Vysílání TMC v ČR
Re: Vysílání TMC v ČR
Moc dobrý nápad, i když se bojím že někteří neudrží své nervy, a napíší směrem k RDS-TMC několi nelichotivých vět.
Já osobně bych třeba chtěl vědět jak se vůbec mohlo stát, že se zprávy zobrazovaly v protisměru (a myslím že ještě zobrazují).
Určitě existoval někdo kdo se to prověřoval, a sepsal nějaké vyjádření, jenom se k tomu dostat.
Já osobně bych třeba chtěl vědět jak se vůbec mohlo stát, že se zprávy zobrazovaly v protisměru (a myslím že ještě zobrazují).
Určitě existoval někdo kdo se to prověřoval, a sepsal nějaké vyjádření, jenom se k tomu dostat.
TomTom Go920 app: 9.510 + 8GB SD + RDS-TMC 4V00.010.2
Mapa: Europe 930.5563
TomTom Home 2.9.7.3256
Škoda Octavia 4x4 1.8T, 110 KW
Mapa: Europe 930.5563
TomTom Home 2.9.7.3256
Škoda Octavia 4x4 1.8T, 110 KW
Re: Vysílání TMC v ČR
... nelichotivých vět...
Ty nelichotivé věty bych celkem vynechal - za ty asi dva roky jsme tu společně našli nedostatků v indikaci RDS TMC, že by to vydalo na knihu katastrof a zřejmě víme, jaké typické chyby či nedostatky systém /myšleno RDS TMC/ vykazuje.
Nevím, zda má smysl pokračovat v nějaké debatě, ale cílem je:
- získat info o tom, jak systém má pracovat, jaký je cílový stav, a jak daleko je v současné době k tomuto cílovému stavu
- získat info o technických možnostech systému
- zjistit, proč "jinde" lokalizační tabulky umožňují smysluplnou indikaci dopravních omezení a u nás ne
- přesvědčit kompetentní, že zpětná vazba z tohoto fora /od řidičské veřejnosti / by něco mohla posunout vpřed
- pokusit se získat na "naši" stranu někoho, kdo k tomu má co říct a společně vyvíjet "rozumný a cílený nátlak" na kompetentní osoby
- oslovit CEDU a "Centrum" - organizovaně a slušně, bez emocí tlačit na nejvíce bolavá místa systému RDS TMC.
Prosím ty, kdo chtějí smysluplně diskutovat aby tak činili, kdo chce vybíjet emoce by mohl být raději v klidu.
Jako zásadní problém vidím
- nedostatečné vazby na vstup dat do systému, hlavně u "náhlých" událostí - kolony, nehody, uzavírky z důvodu počasí, kde chybí vazba na řidiče
- úroveň lokalizačních tabulek /typicky nejde uzavřít nájezd-sjezd z dálnice, viz D1 Brno centrum, Vídeňská/
Jistěže by se našlo dalších mnoho důvodů, ale tyhle jsou asi základem pro /ne/použití při navigaci
Děkuji všem za pozitivní přístup k diskusi
Tonny
Ty nelichotivé věty bych celkem vynechal - za ty asi dva roky jsme tu společně našli nedostatků v indikaci RDS TMC, že by to vydalo na knihu katastrof a zřejmě víme, jaké typické chyby či nedostatky systém /myšleno RDS TMC/ vykazuje.
Nevím, zda má smysl pokračovat v nějaké debatě, ale cílem je:
- získat info o tom, jak systém má pracovat, jaký je cílový stav, a jak daleko je v současné době k tomuto cílovému stavu
- získat info o technických možnostech systému
- zjistit, proč "jinde" lokalizační tabulky umožňují smysluplnou indikaci dopravních omezení a u nás ne
- přesvědčit kompetentní, že zpětná vazba z tohoto fora /od řidičské veřejnosti / by něco mohla posunout vpřed
- pokusit se získat na "naši" stranu někoho, kdo k tomu má co říct a společně vyvíjet "rozumný a cílený nátlak" na kompetentní osoby
- oslovit CEDU a "Centrum" - organizovaně a slušně, bez emocí tlačit na nejvíce bolavá místa systému RDS TMC.
Prosím ty, kdo chtějí smysluplně diskutovat aby tak činili, kdo chce vybíjet emoce by mohl být raději v klidu.
Jako zásadní problém vidím
- nedostatečné vazby na vstup dat do systému, hlavně u "náhlých" událostí - kolony, nehody, uzavírky z důvodu počasí, kde chybí vazba na řidiče
- úroveň lokalizačních tabulek /typicky nejde uzavřít nájezd-sjezd z dálnice, viz D1 Brno centrum, Vídeňská/
Jistěže by se našlo dalších mnoho důvodů, ale tyhle jsou asi základem pro /ne/použití při navigaci
Děkuji všem za pozitivní přístup k diskusi
Tonny
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Re: Vysílání TMC v ČR
Tonny : Ano, ano, ano.........Mluvíš mi z duše.....Já to občas řeším tak, že vypínám počítač, když se nemohu udržet, a chci napsat něco už příliš ostrého.....Ty první ano se týkají názorů na tvůj příspěvek. Jsem všemi deseti pro !!!!
Re: Vysílání TMC v ČR
Já s tebou Tonny souhlasím se vším co tu píšeš a smekám před tebou za kvalitní, rozumné uspořádání a vypíchnutí základních otázek. Jak jsem už psal vítám návštěvu pana Topinky, pokud se tedy uskuteční, protože je potřeba, aby někdo fundovaný řekl, co systém JSDI umožňuje, resp. neumožňuje, kde je nutno bvyvinout nějaký tlak ap. Jinak jsou tady ty nářky, že tohle tam není, tahle uzávěra naopak navíc ap. jsou o ničem, je to jen stěžování tady pro to vlákno. Třeba pokud řádně pochopíme v čem je problém nebo co systém může, pak třeba nebude ani o čem psát. Uvidíme. Zásadní otázka zní (která tu zazněla už xkrát), pokud to někde jinde funguje lépe, proč to nemůže fungovat u nás. V čem jsou rozdíly a co je potřeba udělat pro to, aby to fungovalo.
Sygic, TT One mobile
v Huawei Ascend Mate 7 Android 6.0 MM
v Huawei Ascend Mate 7 Android 6.0 MM
Re: Vysílání TMC v ČR
Ano, proč to v Německu funguje a u nás ne? Námitky ohledně propustnosti systému neberu, když kapacita stačí pro zemi jako Německo, tak pro naši rozlohu můžeme vysílat informace i pro chodníky
Lokalizační tabulky jsem snad už aktuální. Pokud nejsou, tak proč není vypsané VŘ na zpřesnění lokalizačních tabulek?
Protože je to zainteresovaným lidem jedno, plat jde, tak co.
Lokalizační tabulky jsem snad už aktuální. Pokud nejsou, tak proč není vypsané VŘ na zpřesnění lokalizačních tabulek?
Protože je to zainteresovaným lidem jedno, plat jde, tak co.
Garmin nüvi 3790T - minulost
Garmin nüvi 765T - minulost
Garmin nüvi 765T - minulost
Re: Vysílání TMC v ČR
Systém má pracovat dobře, cílový stav je aby to fungovalo, moc daleko- získat info o tom, jak systém má pracovat, jaký je cílový stav, a jak daleko je v současné době k tomuto cílovému stavu
Ne, vážně, to jsou moc becné otázky aby se na ně dalo odpovědět.
Jaké konkrétní technické informace potřebuješ? Propustnost? Vidět mapu LT? Konkrétní otázky na fungování?- získat info o technických možnostech systému
Já vidím momentálně problém se zadáváním dat do RDS-TMC, ono tohoto sytému není občas možné zadat přesnou polohu právě z principu fungování LT. Musí se označit nějaký úsek před dopravní nehodou, ne konkrétní místo. (protože nemusí být v LT)- zjistit, proč "jinde" lokalizační tabulky umožňují smysluplnou indikaci dopravních omezení a u nás ne
Myslím si že přenášení zpráv do RDS-TMC je automatizováno, a v tom je problém, někdy je zapotřebí se nad problémem zamyslet a na to by byl potřeba operátor znalý systému.
Souhlasím.- nedostatečné vazby na vstup dat do systému, hlavně u "náhlých" událostí - kolony, nehody, uzavírky z důvodu počasí, kde chybí vazba na řidiče
A určitě to nejde? Možná to pouze automat v tomto konkrétním případě neumí.- úroveň lokalizačních tabulek /typicky nejde uzavřít nájezd-sjezd z dálnice, viz D1 Brno centrum, Vídeňská/
I když je to možné, Sjezd nebude zaveden vůbec, nebo může být jako křižovatka, a v tom případě by se uzavřel nejen ten sjezd, ale i průjezd tou dálnicí, a to by nadělalo více škody než užitku. Na druou stranu, pokud by byl jako křižovatka, dal by se uzavřít úsek za ní směrem od dálnice. Zde by to chtělo vedět konkrétní situaci.
Kapacita kanálu TMC 300 zpráv za 15 minut.Ano, proč to v Německu funguje a u nás ne? Námitky ohledně propustnosti systému neberu, když kapacita stačí pro zemi jako Německo, tak pro naši rozlohu můžeme vysílat informace i pro chodníky
VŘ vypsat nejde, protože licenci na vytváření LT má soukromá společnost. A nikdo jiný nesmí pro ČR LT vytvářet.Lokalizační tabulky jsem snad už aktuální. Pokud nejsou, tak proč není vypsané VŘ na zpřesnění lokalizačních tabulek?
Protože je to zainteresovaným lidem jedno, plat jde, tak co.
Její aktuálnost lze posuzovat jen na straně navigace. (Zdroj je vždy aktuální protože prostě jiný není).
Můžeme se bavit pouze o hustotě LT v ČR. Zde by se asi dalo tlačit na onu soukromou společnost.
Takže my vlastně musíme problém rozdělit na dvě věci:
- Problém nedostatečného pokrytí LT.
- Špatné použití LT tam kde už jsou.
My si vlastně stěžujeme u poskytovatele zpráv, a přitom on může pracovat jen s tím co mu tvůrce LT umožňuje.
Někdy se snaží dostat zprávu do RDS-TMC alespoň nějak a nadělá více skody než užitku.
P.S.: Tvůrce LT je "Central European Data Agency, a.s.," tedy CEDA.
TomTom Go920 app: 9.510 + 8GB SD + RDS-TMC 4V00.010.2
Mapa: Europe 930.5563
TomTom Home 2.9.7.3256
Škoda Octavia 4x4 1.8T, 110 KW
Mapa: Europe 930.5563
TomTom Home 2.9.7.3256
Škoda Octavia 4x4 1.8T, 110 KW
Re: Vysílání TMC v ČR
Dobrý den,
rád bych Vám všem uživatelům tohoto fóra opět po čase sdělil, že Vám rádi odpovíme na jakýkoliv dotaz týkající se RDS-TMC, konkrétně služby "JSDI a CRo" prostředncitvím stránek www.dopravniinfo.cz. Jakékoliv vaše dotazy jsou vítány. Tak, jako i ostatní dotazy na témata z oblasti dopravních informací a dorpavní telematiky v ČR.
Na nové verzi těchto stránek, které jsou v záverečné fázi přípravy, se po stupně dočtete i mnoho podrobností o službě RDS-TMC. Pro toto téma zde bude vyhrazen speciální prostor.
Zároveň bych rád znovu nabídl pro čtenáře poi.cz možnost osobní návštěvy Národního dopravního informačního centra v Ostravě, pokud navrhnete a zašlete termín a skupinovou návštěvu pro zájemce zorganizujete. Čeká na Vás prezentace o Jednotném systému dopravních informací pro ČR a exkurze na operačním pracovišti, odkud se mimo jiné služba RDS-TMC vysílá.
Rádi Vám vyjdeme vstříc a vše podrobně ukážeme a vysvětlíme.
S pozdravem
Ing. Jaroslav Zvára
koordinátor Jednotného systému dopravních informací pro ČR
Ministerstvo dopravy ČR, Ministerstvo vnitra ČR, ŘSD ČR
603505855, jzvara@volny.cz
rád bych Vám všem uživatelům tohoto fóra opět po čase sdělil, že Vám rádi odpovíme na jakýkoliv dotaz týkající se RDS-TMC, konkrétně služby "JSDI a CRo" prostředncitvím stránek www.dopravniinfo.cz. Jakékoliv vaše dotazy jsou vítány. Tak, jako i ostatní dotazy na témata z oblasti dopravních informací a dorpavní telematiky v ČR.
Na nové verzi těchto stránek, které jsou v záverečné fázi přípravy, se po stupně dočtete i mnoho podrobností o službě RDS-TMC. Pro toto téma zde bude vyhrazen speciální prostor.
Zároveň bych rád znovu nabídl pro čtenáře poi.cz možnost osobní návštěvy Národního dopravního informačního centra v Ostravě, pokud navrhnete a zašlete termín a skupinovou návštěvu pro zájemce zorganizujete. Čeká na Vás prezentace o Jednotném systému dopravních informací pro ČR a exkurze na operačním pracovišti, odkud se mimo jiné služba RDS-TMC vysílá.
Rádi Vám vyjdeme vstříc a vše podrobně ukážeme a vysvětlíme.
S pozdravem
Ing. Jaroslav Zvára
koordinátor Jednotného systému dopravních informací pro ČR
Ministerstvo dopravy ČR, Ministerstvo vnitra ČR, ŘSD ČR
603505855, jzvara@volny.cz
Re: Vysílání TMC v ČR
Dobrý den,
rád bych Vám všem uživatelům tohoto fóra opět po čase sdělil, že Vám rádi odpovíme na jakýkoliv dotaz týkající se RDS-TMC, konkrétně služby "JSDI a CRo" prostředncitvím stránek www.dopravniinfo.cz. Jakékoliv vaše dotazy jsou vítány. Tak, jako i ostatní dotazy na témata z oblasti dopravních informací a dorpavní telematiky v ČR.
Na nové verzi těchto stránek, které jsou v záverečné fázi přípravy, se po stupně dočtete i mnoho podrobností o službě RDS-TMC. Pro toto téma zde bude vyhrazen speciální prostor.
Zároveň bych rád znovu nabídl pro čtenáře poi.cz možnost osobní návštěvy Národního dopravního informačního centra v Ostravě, pokud navrhnete a zašlete termín a skupinovou návštěvu pro zájemce zorganizujete. Čeká na Vás prezentace o Jednotném systému dopravních informací pro ČR a exkurze na operačním pracovišti, odkud se mimo jiné služba RDS-TMC vysílá.
Rádi Vám vyjdeme vstříc a vše podrobně ukážeme a vysvětlíme.
S pozdravem
Ing. Jaroslav Zvára
koordinátor Jednotného systému dopravních informací pro ČR
Ministerstvo dopravy ČR, Ministerstvo vnitra ČR, ŘSD ČR
603505855, jzvara@volny.cz
rád bych Vám všem uživatelům tohoto fóra opět po čase sdělil, že Vám rádi odpovíme na jakýkoliv dotaz týkající se RDS-TMC, konkrétně služby "JSDI a CRo" prostředncitvím stránek www.dopravniinfo.cz. Jakékoliv vaše dotazy jsou vítány. Tak, jako i ostatní dotazy na témata z oblasti dopravních informací a dorpavní telematiky v ČR.
Na nové verzi těchto stránek, které jsou v záverečné fázi přípravy, se po stupně dočtete i mnoho podrobností o službě RDS-TMC. Pro toto téma zde bude vyhrazen speciální prostor.
Zároveň bych rád znovu nabídl pro čtenáře poi.cz možnost osobní návštěvy Národního dopravního informačního centra v Ostravě, pokud navrhnete a zašlete termín a skupinovou návštěvu pro zájemce zorganizujete. Čeká na Vás prezentace o Jednotném systému dopravních informací pro ČR a exkurze na operačním pracovišti, odkud se mimo jiné služba RDS-TMC vysílá.
Rádi Vám vyjdeme vstříc a vše podrobně ukážeme a vysvětlíme.
S pozdravem
Ing. Jaroslav Zvára
koordinátor Jednotného systému dopravních informací pro ČR
Ministerstvo dopravy ČR, Ministerstvo vnitra ČR, ŘSD ČR
603505855, jzvara@volny.cz
Re: Vysílání TMC v ČR
Dobrý den i Vám, pane Zváro
Protože jsem tuhle debatu přes pana Topinku "vyprovokoval", cítím jistou odpovědnost a tedy mám za povinnost odpovědět.
Pane Zváro,
zhruba před rokem jste tu nabízel exkurzi, která se nakonec neuskutečnila a to ne vaší vinou - zdejší forum se nedokázalo dohodnout na termínu.
Co se týká tehdejší komunikace, došlo k vzájemnému nepochopení - čtenáři a zde diskutující zřejmě nechtěli slyšet obecné odpovědi, ale spíše konkretní věci.
Prosím, zapomeňme na to, co bylo před rokem a pojďme se bavit v pozitivním smyslu.
Jistě jste zaregistroval, že za poslední rok došlo na zdejším foru k posunu - už se omezila kritika indikace v opačném směru, celkem je akceptováno indikování dlouhodobých akcí.
Stále se však stává, že je občas indikováno i něco, co už "skončilo".
Co podle názoru zdejšího fora nefunguje, je indikace mimořádností, ať už zahájení či ukončení - zde jsou zřejmě rezervy dané u tím, že se zřejmě nevyužívají přímé informace od řidičů.
Dalším problémem vidíme propustnost systemu a tedy počet vysílatelných informací v souvislosti s lokalitou - příklad: plzeňský vysílač vysílá uzavírku u Břeclavi.
Také to, že Garmin a TOMTOM neumí předvolit poskytovatele dělá občas potíže - navigace se přelaďuje a indikuje i protichůdné události.
Největší problém je asi otázka lokalizačních tabulek, kde tyto nejsou dostatečně husté a přesto, že na mapě dopravniinfo je indikováno, RDS to neumí - viz sjezd D1 Brno centrum-Vídeňská.
CEDA má na "dokončení" LT čas do roku 2012 - info uz jejich stránek - je tedy předpoklad, že po dokončení LT se situace v indikaci zlepší?
Takže zásadní dotaz zní - bude někdy RDS TMC použitelné k navigaci?
Jakým způsobem může pomoci JSDI k tomu, aby RDS TMC bylo použitelně funkční?
Jak mohou pomoci uživatelé systemu, tedy řidiči nebo návštěvníci zdejšího fora?
Děkuji Vám.
Protože jsem tuhle debatu přes pana Topinku "vyprovokoval", cítím jistou odpovědnost a tedy mám za povinnost odpovědět.
Pane Zváro,
zhruba před rokem jste tu nabízel exkurzi, která se nakonec neuskutečnila a to ne vaší vinou - zdejší forum se nedokázalo dohodnout na termínu.
Co se týká tehdejší komunikace, došlo k vzájemnému nepochopení - čtenáři a zde diskutující zřejmě nechtěli slyšet obecné odpovědi, ale spíše konkretní věci.
Prosím, zapomeňme na to, co bylo před rokem a pojďme se bavit v pozitivním smyslu.
Jistě jste zaregistroval, že za poslední rok došlo na zdejším foru k posunu - už se omezila kritika indikace v opačném směru, celkem je akceptováno indikování dlouhodobých akcí.
Stále se však stává, že je občas indikováno i něco, co už "skončilo".
Co podle názoru zdejšího fora nefunguje, je indikace mimořádností, ať už zahájení či ukončení - zde jsou zřejmě rezervy dané u tím, že se zřejmě nevyužívají přímé informace od řidičů.
Dalším problémem vidíme propustnost systemu a tedy počet vysílatelných informací v souvislosti s lokalitou - příklad: plzeňský vysílač vysílá uzavírku u Břeclavi.
Také to, že Garmin a TOMTOM neumí předvolit poskytovatele dělá občas potíže - navigace se přelaďuje a indikuje i protichůdné události.
Největší problém je asi otázka lokalizačních tabulek, kde tyto nejsou dostatečně husté a přesto, že na mapě dopravniinfo je indikováno, RDS to neumí - viz sjezd D1 Brno centrum-Vídeňská.
CEDA má na "dokončení" LT čas do roku 2012 - info uz jejich stránek - je tedy předpoklad, že po dokončení LT se situace v indikaci zlepší?
Takže zásadní dotaz zní - bude někdy RDS TMC použitelné k navigaci?
Jakým způsobem může pomoci JSDI k tomu, aby RDS TMC bylo použitelně funkční?
Jak mohou pomoci uživatelé systemu, tedy řidiči nebo návštěvníci zdejšího fora?
Děkuji Vám.
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Re: Vysílání TMC v ČR
Takže dotazy pouze přes http://www.dopravniinfo.cz.
Pan Topinka přeposlal moji korespondenci panu Zvárovi a od něj jsem dotal e-mail v podobném znění, jako je uvedeno níže, tedy dotazy přes http://www.dopravniinfo.cz.
Děkuji tedy panu Topinkovi i panu Zvárovi za odpovědi i za vstřícnost.
Myslím si, že přes určité pozitivní věci, popsané v předchozím je stále RDS TMC nepoužitelné - kde je hlavní problém nevím.
Zatím se vždy dotaz na chybu vyřešil odpovědí ve stylu Lokalizační tabulky neumožňují zobrazení.
Otázka tedy zní - proč neumožňují?
Pokud někdo chcete zkuste naformulovat dotazy a zaslat je na dopravniinfo.cz.
Já už nevím, kde a kdy se dozvíme KDY bude RDS TMC funkční.
Tonny
P.S. - Zde se oficiálně nic nedovíme, a psát sem příspěvky o chybách indikace nemá smysl.
Díky všem, a moderátora fora prosím o posouzení, zda tohle vlákno opravdu raději nezrušit a smazat.
Pan Topinka přeposlal moji korespondenci panu Zvárovi a od něj jsem dotal e-mail v podobném znění, jako je uvedeno níže, tedy dotazy přes http://www.dopravniinfo.cz.
Děkuji tedy panu Topinkovi i panu Zvárovi za odpovědi i za vstřícnost.
Myslím si, že přes určité pozitivní věci, popsané v předchozím je stále RDS TMC nepoužitelné - kde je hlavní problém nevím.
Zatím se vždy dotaz na chybu vyřešil odpovědí ve stylu Lokalizační tabulky neumožňují zobrazení.
Otázka tedy zní - proč neumožňují?
Pokud někdo chcete zkuste naformulovat dotazy a zaslat je na dopravniinfo.cz.
Já už nevím, kde a kdy se dozvíme KDY bude RDS TMC funkční.
Tonny
P.S. - Zde se oficiálně nic nedovíme, a psát sem příspěvky o chybách indikace nemá smysl.
Díky všem, a moderátora fora prosím o posouzení, zda tohle vlákno opravdu raději nezrušit a smazat.
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
- Jirásek
- Příspěvky: 2963
- Registrován: 25.11.2006, 15:31
- Bydliště: matička stověžatá Praha, destinace Suchdol
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysílání TMC v ČR
Není důvod nic zamykat, toto může klidně časem pokračovat
TomTom GO 1005T;Garmin eTrex Vista HCx; Samsung Galaxy3; PC: Win7, Win8, Android
Re: Vysílání TMC v ČR
Možná to nechat otevřené po informace třeba o nějakých novinkách, ale jak jsem psal, stěžovat, že je to nebo není, je sice dobrým nářkem, ale na vedlejším hrobě
Sygic, TT One mobile
v Huawei Ascend Mate 7 Android 6.0 MM
v Huawei Ascend Mate 7 Android 6.0 MM
Re: Vysílání TMC v ČR
Jinak pan Zvára sice slušně ale jasně nám naznačil, že máme jít diskutovat k němu, ale já tam našel FAQ s deseti otázkami a odpovědmi - jinak nic, tak nevím. Sice je tam napsáno, že je to ve zkušebním provozu, tak uvidíme, zda tam spatří světlo světa nějaká smysluplná diskuze
Sygic, TT One mobile
v Huawei Ascend Mate 7 Android 6.0 MM
v Huawei Ascend Mate 7 Android 6.0 MM
Re: Vysílání TMC v ČR
Tony Vám ještě odpovím tady, s tím, že další věcné a konkrétní informace najdete na nových stránkách http://www.dopravniinfo.cz v sekci RDS-TMC a dotazy přes tyto stránky (již nyní).
MIMOŘÁDNOSTI
- při nepředvídatelných dopravních situacích neví na začátku nikdo nic - kde se událost stala, co se stalo a jak to omezí provoz - prvním je tísňově volající na některé z operačních středisek IZS, odtud to dostává NDIC (v případě HZS ČR a některých záchranek automaticky, v případě PČR bohužel ne) a po doplnění a ověření to okamžitě NDIC publikuje na ZPI a současně i do RDS-TMC. Pokud tuhle informaci máme i přímo od řidičů, ověřujeme jí a publikujeme. Využíváme i kamer a dalších telematických zařízení, pokud je událost zaznamenána i těmito technologiemi. Vždy jde v této fázi o NEPŘESNOU informaci, protože nikdo kromě tísňově volajících nebo okolojednoucích řidičů není na místě.
Tento proces získání a ověření prvotní informace trvá cca 5-10 minut. V tomto čase na dálnici projede několik desítek aut, které se informaci NIKDY nemohou dozvědět. To platí všude na světě.
Informace je dále zpřesňována buď na základě hlášení řidičů nebo na základě přítomnosti Policie na místě, která jako jediná rozhoduje o uzavření dálnice, odklonu dopravy, provozu jedním pruhem atd. To však trvá dalších X minut. A nejde to rychleji.
Na návštěvě NDIC v Ostravě Vám mohu ukázat prezentaci, která proces AKTUÁLNOSTI a PRAVDĚPODOBNOSTI SPRÁVNOSTI dopravní informace o nepředvídatelné události přibližuje ve všech souvislostech.
Psali v novinách, že bychom měli informace publikovat ještě dříve, než se nehoda stane. To opravdu neumíme a NIKDY umět nebudeme.
PROPUSTNOST
Již před dvěma lety jsme předložili koncepci vysílání jedné národní celoplošné služby, několika lokálních a jedné příhraniční (s informacemi z druhé strany hranice). Pilotně je vše ověřeno. Bohužel zatím není mezi vysílateli a Českým rozhlasem v této věci shoda. RDS-TMC legislativa nezná a tak závisí jen na tom, co provozovatelé rozhlasového vysílání na svých frekvencích chtějí vysílat. Nikdo jiný rozhodovací pravomoc nemá. Víme, že to v současnosti není optimální, máme rozsáhlou studii chování nnavigačních přístrojů různých typů, ale můžeme garantovat jen službu "JSDI a ČRo". Distribuce signálu na jednotlivé vysílače je centrální a proto zatím všechny vysílače vysílají stejné informace. Do doby, než Český rozhlas vytvoří jasnou koncepci šíření RDS-TMC na svých frekvencích ke změně dojít nemůže.
GARMIN A TOM TOM
Je věcí konkríétního výrobce, jak službu implementuje. Do toho zasahovat neumíme. Vytvořili jsem rozsáhlou studii, která fungování služby "JSDI a ČRo" optimalizuje pro všechny nejrozšířenější typy navigací. Podle mého osobního mínění by stačila jedna národní služba, několik lokálních a jedna příhraniční, které by spolu spolupracovaly a byly vzájemně provázané. Informace na nich by se doplňovaly, nikoliv překrývaly. Avšak co se bude vysílat a kde je plně v rukou rozhlasových stanic, přes které je služba šířena (tedy v rukou ČRo). Na Slovensku o tom rozhoduje telekomunikační úřad na základě přidělení licence. U nás tomu tak bohužel není.
LOKALIZAČNÍ TABULKY
To je plná kompetence společnosti CEDA, která je pro ČR jejich výhradním tvůrcem a garantem.
Těším se na další dotazy na http://www.dopravniinfo.cz a na Vaší návštěvu na NDIC.
zdraví
Jaroslav Zvára, koordinátor Jednotného systému dopravních informací pro ČR
MIMOŘÁDNOSTI
- při nepředvídatelných dopravních situacích neví na začátku nikdo nic - kde se událost stala, co se stalo a jak to omezí provoz - prvním je tísňově volající na některé z operačních středisek IZS, odtud to dostává NDIC (v případě HZS ČR a některých záchranek automaticky, v případě PČR bohužel ne) a po doplnění a ověření to okamžitě NDIC publikuje na ZPI a současně i do RDS-TMC. Pokud tuhle informaci máme i přímo od řidičů, ověřujeme jí a publikujeme. Využíváme i kamer a dalších telematických zařízení, pokud je událost zaznamenána i těmito technologiemi. Vždy jde v této fázi o NEPŘESNOU informaci, protože nikdo kromě tísňově volajících nebo okolojednoucích řidičů není na místě.
Tento proces získání a ověření prvotní informace trvá cca 5-10 minut. V tomto čase na dálnici projede několik desítek aut, které se informaci NIKDY nemohou dozvědět. To platí všude na světě.
Informace je dále zpřesňována buď na základě hlášení řidičů nebo na základě přítomnosti Policie na místě, která jako jediná rozhoduje o uzavření dálnice, odklonu dopravy, provozu jedním pruhem atd. To však trvá dalších X minut. A nejde to rychleji.
Na návštěvě NDIC v Ostravě Vám mohu ukázat prezentaci, která proces AKTUÁLNOSTI a PRAVDĚPODOBNOSTI SPRÁVNOSTI dopravní informace o nepředvídatelné události přibližuje ve všech souvislostech.
Psali v novinách, že bychom měli informace publikovat ještě dříve, než se nehoda stane. To opravdu neumíme a NIKDY umět nebudeme.
PROPUSTNOST
Již před dvěma lety jsme předložili koncepci vysílání jedné národní celoplošné služby, několika lokálních a jedné příhraniční (s informacemi z druhé strany hranice). Pilotně je vše ověřeno. Bohužel zatím není mezi vysílateli a Českým rozhlasem v této věci shoda. RDS-TMC legislativa nezná a tak závisí jen na tom, co provozovatelé rozhlasového vysílání na svých frekvencích chtějí vysílat. Nikdo jiný rozhodovací pravomoc nemá. Víme, že to v současnosti není optimální, máme rozsáhlou studii chování nnavigačních přístrojů různých typů, ale můžeme garantovat jen službu "JSDI a ČRo". Distribuce signálu na jednotlivé vysílače je centrální a proto zatím všechny vysílače vysílají stejné informace. Do doby, než Český rozhlas vytvoří jasnou koncepci šíření RDS-TMC na svých frekvencích ke změně dojít nemůže.
GARMIN A TOM TOM
Je věcí konkríétního výrobce, jak službu implementuje. Do toho zasahovat neumíme. Vytvořili jsem rozsáhlou studii, která fungování služby "JSDI a ČRo" optimalizuje pro všechny nejrozšířenější typy navigací. Podle mého osobního mínění by stačila jedna národní služba, několik lokálních a jedna příhraniční, které by spolu spolupracovaly a byly vzájemně provázané. Informace na nich by se doplňovaly, nikoliv překrývaly. Avšak co se bude vysílat a kde je plně v rukou rozhlasových stanic, přes které je služba šířena (tedy v rukou ČRo). Na Slovensku o tom rozhoduje telekomunikační úřad na základě přidělení licence. U nás tomu tak bohužel není.
LOKALIZAČNÍ TABULKY
To je plná kompetence společnosti CEDA, která je pro ČR jejich výhradním tvůrcem a garantem.
Těším se na další dotazy na http://www.dopravniinfo.cz a na Vaší návštěvu na NDIC.
zdraví
Jaroslav Zvára, koordinátor Jednotného systému dopravních informací pro ČR
Re: Vysílání TMC v ČR
Já na to nemám náladu ani čas - až na uváděných stránkách http://www.dopravniinfo.cz/ najdete někdo tu sekci RDS-TMC, jak píše pan Zvára hned v úvodu - dejte mi prosím vědět. Děkuji
Sygic, TT One mobile
v Huawei Ascend Mate 7 Android 6.0 MM
v Huawei Ascend Mate 7 Android 6.0 MM