Vysílání TMC v ČR
Re: Vysílání TMC v ČR
Díky za super příspěvek... Takováto srovnání jsou, si myslím, velmi důležitá. Škoda, že nebylo možné identifikovat, od kterého poskytovatele signálu byly přijímané informace, tedy jestli šlo o data JSDI nebo GA.
Víc takových srovnání..
Víc takových srovnání..
František Rochovanský
Webdispečink.cz
Webdispečink.cz
Re: Vysílání TMC v ČR
Srovnání je to hezké, dobrá práce. Bohužel dokud nebude někde vidět co přesně jde z JSDI do RDS-TMC tak to není moc průkazné. I tak to ale naznačuje že nějaké rezervy v systému jsou.
Ještě by bylo dobré udat verzi mapy se kterou se pokus dělal, přecijen záleží i na verzi LT a ta je spjata s verzí mapy.
Ještě by bylo dobré udat verzi mapy se kterou se pokus dělal, přecijen záleží i na verzi LT a ta je spjata s verzí mapy.
TomTom Go920 app: 9.510 + 8GB SD + RDS-TMC 4V00.010.2
Mapa: Europe 930.5563
TomTom Home 2.9.7.3256
Škoda Octavia 4x4 1.8T, 110 KW
Mapa: Europe 930.5563
TomTom Home 2.9.7.3256
Škoda Octavia 4x4 1.8T, 110 KW
Re: Vysílání TMC v ČR
Verze mapy viz podpis
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Re: Vysílání TMC v ČR
Jasně "viz popis" je validní dokud se popis nezmění. V okamžiku nainstalovaní nové mapy budou informace zavádějící. (Popis se mění u všech článků i dříve napsaných)
TomTom Go920 app: 9.510 + 8GB SD + RDS-TMC 4V00.010.2
Mapa: Europe 930.5563
TomTom Home 2.9.7.3256
Škoda Octavia 4x4 1.8T, 110 KW
Mapa: Europe 930.5563
TomTom Home 2.9.7.3256
Škoda Octavia 4x4 1.8T, 110 KW
Re: Vysílání TMC v ČR
Aktuálně platí
mapa Eastern Europe 845.2666, RDS TMC Traffic Receiver 4V00.112 - tedy mapa pro daný typ zařízení nejnovější
mapa Eastern Europe 845.2666, RDS TMC Traffic Receiver 4V00.112 - tedy mapa pro daný typ zařízení nejnovější
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Re: Vysílání TMC v ČR
Vážení účastníci diskuse,
pro doplnění uvádím, že JSDI vysílá nebo by mělo vysílat přes RDS-TMC všechny informace, které jsou na www.dopravniinfo.cz. Na NDIC jde o zcela automatický proces, který ve stejné chvíli publikuje informaci na ZPI, dopravniinfo.cz, do RDS-TMC i všem odběratelům z datového rozhraní.
Pokud se informace na RDS-TMC nezobrazí, pak je to možné z cca 5 důvodů
- přijímáte jinou službu než JSDI_A_CRO
- signál z vysílače není dost silný nebo z nějakého důvodu horšího příjmu nedošlo k načtení informací, popř. načtení informací pro Vaší konkrétní oblast dlouho trvá
- Váš přístroj nezobrazuje některé typy informací
- v daném místě a pro danou komunikaci nemá Váš přístroj k dispozici LT (může být probblém i ve verzi)
- informace není vysílána nebo se ztrácí někde na trase z NDIC do vysílače ...
Je pro nás důležité namátkové testování v praxi, co a jak jste schopni přijímat.
Proto prosím o přihlášení 5 dobrovolníků, kteří jsou na silnici (v první řadě na dálnici) relativně často, chtějí a mohou službu seriózně otestovat a podělit se o zkušenosti, které by bylo možno přímo prověřit.
Jde o to porovnat informace, které jsou na webu s informacemi, které na cestě přijímáte. Tuto informaci si přímo po jejím zjištění vyměnit a v systémech JSDI prověřit skutečný stav (tedy mít jistotu, že informaće se vysílá). A dále analyzovat příčiny nezobrazení a možnosti řešení.
Tak o to bych cca 5 z Vás rád požádal. Pokud máte zájem, ozvěte se mi na jzvara@volny.cz
děkuji
J. Zvára, koordinátor realizace Jednotného systému dorpavních informací pro ČR
pro doplnění uvádím, že JSDI vysílá nebo by mělo vysílat přes RDS-TMC všechny informace, které jsou na www.dopravniinfo.cz. Na NDIC jde o zcela automatický proces, který ve stejné chvíli publikuje informaci na ZPI, dopravniinfo.cz, do RDS-TMC i všem odběratelům z datového rozhraní.
Pokud se informace na RDS-TMC nezobrazí, pak je to možné z cca 5 důvodů
- přijímáte jinou službu než JSDI_A_CRO
- signál z vysílače není dost silný nebo z nějakého důvodu horšího příjmu nedošlo k načtení informací, popř. načtení informací pro Vaší konkrétní oblast dlouho trvá
- Váš přístroj nezobrazuje některé typy informací
- v daném místě a pro danou komunikaci nemá Váš přístroj k dispozici LT (může být probblém i ve verzi)
- informace není vysílána nebo se ztrácí někde na trase z NDIC do vysílače ...
Je pro nás důležité namátkové testování v praxi, co a jak jste schopni přijímat.
Proto prosím o přihlášení 5 dobrovolníků, kteří jsou na silnici (v první řadě na dálnici) relativně často, chtějí a mohou službu seriózně otestovat a podělit se o zkušenosti, které by bylo možno přímo prověřit.
Jde o to porovnat informace, které jsou na webu s informacemi, které na cestě přijímáte. Tuto informaci si přímo po jejím zjištění vyměnit a v systémech JSDI prověřit skutečný stav (tedy mít jistotu, že informaće se vysílá). A dále analyzovat příčiny nezobrazení a možnosti řešení.
Tak o to bych cca 5 z Vás rád požádal. Pokud máte zájem, ozvěte se mi na jzvara@volny.cz
děkuji
J. Zvára, koordinátor realizace Jednotného systému dorpavních informací pro ČR
Re: Vysílání TMC v ČR
Super nápad...Já bych byl pro, ale já bych mohl tak testovat maximálně Prahu...
Re: Vysílání TMC v ČR
Bych se přihlásil k testování, ale bohužel jezdím na požadavky málo, 2x denně asi hodinu po Praze
TomTom Go920 app: 9.510 + 8GB SD + RDS-TMC 4V00.010.2
Mapa: Europe 930.5563
TomTom Home 2.9.7.3256
Škoda Octavia 4x4 1.8T, 110 KW
Mapa: Europe 930.5563
TomTom Home 2.9.7.3256
Škoda Octavia 4x4 1.8T, 110 KW
Re: Vysílání TMC v ČR
Na nabídku jsem reagoval, nicméně nejsem na D11 pravidelně, tj. nemusím požadavkům p. Zváry vyhovovat.
Garmin nüvi 3790T - minulost
Garmin nüvi 765T - minulost
Garmin nüvi 765T - minulost
Re: Vysílání TMC v ČR
Tak tahle informace je pro mne naprosto zásadní a v podstatě potvrzuje to, co jsem zde několikrát uváděl - že některé a to i hodně zásadní informace na http://www.dopravniinfo.cz se pro mne z neznámých důvodů nezobrazují v navigacích.jzvara píše:uvádím, že JSDI vysílá nebo by mělo vysílat přes RDS-TMC všechny informace, které jsou na http://www.dopravniinfo.cz.
Žádost pana Zváry o testování koresponduje s tím, co zde dříve psali i další diskutující. Osobně jsem přesvědčen, že postupně docházíme na to, že data z JSDI jsou v pohodě, ale RDS TMC jako celek "to neumí". Zde zatím nejsme schopni rozlišit, v kterém místě řetězce je problém či problémy.
Prosím čtěte, důležité:
=====================
Osobně mám, přátelé, určitý pocit viny a osobní problém, který vyplývá z nedostatečné znalosti problematiky.
Vysvětlím: Pan Zvára nám tu vloni poněkud stručněji, než bylo potřebné nastínil principy práce JSDI. Já tam viděl titul koordinátor a mylně jsme se domníval, že má pan Zvára možnost ovlivňovat a koordinovat vše, tedy nejen proces tvorby dat pro systém, ale i proces přenosu RDS TMC, případně i jednotnost Lokalizačních tabulek a podobně.
Z tohoto mylného pohledu se odvíjel i tehdejší názor, že pan Zvára, decentně řečeno "nedělá, co dělat má".
Mé některé reakce a poznámky byly z dnešního pohledu hodně štiplavé, nevhodné. Bylo to psáno ve chvílích, kdy jsem neměl z dnešního pohledu dostatek informací a kdy tehdy i od Vás, pane Zváro, nebyly informace zcela jasné a vyčerpávající.
Jsem přesvědčen, že jste možná tehdy ne zcela jasně věděl, o co v naších dotazech zde jde. Také je velkou pravdou, že mnohdy nešlo o dotaz ale o konstatování "toto nefunguje" - tedy někteří z nás neuměli dotaz naformulovat. A z kumulace postupného nepochopení se navzájem možná vzniklo toto politováníhodné "komunikační" nedorozumění.
Dnes po znovuotevření diskuse v nedávné době vím, že tomu tak není. Situace je jiná. V tomto kole diskuse /myšleno cca posledních několik týdnů/ se debata výrazně posunula a dnes vím, že jsem byl ve svém názoru dost vedle. Vy, pane Zváro, komunikuje velmi vstřícně a moje orientace v procesu práce JSDI a RDS TMC je díky Vašim vysvětlením jinde, než tomu bylo dříve.
Dovolte vy, diskutující, a hlavně vy, pane Zváro, abych se zde VEŘEJNĚ OMLUVIL za některé formulace a narážky, které jsem v minulosti zde uvedl. Omlouvám se, a věřím, že pan Zvára tuto omluvu přijme.
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Re: Vysílání TMC v ČR
Včera jsem trochu přemýšlel a napadá mě, proč vlastně ten kdo testuje RDS-TMC na výzvu pana Zváry musí být aktivním řidičem.
Jde o to porovnat obsah serveru dopravniinfo a informace v navigaci. A to můžu stejně dobře jak na silnici, tak v klidu doma u PC. Naopak doma v klidu toho mohu zkontrolovat více, kvalitněji, a bez odpoutávání pozornosti od řízení auta.
Doma bych měl mít na RDS-TMC ty samé infomace jako někdo kdo jede po D1. Zde netestujeme relevantnost dat (aneb zda nehoda skutečně na silnici je) ale technické možnosti zobrazit zprávu na navigaci. Z toho titulu se hlásím jako dobrovolník pro testování RDS-TMC.
Jde o to porovnat obsah serveru dopravniinfo a informace v navigaci. A to můžu stejně dobře jak na silnici, tak v klidu doma u PC. Naopak doma v klidu toho mohu zkontrolovat více, kvalitněji, a bez odpoutávání pozornosti od řízení auta.
Doma bych měl mít na RDS-TMC ty samé infomace jako někdo kdo jede po D1. Zde netestujeme relevantnost dat (aneb zda nehoda skutečně na silnici je) ale technické možnosti zobrazit zprávu na navigaci. Z toho titulu se hlásím jako dobrovolník pro testování RDS-TMC.
Naposledy upravil(a) fox50 dne 2.6.2010, 8:48, celkem upraveno 1 x.
TomTom Go920 app: 9.510 + 8GB SD + RDS-TMC 4V00.010.2
Mapa: Europe 930.5563
TomTom Home 2.9.7.3256
Škoda Octavia 4x4 1.8T, 110 KW
Mapa: Europe 930.5563
TomTom Home 2.9.7.3256
Škoda Octavia 4x4 1.8T, 110 KW
Re: Vysílání TMC v ČR
Tímto způsobem, jak popisuješ, Foxi, tedy porovnáním mapy na http://www.dopravniinfo.cz a tím , co zobrazuje navigace se zabývám delší dobu. A to v Hodoníně a Slavičíně v podstatě pravidelně, dále pak kde mám možnost,
Je to způsob, který informaci přinese, ale pozor, je třeba vzít do úvahy několik aspektů, které výsledky mohou ovlivnit:
V první řadě je to místo, kde přijímáš data RDS TMC - tedy aktuální vysílač, od toho se odvíjející "poskytovatel dat" - což u TOMTOMu v podstatě nevíš - protože konkretně doma nikdy nevím, zda přijímám Radiožurnál nebo Vltavu, a to ani tehdy, když ručně zadám kmitočet - přelaďuje se nepravidelně a jde to poznat podle měnících se a znovu se objevujících omezení.
Dále nezapomeň vzít do úvahy, že v případě přeladění RDS TMC "jinam" se celá smyčka RDS TMC musí načíst, z doposud nejasných informací by to snad mělo být až 12 minut /zde nevím/.
V neposlední řadě je třeba zakalkulovat to, že zatímco "na stole" doma ti indikuje, tak na skutečné silnici právě vlivem "signálu" indikaci mít nemusíš, protože přijímáš okruh od "jiného" poskytovatele.
Chtělo by to chtělo znát odpovědi na tyto otázky:
Jak dlouho trvá přijímači načtení všech dat RDS TMC?
Konkretněji, jak dlouho trvá, než RDS TMC přijme a navigace zpracuje hlášení o změněn dopravní situace /je myšlena technická doba - tedy "za jak dlouho v objemu dat přijde na danou informaci řada"?
Pamatuje si navigace tato data při ztrátě signálu RDS TMC?
Po obnovení signálu s těmito daty hned pracuje nebo je načítá všechna "znovu"?
Dotaz na pana Zváru: Pokud má takto popsané porovnání mapy a indikovaných akcí význam, pak ano, jinak mohu posloužit pouze oblastí Břeclav, Hodonín, Kyjov, Veselí nad Moravou, Uh. Hradiště, kde se pohybuji pravidelně.
Je to způsob, který informaci přinese, ale pozor, je třeba vzít do úvahy několik aspektů, které výsledky mohou ovlivnit:
V první řadě je to místo, kde přijímáš data RDS TMC - tedy aktuální vysílač, od toho se odvíjející "poskytovatel dat" - což u TOMTOMu v podstatě nevíš - protože konkretně doma nikdy nevím, zda přijímám Radiožurnál nebo Vltavu, a to ani tehdy, když ručně zadám kmitočet - přelaďuje se nepravidelně a jde to poznat podle měnících se a znovu se objevujících omezení.
Dále nezapomeň vzít do úvahy, že v případě přeladění RDS TMC "jinam" se celá smyčka RDS TMC musí načíst, z doposud nejasných informací by to snad mělo být až 12 minut /zde nevím/.
V neposlední řadě je třeba zakalkulovat to, že zatímco "na stole" doma ti indikuje, tak na skutečné silnici právě vlivem "signálu" indikaci mít nemusíš, protože přijímáš okruh od "jiného" poskytovatele.
Chtělo by to chtělo znát odpovědi na tyto otázky:
Jak dlouho trvá přijímači načtení všech dat RDS TMC?
Konkretněji, jak dlouho trvá, než RDS TMC přijme a navigace zpracuje hlášení o změněn dopravní situace /je myšlena technická doba - tedy "za jak dlouho v objemu dat přijde na danou informaci řada"?
Pamatuje si navigace tato data při ztrátě signálu RDS TMC?
Po obnovení signálu s těmito daty hned pracuje nebo je načítá všechna "znovu"?
Dotaz na pana Zváru: Pokud má takto popsané porovnání mapy a indikovaných akcí význam, pak ano, jinak mohu posloužit pouze oblastí Břeclav, Hodonín, Kyjov, Veselí nad Moravou, Uh. Hradiště, kde se pohybuji pravidelně.
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Re: Vysílání TMC v ČR
Záležína počtu vysílaných zpráv na kvalitě signálu. Jediné co se dá říci je že:Jak dlouho trvá přijímači načtení všech dat RDS TMC?
Konkretněji, jak dlouho trvá, než RDS TMC přijme a navigace zpracuje hlášení o změněn dopravní situace /je myšlena technická doba - tedy "za jak dlouho v objemu dat přijde na danou informaci řada"?
Vzhledem k parametrům systému RDS a požadavkům na vysílání TMC informací činí kapacita kanálu TMC 300 zpráv za 15 minut. Tato kapacita je ovlivněna rozsahem jednotlivých zpráv, frekvencí jejich opakování a zabezpečovacími parametry systému.
Zde mohu říci jen za TomTom a navíc jen na úrovni teorie. Přesné informace může dát jen TomTomPamatuje si navigace tato data při ztrátě signálu RDS TMC?
Po obnovení signálu s těmito daty hned pracuje nebo je načítá všechna "znovu"?
Myslím si že, z praktického používání se dá říci, že data strácí jen při vypnutí. Stráta signálu ani krátkodobé odpojení RDS-TMC modulu nezpůsobí vymazání dat.
TomTom Go920 app: 9.510 + 8GB SD + RDS-TMC 4V00.010.2
Mapa: Europe 930.5563
TomTom Home 2.9.7.3256
Škoda Octavia 4x4 1.8T, 110 KW
Mapa: Europe 930.5563
TomTom Home 2.9.7.3256
Škoda Octavia 4x4 1.8T, 110 KW
Re: Vysílání TMC v ČR
Našel jsem LT verze 2.41 nevím jak je to aktuální.
http://www.rds-tmc.cz/gallery/images/LT ... _cover.gif
http://www.rds-tmc.cz/gallery/images/LT ... _praha.jpg
http://www.rds-tmc.cz/gallery/images/LT ... 1_brno.jpg
http://www.rds-tmc.cz/gallery/images/LT ... _cover.gif
http://www.rds-tmc.cz/gallery/images/LT ... _praha.jpg
http://www.rds-tmc.cz/gallery/images/LT ... 1_brno.jpg
TomTom Go920 app: 9.510 + 8GB SD + RDS-TMC 4V00.010.2
Mapa: Europe 930.5563
TomTom Home 2.9.7.3256
Škoda Octavia 4x4 1.8T, 110 KW
Mapa: Europe 930.5563
TomTom Home 2.9.7.3256
Škoda Octavia 4x4 1.8T, 110 KW
Re: Vysílání TMC v ČR
S tím, že si uvědomuji možnou nepřesnost - viz můj příspěvek dříve - jsem teď asi hodinu věnoval porovnání toho, co na území okresu Hodonín, Uh. Hradiště a Kroměříž indikuje mapa na http://www.dopravniinfo.cz /MAPA/ a toho, co indikuje navigace.
Místo, kde jsem porovnání dělal je na Brandlově ulici v Hodoníně, s navigací a RDS přijímačem uvedenými v podpisu /mapy nejnovější možné, včetně aktualizací Map Share/.
Postup byl tento:
Zapnutí navigace, připojení RDS TMC přijímače, obojí aktivní v řádu desítek vteřin.
Zvoleno ruční ladění RDS TMC a navolen vysílač Radiožurnálu na kmitočtu 106.2, na který v podstatě vidím. "Nádraží" /uživatelé TOMTOMu chápou/ nenalezeno, ladí se jiný, mně neznámý kmitočet, zelený terčík v řádu vteřin.
Pro ověření funkce navolena trasa Hodonín Ostrava, navigace upozorňuje /čas 15:35 hodin/ na práci na silnici ve vzdálenosti 234 km - tedy navigace i RDS TMC je v tento moment funkční.
Poté postupně voleny trasy Hodonín - cílové místo s případným upřesněním najít alternativu přes, a to tak, aby trasa "vedla" přes úseky, kterém jsou v daný moment /mezi asi 14:50 do chvíle, než píšu text/ indikovány na MAPĚ s omezeními. Vždy jsem několik minut čekal, aby RDS TMC mohla načíst data - viz dříve uvedené o "smyčce dat" RDS TMC. občas jsem pro kontrlou znovu zvolil cíl Ostrava, práce na silnici indikována.
Sudoměřice, Strážnice, Veselí nad Moravou, Blatnice, Louka, Velká nad Veličkou, Uherský Brod, Bohuslavice u Kyjova, Jestřabice, Koryčany, Morkovice-Slížany, Halenkovice, Spytihněv - ani jedna z těchto uzavírek nebo omezení nebyla RDS TMC a navigací indikována.
Nebylo indikováno ani omezení na silnici 47 u Prostějova /Nezamyslice/ a ani omezení v Uh. Brodě na silnici číslo 50. Na MAPĚ vše indikováno i s popisem.
Můj názor je, že RDS TMC v místě, kde jsem test prováděl přijímala data "jiného" poskytovatele dat. Další možností je, že se převážně jedná o vedlejší silnice nižších tříd, kdy LT nejsou v dané hustotě tuto informaci pojmout a smysluplně indikovat.
Místo, kde jsem porovnání dělal je na Brandlově ulici v Hodoníně, s navigací a RDS přijímačem uvedenými v podpisu /mapy nejnovější možné, včetně aktualizací Map Share/.
Postup byl tento:
Zapnutí navigace, připojení RDS TMC přijímače, obojí aktivní v řádu desítek vteřin.
Zvoleno ruční ladění RDS TMC a navolen vysílač Radiožurnálu na kmitočtu 106.2, na který v podstatě vidím. "Nádraží" /uživatelé TOMTOMu chápou/ nenalezeno, ladí se jiný, mně neznámý kmitočet, zelený terčík v řádu vteřin.
Pro ověření funkce navolena trasa Hodonín Ostrava, navigace upozorňuje /čas 15:35 hodin/ na práci na silnici ve vzdálenosti 234 km - tedy navigace i RDS TMC je v tento moment funkční.
Poté postupně voleny trasy Hodonín - cílové místo s případným upřesněním najít alternativu přes, a to tak, aby trasa "vedla" přes úseky, kterém jsou v daný moment /mezi asi 14:50 do chvíle, než píšu text/ indikovány na MAPĚ s omezeními. Vždy jsem několik minut čekal, aby RDS TMC mohla načíst data - viz dříve uvedené o "smyčce dat" RDS TMC. občas jsem pro kontrlou znovu zvolil cíl Ostrava, práce na silnici indikována.
Sudoměřice, Strážnice, Veselí nad Moravou, Blatnice, Louka, Velká nad Veličkou, Uherský Brod, Bohuslavice u Kyjova, Jestřabice, Koryčany, Morkovice-Slížany, Halenkovice, Spytihněv - ani jedna z těchto uzavírek nebo omezení nebyla RDS TMC a navigací indikována.
Nebylo indikováno ani omezení na silnici 47 u Prostějova /Nezamyslice/ a ani omezení v Uh. Brodě na silnici číslo 50. Na MAPĚ vše indikováno i s popisem.
Můj názor je, že RDS TMC v místě, kde jsem test prováděl přijímala data "jiného" poskytovatele dat. Další možností je, že se převážně jedná o vedlejší silnice nižších tříd, kdy LT nejsou v dané hustotě tuto informaci pojmout a smysluplně indikovat.
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...