužel, je na co nadávat... Je to totiž i z našich daní.... Proč tyto procesy a problémy "na pozadí" na jih a západ od nás umí řešit a u nás se jen mluví, nebojím se po dvou letech použít slovo "okecává"? Co se vlastně neustále koordijuje, když výstupy do navigací jsou nepoužitelné? Řekl bych, že výstup je to nejdůležitější - na co bude kvalitní vstup dat a zpracování, když to navigace, tedy řidič nemá k dispozici?
K tomu jen jedno: já tvrdím, že nově vyvíjené systémy , která snad někdy Evropa přijme jako standard budou v ČR ve stejné situaci jako je nyní RDS TMC. Tedy nově vyvíjený system se dostane v Evropě do používání, v ČR se bude koordinovat "co?", fungovat to bude či nebude jako nyní RDS TMC a na konci životnosti zmíněného nově vyvinutého systemu se zkonstatuje, že systém je zastaralý a je neperspektivní...
A o tomto, vážený pane , je ta debata... Nejde v tuto chvíli o to, zda RDS TMC funguje či ne, jde o to, že u nás, v ČR se bude stále koordinovat, a čekat až se dostatek kompetentních napakuje.
Zásadní otázka: Když je RDS TMC nepoužitelné, na co o komu slouží NCDI, když se její výstupy k řidičům v autě nedostanou.
A vo tom to je...
Pan Rochovanský zde vysvětluje "ze své" pozice něco, co zde za dva a půl rioku bylo nesčíslně krát probráno, k čemu se opakovaně vyjádřil i pan Zvára.
K tomu pam Rochovanský přidal něco o nově vyvíjených systémech a z většiny z nás nás tu udělal neznalé, když napsal, cituji:
"pravda, každopádně je to o tom, že většina tu jen nadává, bez sebemenších znalostí problému a procesů na pozadí, než se k nim dostane informace... jasně, nezajímá je jak, ale proč ne... jen se snažím osvětlit, že to prostě není tak jednoduché, jak to vypadá a že ne za vším je JSDI."
Když ono bohužel, je na co nadávat... Je to totiž i z našich daní.... Proč tyto procesy a problémy "na pozadí" na jih a západ od nás umí řešit a u nás se jen mluví, nebojím se po dvou letech použít slovo "okecává"? Co se vlastně neustále koordijuje, když výstupy do navigací jsou nepoužitelné? Řekl bych, že výstup je to nejdůležitější - na co bude kvalitní vstup dat a zpracování, když to navigace, tedy řidič nemá k dispozici?
K tomu jen jedno: já tvrdím, že nově vyvíjené systémy , která snad někdy Evropa přijme jako standard budou v ČR ve stejné situaci jako je nyní RDS TMC. Tedy nově vyvíjený system se dostane v Evropě do používání, v ČR se bude koordinovat "co?", fungovat to bude či nebude jako nyní RDS TMC a na konci životnosti zmíněného nově vyvinutého systemu se zkonstatuje, že systém je zastaralý a je neperspektivní...
A o tomto, vážený pane , je ta debata... Nejde v tuto chvíli o to, zda RDS TMC funguje či ne, jde o to, že u nás, v ČR se bude stále koordinovat, a čekat až se dostatek kompetentních napakuje.
Zásadní otázka: Když je RDS TMC nepoužitelné, na co o komu slouží NCDI, když se její výstupy k řidičům v autě nedostanou.
A vo tom to je...
Naposledy upravil(a) Tonny dne 17.8.2010, 12:34, celkem upraveno 2 x.
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Re: Vysílání TMC v ČR
Dodatek:
My jsme tu (naivně a marně) doufali, že JSDI by mohlo ty "roztříštěné" aktivity koordinovat (slaďovat).
Vzhledem k pojmenování úřadu (nebo je to funkce) pana Zváry se takové vysvětlení samo nabízí:
J. Zvára, koordinátor realizace Jednotného systému dorpavních informací pro ČR
Tolik k tomu proč jsou tu z toho všichni, kdo do přijímačů RDS-TMC investovali peníze, tak negativně naladění.
To je přesně to, co vystihuje zdejší dvouletou debatu....
My jsme tu (naivně a marně) doufali, že JSDI by mohlo ty "roztříštěné" aktivity koordinovat (slaďovat).
Vzhledem k pojmenování úřadu (nebo je to funkce) pana Zváry se takové vysvětlení samo nabízí:
J. Zvára, koordinátor realizace Jednotného systému dorpavních informací pro ČR
Tolik k tomu proč jsou tu z toho všichni, kdo do přijímačů RDS-TMC investovali peníze, tak negativně naladění.
To je přesně to, co vystihuje zdejší dvouletou debatu....
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Re: Vysílání TMC v ČR
Nemám bohužel už sílu odpovídat na tuto otázku.. včera jsem naznačil, že TMC není to hlavní, ale to je právě ta krátkozrakost lidí sedících v autě snažíce se používat jednu z desítek věcí, které NCDI nabízí aniž by o technologii a systému něco věděla (klasičtí Češi nadávající na vše).Tonny píše:Zásadní otázka: Když je RDS TMC nepoužitelné, na co o komu slouží NCDI, když se její výstupy k řidičům v autě nedostanou.
místo fór typu http://forum.navigovat.mobilmania.cz/vi ... &start=165 kde se sice taky občas dá najít smysluplný příspěvek si raději o JSDI přečtěte něco zde - funkce JSDI http://jsdi.eu/cs/dic-a-ndic/narodni-do ... ntrum.html a vstupy dat http://jsdi.eu/cs/vstupy-a-vystupy-jsdi ... -jsdi.html. Takže koordinovat je co, RDS-TMC zdaleka není prioritou č. 1 a pokud někdo nechápe rozdíl mezi úředníkem v SRN a ČR, kde sedí na MěÚ polovina lidí zbytečně = dělá celý den to, že se nudou houpe na židli, a současně neplní úřad zákonem dané povinnosti (např. vložení změny v ukončení prací na uzavírce do JSDI) pak může klidně dál nadávat na 1 osobu a 1 systém, který za to ani vlastně nemůže...
František Rochovanský
Webdispečink.cz
Webdispečink.cz
Re: Vysílání TMC v ČR
Ale vždyť teď jste to sám nazval správnými slovy. My nenadáváme na systém RDS-TMC, ale na to, jak se k němu zde kompetentní lidé chovají. Na neochotu zadat informace včas, smazat a odstranit neaktuální informace atd....My zase nejsme tak krátkozrací...Ale za čtyři roky se podstatně nic nezměnilo...A je škoda, že pokrok se vždy zastavuje před kancelářským člověkem, který se asi bojí, že ho pokrok připraví o místo. A český pohled na věc : 40 let to fungovalo, tak proč to máme měnit, ten věci také neprospěje... Bojím se, že kdyby byl veškerý pokrok na takovýchto lidech, tak jezdíme na koních a svítíme petrolejkami. To je to, co nás štve....A pokud jste něco z debaty bral osobně, tak to tak vůbec nikdo, ani já nemyslel....
Re: Vysílání TMC v ČR
Dobře, ale je třeba si uvědomit, že ti lidé sedí po celé zemi na každém úřadě a narážky na to, že je p. Zvára koordinátor jsou jaksi nemístné, ze své pozice může ovlivňovat jiné věci, než to, jestli někdo na odboru dopravy v Horní Dolní včas změnil konec uzavírky.. na to jsem chtěl poukázat především. On může stejně tak apelovat na CEDA ať udělají nové LT, jenže když ti to odfláknou, tak s tím prakticky nic nenadělá, bohužel... taktéž mi tento přístup vadí, ale prostě to nemá příliš co dočinění s tím, jak funguje NDIC nebo JSDI, to je stejné jako když spadne letadlo a zjistíte, že chyba byla na straně nějakého technika z pozemního personálu, který přehlédl prasklinu přes půl ocasní plochy. Letadlo spadne, první to bude na pilota - vlastně takový koordinátor, pak se zjistí, že to byla "technická závada" a hodí se to na výrobce či tento model obecně - vlastně onen JSDI a nakonec se dozvíme pravdu po půl roce vyšetřování, že technik při kontrole zanedbal své povinnosti - v našem případě onen zaměstnanec někde v teplíčku. Bohužel taková je realita v ČR
František Rochovanský
Webdispečink.cz
Webdispečink.cz
Re: Vysílání TMC v ČR
Tak nevím......, mlčím tady už řadu měsíců, protože mi pánbůh dal sílu rozpoznat věci, které změnit mohu a které ne, ale přeci jen pan Rochovanský mi pomalu nedá spát )))
Vážený pane, tady nemusíme být machři jako zřejmě Vy, abychom věděli co a proč zrovna to a tohle a tamhle. Když budu mluvit za sebe - mám nějaký přístroj, který mi má poskytovat nějaké služby a on je neposkytuje nebo je poskytuje částečně. Zákonitě se musím ptát, proč to nefunguje, resp. funguje nedostatečně. A každý dojde do určitého stupně pátrání podle své šíře míry poznání - někdo skončí v prodejně, někdo třeba v Picodasu.
Když jsem viděl organogram se začleněním JSDI (nebo jak se dneska ten spolek jmenuje) (někde tu "visí"), tak mi bylo jasné, že tady jeden člověk nic nezmění - a může být pánů Zvárů třeba osm. Proto jsem ani nereagoval na "výlet" do Ostravy, protože aby mi tam někdo ukázal třeba blikající ledky na nějakých panelech, tak to jsem považoval za zbytečněj a drahej špás.
Tady prostě jako většina věcí u nás, je obrovskej tunel na stát a stát se dobře a už dlouho dojí.
Pane Rochovanský, když jste tak znalý dané problematiky, můžete mi řící, proč tak dlouho u nás "běželo" TMC ve zkušebním provozu? A víte kolik ten zkušební provoz stál a jaké z toho byly výsledky? Já to nevím, proto se ptám Vás. Vím, že to byly doooost velké peníze, ale zkušební provoz něčeho 2,3 - 4 roky - něčeho, co není nic nového, co jinde funguje, mi prostě připadá na palici a zavření někoho. A po x letech zkušebního provozu se dojde k poznání, že je to vše špatně, musíme přijít s něčím novým.
To je tak na 5 let pro někoho. Nebo nemáte takový pocit? Vy se domníváte, že je vše OK, jen tomu nerozumíme, protože je to složitej systém.
Webdispečink v nákladní dopravě funguje celkem obstojně, tak se mu věnujte a nevnucujte nám vaše pseudopravdy.
Suma sumárum tu bylo řečeno už několikrát - máme mu tu něco, co nějak funguje, ale zřejmě nefunguje jak by mohlo a mělo (tabule taky fungují, když ukazují, kolik je hodin) a Vy nebo pan Zvára to nezměníte. Stejně jako pan Zvára je rád za zaměstnání v dnešní těžké době o to víc jsou za to rádi úřednící nad ním a další nad nimi.... "...a hele koordinátore, pokud budeš furt otravovat s tím a s tím, tak holt to nemusíš dělat...." ......- takže co tu chcete řešit? Tady jsou to akorát plky o ničem a nářky stzaré Kelišové, které nikam nikdy nepovedou-
Tady snad by bylo řešení přes poslaneckou sněmovnu prosadit změnu zákona, který tuto problematiku upravuje, aby to bylo skutečně "jednotné", aby se s informacemi "nesoukromničilo" a "nekupčilo" atd. atd., udělat rázný řez do toho "molocha" a dojít k závěru, že tohle tady musí být "ve státním zájmu" a ne nějakých soukromých spolků. A hlavně není třeba pořád něco vymejšlet a mluvit o českých specifikách (to už jsem taky někde slyšel) a převzít z "venku" to, co tam funguje.
How simply
Vážený pane, tady nemusíme být machři jako zřejmě Vy, abychom věděli co a proč zrovna to a tohle a tamhle. Když budu mluvit za sebe - mám nějaký přístroj, který mi má poskytovat nějaké služby a on je neposkytuje nebo je poskytuje částečně. Zákonitě se musím ptát, proč to nefunguje, resp. funguje nedostatečně. A každý dojde do určitého stupně pátrání podle své šíře míry poznání - někdo skončí v prodejně, někdo třeba v Picodasu.
Když jsem viděl organogram se začleněním JSDI (nebo jak se dneska ten spolek jmenuje) (někde tu "visí"), tak mi bylo jasné, že tady jeden člověk nic nezmění - a může být pánů Zvárů třeba osm. Proto jsem ani nereagoval na "výlet" do Ostravy, protože aby mi tam někdo ukázal třeba blikající ledky na nějakých panelech, tak to jsem považoval za zbytečněj a drahej špás.
Tady prostě jako většina věcí u nás, je obrovskej tunel na stát a stát se dobře a už dlouho dojí.
Pane Rochovanský, když jste tak znalý dané problematiky, můžete mi řící, proč tak dlouho u nás "běželo" TMC ve zkušebním provozu? A víte kolik ten zkušební provoz stál a jaké z toho byly výsledky? Já to nevím, proto se ptám Vás. Vím, že to byly doooost velké peníze, ale zkušební provoz něčeho 2,3 - 4 roky - něčeho, co není nic nového, co jinde funguje, mi prostě připadá na palici a zavření někoho. A po x letech zkušebního provozu se dojde k poznání, že je to vše špatně, musíme přijít s něčím novým.
To je tak na 5 let pro někoho. Nebo nemáte takový pocit? Vy se domníváte, že je vše OK, jen tomu nerozumíme, protože je to složitej systém.
Webdispečink v nákladní dopravě funguje celkem obstojně, tak se mu věnujte a nevnucujte nám vaše pseudopravdy.
Suma sumárum tu bylo řečeno už několikrát - máme mu tu něco, co nějak funguje, ale zřejmě nefunguje jak by mohlo a mělo (tabule taky fungují, když ukazují, kolik je hodin) a Vy nebo pan Zvára to nezměníte. Stejně jako pan Zvára je rád za zaměstnání v dnešní těžké době o to víc jsou za to rádi úřednící nad ním a další nad nimi.... "...a hele koordinátore, pokud budeš furt otravovat s tím a s tím, tak holt to nemusíš dělat...." ......- takže co tu chcete řešit? Tady jsou to akorát plky o ničem a nářky stzaré Kelišové, které nikam nikdy nepovedou-
Tady snad by bylo řešení přes poslaneckou sněmovnu prosadit změnu zákona, který tuto problematiku upravuje, aby to bylo skutečně "jednotné", aby se s informacemi "nesoukromničilo" a "nekupčilo" atd. atd., udělat rázný řez do toho "molocha" a dojít k závěru, že tohle tady musí být "ve státním zájmu" a ne nějakých soukromých spolků. A hlavně není třeba pořád něco vymejšlet a mluvit o českých specifikách (to už jsem taky někde slyšel) a převzít z "venku" to, co tam funguje.
How simply
Sygic, TT One mobile
v Huawei Ascend Mate 7 Android 6.0 MM
v Huawei Ascend Mate 7 Android 6.0 MM
Re: Vysílání TMC v ČR
Slovo "okecáváná" přesně vystihuje zdejší příspěvky, co zde obhajují neobhajitelné.
Přesvěčte mne, že RDS TMC, tedy jeden z výstupů z JSDI funguje a můžeme debatovat dál.
Netvrdím, že RDS TMC je nejdůležitější výstup, to zdaleka ne. Ale doposud ani pan Zvára, ani pan Rochovanský neuvedli nic, co by nějak osvětlilo činnost JSDI ve vztahu k RDS TMC, respektive koordinátora tohoto úřadu pro tento system za dva roky, co se pan Zvára aktivně zapojuje /zapojovaval/ do tohoto fora.
Mimochodem, nemáte sílu odpovídat na jednu konkretní otázku - jestliže níže uvádíte, že nemáte s JSDi nic společného, proč odpovídáte? Debata se točí kolem toho, že minimálně za dva a půl roku není v RDS TMC žádný pokrok.
Pokud sem někdo oficiálně napíše, že na to nejsou prostředky, že to není priorita, pak se s tím smířím a přestanu do toho bušit. Problém je, že se za dva roky uvedlo spoustu lákavých a pozitivních informací, a nakonec nic z toho, co se týká RDS TMC není. Kolik stál zkušební propvz peněz, jak tyto peníze byly vykázány a proč se dnes v ČRv ještě tedy tento nefunkční a neperspektivní system používá, kdo financuje věc, která neumožňuje doručit potřebné inormace do navigací, tedy k řidičům?
Dokonce ani slibované nové stránky dopravnihoinfa, ani telefonická linka pro info od řidičů, ani žádné info o koordinaci vysílacích okruhů, ani o tlaku na CEDU ohledně LT a podobně. Neustále se termíny odkládají, v podstatě se neděje nic, jen "TO" nefunguje. Za peníze i z mých daní...
Mimochodem, komu je zodpovědné NCDi, jak vykazuje svoji činnost a v čem spočívá hodnocení práce této instituce? Pokud bychom to brali podle výstupů. pak v dodávání dat do navigací tento system propadá.
A tím opravdu končím - podobně jako vy nemáte sílu odpovídat na otázku, proč to nefunguje, já nemám sílu číst slova o složitosti systemu. V Rakousku a Německu je to také složité, ale RDS TMC tam funguje.
Zde v ČR ne, a to minimálně 2 roky pan Zvára ví, že je obrovská komunita uživatelů navigací, která tento system chtěla využívat a investovala do přijímačů peníze.
Nepřijde nikomu, že jsou to vyhozené peníze, a to nejen na straně potenciálních uživatelů, tedy řidičů?
Mimochodem, pane Rochovanský, vaše odpovědi a reakce jsou vaším osobním názorem nebo názorem oficiálním? a když officiálním, za koho kopete? Debata je o Nekoordinaci podmínek pro využití RDS TMC v ČR.... Očekával jsem disksi se zástupcem NCDi, nebo JSDI....
Nyní neočekávám nic...
Přesvěčte mne, že RDS TMC, tedy jeden z výstupů z JSDI funguje a můžeme debatovat dál.
Netvrdím, že RDS TMC je nejdůležitější výstup, to zdaleka ne. Ale doposud ani pan Zvára, ani pan Rochovanský neuvedli nic, co by nějak osvětlilo činnost JSDI ve vztahu k RDS TMC, respektive koordinátora tohoto úřadu pro tento system za dva roky, co se pan Zvára aktivně zapojuje /zapojovaval/ do tohoto fora.
Mimochodem, nemáte sílu odpovídat na jednu konkretní otázku - jestliže níže uvádíte, že nemáte s JSDi nic společného, proč odpovídáte? Debata se točí kolem toho, že minimálně za dva a půl roku není v RDS TMC žádný pokrok.
Pokud sem někdo oficiálně napíše, že na to nejsou prostředky, že to není priorita, pak se s tím smířím a přestanu do toho bušit. Problém je, že se za dva roky uvedlo spoustu lákavých a pozitivních informací, a nakonec nic z toho, co se týká RDS TMC není. Kolik stál zkušební propvz peněz, jak tyto peníze byly vykázány a proč se dnes v ČRv ještě tedy tento nefunkční a neperspektivní system používá, kdo financuje věc, která neumožňuje doručit potřebné inormace do navigací, tedy k řidičům?
Dokonce ani slibované nové stránky dopravnihoinfa, ani telefonická linka pro info od řidičů, ani žádné info o koordinaci vysílacích okruhů, ani o tlaku na CEDU ohledně LT a podobně. Neustále se termíny odkládají, v podstatě se neděje nic, jen "TO" nefunguje. Za peníze i z mých daní...
Mimochodem, komu je zodpovědné NCDi, jak vykazuje svoji činnost a v čem spočívá hodnocení práce této instituce? Pokud bychom to brali podle výstupů. pak v dodávání dat do navigací tento system propadá.
A tím opravdu končím - podobně jako vy nemáte sílu odpovídat na otázku, proč to nefunguje, já nemám sílu číst slova o složitosti systemu. V Rakousku a Německu je to také složité, ale RDS TMC tam funguje.
Zde v ČR ne, a to minimálně 2 roky pan Zvára ví, že je obrovská komunita uživatelů navigací, která tento system chtěla využívat a investovala do přijímačů peníze.
Nepřijde nikomu, že jsou to vyhozené peníze, a to nejen na straně potenciálních uživatelů, tedy řidičů?
Mimochodem, pane Rochovanský, vaše odpovědi a reakce jsou vaším osobním názorem nebo názorem oficiálním? a když officiálním, za koho kopete? Debata je o Nekoordinaci podmínek pro využití RDS TMC v ČR.... Očekával jsem disksi se zástupcem NCDi, nebo JSDI....
Nyní neočekávám nic...
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Re: Vysílání TMC v ČR
Informace, které jsem zde psal jsou mými osobními, rozhodně nemají představovat názor nějakého subjektu. O telematice toho vím tolik, protože se jí věnuji v rámci projektu v zaměstnání - konkrétně se projekt věnuje zobrazování dopravních informací v prostředí aplikace pro monitoring vozového parku.
Celé to začalo tak, že chceme přijít s něčím navíc a tak jsem začal zjišťovat možnosti, dostal se k JSDI, přečetl stohy materiálů s problematikou souvisejících, navštívil pár jednání Sdružení pro dopravní telematiku atd. prostě jsem se seznámil co nejblíže s problematikou a následně začal řešit projekt. Z pohledu mého zaměstnání bych mohl být jedině rád za to, jak TMC u nás funguje, pokud se podaří dokončit projekt podle našich představ, tak TMC bude proti tomu nic. Vůbec bych nemusel obhajovat ani JSDI ani p. Zváru... jen prostě vím, že skutečnost je trochu jiná, než se zde často ukazuje. Za téměř půl roku co se tomuto intenzivně věnuji jsem narazil na řadu komplikací (problém s komunikací s firmou, která reálně provozuje systém JSDI a ne, není to ŘSD, ale akciová společnost bez účasti státu, která to má jako zakázku. Následně problémy s implementací elementárních funkcí, které tam fungují divně, atd...), ale ten problém je vždy stejný - obyčejný zaměstnanec - nekomunikující, nic nedělající, nezodpovědný a lhostejný.
Tedy nejsem odborník na slovo vzatý, ale mám dost informací z technického hlediska a o struktuře a fungování celého systému. Prostě se snažím ukázat, že chyba je trochu na jiném místě, zaměstnanci obcí nedodržují nařízení vyhlášky č. 3/2007 to je fakt, který může být klíčový a hlavně to může být onen zásadní rozdíl mezi námi a západem.
Ostatně vyhláška je online na http://www.autoskoly.cz/psp/Vyhlaska_3_ ... 3_2007.pdf a stojí zde mimo jiné, cituji:
"Policie České republiky, obecní policie, silniční správní úřady, správci pozemních
komunikací a Hasičský záchranný sbor České republiky (dále jen "poskytovatelé informací") sbírají
bezodkladně a nepřetržitě informace podle odstavců 2 až 6, které spadají do jejich působnosti nebo
předmětu činnosti, a to na základě zjištění nebo hlášení svých zaměstnanců a také prostřednictvím
dopravních zařízení, zařízení pro provozní informace a informačních systémů v dopravě, pokud je
vlastní nebo provozují."
a dále pak
"Poskytovatelé informací předávají informace sebrané podle § 2 odst. 1 do celostátního
dopravního informačního systému v elektronické podobě prostřednictvím datové sítě."
Naposled opakuji, dle mého názoru je chyba především v lidech na nejnižších pozicích, kteří na zveřejňování aktuálních změn kašlou a stejně tak v LT od společnosti CEDA. To, že někdo si kupuje navigaci s TMC-RDS přijímačem s tím, že je obecně známo, že systém u nás nefunguje, jak by se dalo čekat (a dá se to na internetu zjistit dost snadno), je jeho problém a nechápu, proč pak váží cestu do prodejny a chce snad vrátit peníze. Ostatně je to stejné, jako bych si koupil novou televizi s digitálním tunerem a za týden ji šel vrátit, protože v Olomouci jsem prostě digitální signál nenaladil.
Toto bychom mohli omílat do nekonečna a nemá cenu se o tom pořád dohadovat. Bohužel...
Mám vizi, jak to budeme řešit v naší společnosti, nebudu prozrazovat detaily, ale cíl je takový:
1. zákazník jezdí pravidelně v některé dny a časy po určité trase - před jízdou obdrží SMS, email, zprávu do navigace s informací o dopravní situaci na trase s návrhem na případné objížďky
2. zákazník jede v autě na libovolné trase - během jízdy dostává do navigace (případně opět i SMS) informace o situaci před ním (s určitou přesností co se týče směru a pro jistou vzdálenost cca 20-30 km) bez ohledu na třídu silnice, po které jede.
3. dispečer má na mapě vozidla a může si zobrazit také dopravní informace zvoleného typu atd přímo do stejné mapy jako další vrstvu a operativně měnit trasu.
Nezajímají mne ani LT ani RDS-TMC, komunikovat s navigacemi se dá i jinak
Celé to začalo tak, že chceme přijít s něčím navíc a tak jsem začal zjišťovat možnosti, dostal se k JSDI, přečetl stohy materiálů s problematikou souvisejících, navštívil pár jednání Sdružení pro dopravní telematiku atd. prostě jsem se seznámil co nejblíže s problematikou a následně začal řešit projekt. Z pohledu mého zaměstnání bych mohl být jedině rád za to, jak TMC u nás funguje, pokud se podaří dokončit projekt podle našich představ, tak TMC bude proti tomu nic. Vůbec bych nemusel obhajovat ani JSDI ani p. Zváru... jen prostě vím, že skutečnost je trochu jiná, než se zde často ukazuje. Za téměř půl roku co se tomuto intenzivně věnuji jsem narazil na řadu komplikací (problém s komunikací s firmou, která reálně provozuje systém JSDI a ne, není to ŘSD, ale akciová společnost bez účasti státu, která to má jako zakázku. Následně problémy s implementací elementárních funkcí, které tam fungují divně, atd...), ale ten problém je vždy stejný - obyčejný zaměstnanec - nekomunikující, nic nedělající, nezodpovědný a lhostejný.
Tedy nejsem odborník na slovo vzatý, ale mám dost informací z technického hlediska a o struktuře a fungování celého systému. Prostě se snažím ukázat, že chyba je trochu na jiném místě, zaměstnanci obcí nedodržují nařízení vyhlášky č. 3/2007 to je fakt, který může být klíčový a hlavně to může být onen zásadní rozdíl mezi námi a západem.
Ostatně vyhláška je online na http://www.autoskoly.cz/psp/Vyhlaska_3_ ... 3_2007.pdf a stojí zde mimo jiné, cituji:
"Policie České republiky, obecní policie, silniční správní úřady, správci pozemních
komunikací a Hasičský záchranný sbor České republiky (dále jen "poskytovatelé informací") sbírají
bezodkladně a nepřetržitě informace podle odstavců 2 až 6, které spadají do jejich působnosti nebo
předmětu činnosti, a to na základě zjištění nebo hlášení svých zaměstnanců a také prostřednictvím
dopravních zařízení, zařízení pro provozní informace a informačních systémů v dopravě, pokud je
vlastní nebo provozují."
a dále pak
"Poskytovatelé informací předávají informace sebrané podle § 2 odst. 1 do celostátního
dopravního informačního systému v elektronické podobě prostřednictvím datové sítě."
Naposled opakuji, dle mého názoru je chyba především v lidech na nejnižších pozicích, kteří na zveřejňování aktuálních změn kašlou a stejně tak v LT od společnosti CEDA. To, že někdo si kupuje navigaci s TMC-RDS přijímačem s tím, že je obecně známo, že systém u nás nefunguje, jak by se dalo čekat (a dá se to na internetu zjistit dost snadno), je jeho problém a nechápu, proč pak váží cestu do prodejny a chce snad vrátit peníze. Ostatně je to stejné, jako bych si koupil novou televizi s digitálním tunerem a za týden ji šel vrátit, protože v Olomouci jsem prostě digitální signál nenaladil.
Toto bychom mohli omílat do nekonečna a nemá cenu se o tom pořád dohadovat. Bohužel...
Mám vizi, jak to budeme řešit v naší společnosti, nebudu prozrazovat detaily, ale cíl je takový:
1. zákazník jezdí pravidelně v některé dny a časy po určité trase - před jízdou obdrží SMS, email, zprávu do navigace s informací o dopravní situaci na trase s návrhem na případné objížďky
2. zákazník jede v autě na libovolné trase - během jízdy dostává do navigace (případně opět i SMS) informace o situaci před ním (s určitou přesností co se týče směru a pro jistou vzdálenost cca 20-30 km) bez ohledu na třídu silnice, po které jede.
3. dispečer má na mapě vozidla a může si zobrazit také dopravní informace zvoleného typu atd přímo do stejné mapy jako další vrstvu a operativně měnit trasu.
Nezajímají mne ani LT ani RDS-TMC, komunikovat s navigacemi se dá i jinak
František Rochovanský
Webdispečink.cz
Webdispečink.cz
Re: Vysílání TMC v ČR
Pane Rochovanský, děkuji.
Já zde spolu s dalšími řešil nefunkčnost RDS TMC, vy jste očividně tema teto konkretní diskuse nepochopil a odpovídal jste ve vizích, které máte a které snad někdy budou realizovány.
Na položené otázky jste neopověděl a vaše příspěvky /hlavně poslední/ byly zajímavé, ale promiňte, byly o něčem jiném, než se zde debatuje.
Mimochodem, kdy je reálné považovat vaši vizi za reálně provozuschopnou?
Já zde spolu s dalšími řešil nefunkčnost RDS TMC, vy jste očividně tema teto konkretní diskuse nepochopil a odpovídal jste ve vizích, které máte a které snad někdy budou realizovány.
Na položené otázky jste neopověděl a vaše příspěvky /hlavně poslední/ byly zajímavé, ale promiňte, byly o něčem jiném, než se zde debatuje.
Mimochodem, kdy je reálné považovat vaši vizi za reálně provozuschopnou?
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Re: Vysílání TMC v ČR
Na Vaše otázky jsem se snažil odpovědět včera... co se týče těch vizí, tak v mapě bychom mohli data zobrazovat do konce srpna. Co se týče bodu 1, tak to je především na mém kolegovi, nemuselo by to trvat víc jak měsíc. K bodu 2 - záleží na tom, jak dobře to budeme chtít umět. Rozesílat data bychom mohli začít v průběhu září, ale jen jako textovou informaci (bez ovlivnění naplánované trasy). Nějakou dobu bude ještě probíhat vnitrofiremní testování... spolupracujeme s jedním výrobcem navigací na možnosti, jak dostat data do navigace tak, aby byla zobrazena a použita jako je tomu u dat z RDS-TMC, tedy automaticky zohledněné uzavírky atd. Nechci být pesimista, ale vím jak je ošidné prohlašovat, že něco bude v září, proto řeknu, že na podzim budeme schopni nabízet minimálně zasílání zpráv v oné textové podobě, s tím, že místo které je třeba objet si do navigace zadáte na základě této informace sám. To ostatní není jen v našich silách, je nutné spolupracovat s výrobci navigací...
František Rochovanský
Webdispečink.cz
Webdispečink.cz
Re: Vysílání TMC v ČR
Pane Rochovanský, bude to jen dobře, když vaše plány vyjdou - ty textové informace bude rozesílat jakou formou? Jak se k tomu člověk bude moci dostat, objednat, předplatit ap.?
Sygic, TT One mobile
v Huawei Ascend Mate 7 Android 6.0 MM
v Huawei Ascend Mate 7 Android 6.0 MM
Re: Vysílání TMC v ČR
Bude to spojeno s naší službou Webdispečink (řekl bych ale, že pro soukromou osobu je dost nákladná - odhaduji, že cena bude kolem 300 Kč / měs. a dost drahé je vlastní zařízení), přece jen je určena především firemním zákazníkům - dopravcům, velkým firmám kde sledují pohyb vozidel a generují knihu jízd.
Nerad bych tady zatím něco zveřejňoval, je možné, že ceny budou zcela jiné, navíc je možné že budeme poskytovat tyto informace i jinak - SMS, email, webová stránka a zde by to mohlo být když ne zdarma (web, email) tak třeba jako Premium SMS...
Nerad bych tady zatím něco zveřejňoval, je možné, že ceny budou zcela jiné, navíc je možné že budeme poskytovat tyto informace i jinak - SMS, email, webová stránka a zde by to mohlo být když ne zdarma (web, email) tak třeba jako Premium SMS...
František Rochovanský
Webdispečink.cz
Webdispečink.cz
Re: Vysílání TMC v ČR
Takže jsme se dostali k úplně jiné cílové skupině zákazníků a promiňte mi, ale v souvislosti s debatou o nefunkčnosti RDS TMC je vaše tema úplně mimo.
Takže děkuji, všechno, co jste zde za poslední dva dny napsal beru jako vaši osobní reklamu a neplacenou reklamu pro vaši firmu.
Uznejte sám, že vámi popisované řešení je úplně jinde než RDS TMC a rozhodně si nemyslím, že se mezi amaterskými řidiči nějak výrazně rozšíří.
Mimochodem, považujete za normální vystupovat zde jako soukromá osoba a mít "firemní" podpis?
Pane Rochovanský, nashledanou....
Bohužel, jste natolik mimo původní tema, že není dále co řešit. Když, tak v jiném vlákně, sem to určitě nepatří.
Adminové by měli reagovat.
Takže děkuji, všechno, co jste zde za poslední dva dny napsal beru jako vaši osobní reklamu a neplacenou reklamu pro vaši firmu.
Uznejte sám, že vámi popisované řešení je úplně jinde než RDS TMC a rozhodně si nemyslím, že se mezi amaterskými řidiči nějak výrazně rozšíří.
Mimochodem, považujete za normální vystupovat zde jako soukromá osoba a mít "firemní" podpis?
Pane Rochovanský, nashledanou....
Bohužel, jste natolik mimo původní tema, že není dále co řešit. Když, tak v jiném vlákně, sem to určitě nepatří.
Adminové by měli reagovat.
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...