Stránka 1 z 5

TOMTOM - chyby indikace služby LIVE

Napsal: 29.1.2013, 9:58
od Tonny
Ahoj,

jde o kvalitu, přesnost a úplnost hlášení služby LIVE, tedy dopravních informací, konkretně o dlouhodobých uzavírkách...

Omluva za delší úvodní text, další hlášení už budou stručná, krátká na dva řádky.
Od června loňského roku si dopisuji s Helplinkou TOMTOMu o časté chybné indikaci služby LIVE.
Uváděl jsem konkretní příklady, až na jeden nebyly vyřešeny - a protože mi dnes před asi půlhodinkou oznámila paní z této linky v telefonickém hovoru, že jsem jediný, kdo na toto poukazuje a že "tedy není priorita tohle řešit" -

Žádám o pomoc ty, kdy mají navigace s označením LIVE.

Jde o tohle:

Na stránce http://www.tomtom.com/livetraffic/?Lid=10 je zobrazeno vše, co v ČR služba LIVE indikuje.
Na stránce http://mapa.dopravniinfo.cz/ se po rozkliknutí na kraj - v tomto konkretním případě tedy http://mapa.dopravniinfo.cz/default.asp ... %BD%20kraj zobrazí to, co MÁ K DISPOZICI JSDI v Ostravě a co dle mých zkušeností zpravidla bývá pravdou.
Ověření - tento pojem chápu tak, že jsem na konkretním místě a vidím skutečnost
nebo si zavolám na Městskou policii v daném městě a vždy jsem dostal požadované informace rychle a bez jakýchkoli potíží.

Všimnete si rozdílu - JSDI indikuje od kdy, do kdy, odkud , kam - a služba LIVE je "jen" o pár km mimo.
Tedy konkretně:
- úsek II/438 Holešov - Dobrotice je ve skutečnosti uzavřen a tato uzavírka není službou LIVE indikována což představuje objížďku v podstatě horským terenem na jen lehce proplužené zasněžené silnici v šířce jednoho pruhu/
- úsek II/438 Hlinsko p. H. - Bystřice pod Hostýnem je volně průjezdný, zatímco služba LIVE tento úsek indikuje jako uzavřený.

Úsek Holešov - Bystříce pod Hostýnem jsem od 5.12.2012 jel celkem 6x, naposled tuto sobotu - a pokaždé služba LIVE indikovala špatně.

Proto žádám o spolupráci
ty majitele navigací se službou LIVE, aby pokud mají zájem na zlepšení této služby /kterou platí nebo budou platit/ napsali každou chybu, kterou zjistí na HELP linky TOMTOM a informovali o tomto zdejší komunitu v tomto vlákně.
Čím více nás popíše chybu, tím více a s větší prioritou se tím budou zabývat.
A pokud k hlášení dáš malinký dovětek, že zvažuješ další placení služby LIVE, tím líp. Z toho, že si to lidé znovu nepředplatí mají největší problém.

Stačí printscreen obrazovky s daným místem ze stránky http://www.tomtom.com/livetraffic/?Lid=10 a popis skutečnosti a doplnit zdroj pravdivé informace.
Děkuji moc.

Jde o stejný princip jako na navigovat.cz - chyby map, které na rozdíl od TOMíků GAllen řeší.
Na základě dnešního telefonního hovoru jsem přesvědčen, že pokud by TOMTOM měl více hlášení o chybách, řešit to bude. Pravděpodobně není problém s HELPlinkou, ale s jejich centrálou v Holandsku, mám totiž dokument, ve kterém mi oznamují, že potřebné údaje předali k řešení, ale zatím tedy - viz o prioritě..

Není to první případ - např. od června do prosince 2012 byla indikována neexistující uzavírka v úseku křižovatka Kocourovec - křižovatka Velký Újezd malý kousek východně od Olomouce na E442/R35 - a trvalo půl roku, než se chybná indikace odstranila.

Jde pouze o to, že se nám /myšleno majitelům LIVE/ blíží doba, kdy budeme "muset" obnovit předplatné služby LIVE - a pokud by měla tato služba fungovat tak, jak "funguje" doposud, velmi toto předplatné zvažuji.

Pokud je někdo ochotný se do tohoto "tlaku" na firmu TOMTOM zapojit, bude to velké plus pro všechny uživatele.

TOMTOM totiž nepopírá chybnou indikaci, pouze konstatuje, že není prioritní tohle řešit, protože chyby nemá hlášeny, cituji z telefonátu:
"Pane, jste jediný z ČR, kdo za posledního půl roku hlásil špatné indikace uzavírek".


Takže vzor hlášení:
- úsek II/438 Holešov - Dobrotice je ve skutečnosti uzavřen a tato uzavírka není službou LIVE indikována, zdroj http://www.dopravniinfo.cz, stránky JSDI ČR
Obrázek

- úsek II/438 Hlinsko p.H. - Bystřice pod Hostýnem je volně průjezdný, zatímco služba LIVE tento úsek indikuje jako uzavřený - http://www.tomtom.com/livetraffic/?Lid=10 a navigace GO 825 LIVE
Obrázek


Díky.

P.S.: - pokud si někdo vzpomenete, jak jsem zde svého času "bojoval" za RDS TMC, pak víte, že budu "otravovat" HELP Tomíků do té doby, než napíší vyřešeno, nebo nelze to řešit.
Prosím tedy o součinnost - když už službu LIVE máme platit, ať nám nehlásí nesmysly.

Re: TOMTOM - chyby indikace služby LIVE

Napsal: 29.1.2013, 12:42
od Gumídek
Tonny, souhlasím s tebou :usmev: ...A mám k tématu jen jednu poznámku. Vždy, když někde řeším něco nefungujícího, tak se vždy dozvím toto : Nikdo si nestěžoval, jste první... Dříve jsem si myslel, že lžou, ale dnes již vím, že Češi jsou národ vychovaný nestěžovat si, jinak je člověk považován za potížistu... ::prav::
Proto ti držím pěsti, aby se do tohoto někdo zapojil...Já sám nemám služby Live, takže já se zapojit nemohu...Ale tímto vyzývám všechny, kdo zjistí chybu, ať ji hlásí... :pc:
Tonny má pravdu, tento způsob využíváme na navigovat.cz a zásluhou toho jsou opravy map daleko dříve implementovány do map, než dříve...Jinak to opravdu nejde, svět je dnes bohužel takový, že firmy začínají smysluplně fungovat, až když je na ně vyvíjen systematický tlak....Držím pěsti.. :palce:

Re: TOMTOM - chyby indikace služby LIVE

Napsal: 29.1.2013, 13:24
od Tonny
Díky Gumajzi,

jen k uvedenému případu chci dodat, že firma TOMTOM prostřednictvím Helplinky opravdu "pouze předává data do Holandska" a pokud se jedná o organizační, tedy NEtechnický problém, nejsou schopni, respektive nemohou řešit nic!!!!. Jejich vyjádření, že předali data k řešení mne tedy vzhledem k datu /od 5.12.2012/ a vzhledem k NEřešení nijak neuspokojilo.

Cituji 17. 01. 2013 10:04 dop:
" .....
Bohužel to je vše co mohu momentálně udělat, veškeré informace jsme zde ze zákaznické podpory předali technikům kteří sídlí v Holadsku, bohužel kdy tyto informace překontrolují a přidají do databáze nemohu říci. Je to totiž centrum pro celou Evropu a pravděpodobně nejsme jediní kdo tyto údaje hlásí. A podle informací které mám, tak identické případy nahlášené vícero zákazníky mají přednost. Přece jenom vemte v potaz počet obyvatel v ostatních státech a Českou republiku, kde zařízení TomTom není až tak rozšířeno jako třeba v Německu, Francii atd. Proto prosím aby jste byl trpělivý. Děkuji.

V případě jakýchkoliv dalších dotazů nebo připomínek neváhejte a obraťte prosím se na naši podporu. Můžete nás kontaktovat e-mailem nebo telefonicky na čísle +420 23 90 00 491. Jsme Vám k dispozici od pondělí do pátku od 9:00 do 16:00. Děkujeme Vám za výběr našich výrobků. Jsme přesvědčení o tom, že TomTom Vám ukáže tu nejlepší cestu.

S přátelským pozdravem,

Zbortek Jaroslav
....."

Konec citace

Na můj argument, že uzavírka je od 4.9.2012, že jsem na ni poprvé upozornil 5.12.2012 a od te doby znovu 3x mi dnes v telefonu paní uměla jen odpovídat naučenou frází o tom, že si doposud nikdo nestěžoval, viz původní text.
Ale abych to shrnul, prostě firma TomTom k dnešnímu dni sice přiznává chyby v indikaci, ale nepovažuje je za podstatné.

NA přímý dotaz, proč odstranění chybné indikace na R35 trvalo bez 14-ti dnů pul roku a proč od 4.9.2012 nejsou schopni tuto konkretní indikaci správně indikovat byla frázovitá odpověď.

Pro uvedení do "problému" zde cituji část komunikace z prosince 2012.
DOTAZ ZNĚL:
Odkud má firma TOMTOM data pro službu LIVE a proč je oprava zřejmého nesmyslu tak časově náročná.


Citace 18. 12. 2012 03:09 odp.:

".....
Číslo Vašeho případu 121212-00xxxx.
Na tento email lze odpovědět pouze pomocí webových stránek společnosti TomTom nebo pomocí odkazu na konci emailu.

Data v systému HD Traffic pochází z následujících zdrojů:
- zařízení LIVE a zařízení Buisiness Solutions
- data IQ Routes
- TomTom aplikace pro iPhone
- data třetích stran fleet (data od firem, které používají TomTom Fleet Management)
- data třetích stran veřejně dostupné informace o dopravě


Systém tyto informace následně ověřuje, zpracovává a zpřístupňuje uživatelům. Bohužel nemám k dispozici podrobné informace ohledně toho, jak tento proces probíhá, takže Vám nedokážu odpovědět na otázku, proč systém - občas i dlouhodobě - poskytuje nesprávné informace. Mohu Vás však ujistit, že není to tím, že by TomTom neměl zájem službu zlepšovat. Na základě Vašich názorů, připomínek a předchozích hlášení, vytvořím zprávu pro naše technické oddělení ohledně celkového fungování služby HD Traffic v ČR.
Jinak, pokud jste zjistil další chyby, prosím neváhejte a zašlete nám další hlášení. Vaše hlášení jsou důležitá, protože jako uživatel, můžete informace služby HD Traffic srovnat se skutečným stavem.

Samozřejmě chápu, že současný způsob nahlašování chyb v systému HD Traffic není příliš pohodlný. Možnost odeslání hlášení o problému přímo pomocí navigace, by bylo skvělé řešení, proto rád předám tento nápad našemu vývojovému týmu. Zatím ale musíme používat standardní proceduru.

Děkuji za pochopení a těším se na další spolupráci.

V případě jakýchkoliv dalších dotazů nebo připomínek neváhejte a obraťte prosím se na naši podporu. Můžete nás kontaktovat emailem nebo telefonicky na čísle +420 23 90 00 491. Jsme Vám k dispozici od pondělí do pátku od 9:00 do 16:00. Děkujeme Vám za výběr našich výrobků. Jsme přesvědčení o tom, že TomTom Vám ukáže tu nejlepší cestu.

S přátelským pozdravem

Dariusz Wloczka
Tým zákaznické podpory TomTom"

Konec citace.

Jak je zřejmé, doba 4 měsíce je pro firmu "přijatelná" a na opakované dotazy reagují šablonou. Jediné, čeho se opravdu zaleknou je hrozba zveřejněním celé historie korespondence a na přímý dotaz, proč firma tak hatzarduje se svým jménem a nečinností a vědomou indikací chyb v podstatě přiznává nefunkčnost služby LIVE neumí říci nic.

Takže závěr:

Jako zákazníka mne nezajímá, odkud má firma data, ani jestli jim jejich dodavatel dat pro tuto službu dává data správná či špatná.
Tuto službu platím, a očekávám, že když už na konkretní chybu upozorním tak to bude firma řešit.

Proto vás žádám, piště, otravujte, při třetím a a dalších dotazech se nebojte pohrozit zveřejněním. Jinak na to tato firma bude kašlat a peníze, které jsme dali za navigace se službou LIVE jsou defacto vyhozené "za nic" - a to nemluvím o 1260,- Kč, které budou chtít za prodloužení o další rok.

Re: TOMTOM - chyby indikace služby LIVE

Napsal: 6.2.2013, 10:39
od Tonny
Jde o:
- úsek II/438 Holešov - Dobrotice je ve skutečnosti uzavřen a tato uzavírka není službou LIVE indikována
- úsek II/438 Hlinsko p. H. - Bystřice pod Hostýnem je volně průjezdný, zatímco služba LIVE tento úsek indikuje jako uzavřený.
Viz http://www.tomtom.com/livetraffic/?Lid=10


TAk krom automatické odpovědi dne 29.1.2013 reakce žádná.
Dnes se na MYTOMTOM případ objevil jako "vyřešený", takže jsem se dotázal znovu.

Rád bych zdejší komunitě sdělil, že firma TOMTOM nebere dotazy a upozornění jednotlivců v potaz a je jí celkem jedno, že je dopravní zpravodajství služby LIVE značně mimo realitu.
CO je ještě horší je fakt, že nejsou schopni uzavírku od 4.9.2012 zobrazit správně ani přesto, že byli 5.12.2012 a od te doby minimálně 4x na problém písemně a 2x telefonicky upozorněni.

Takže platíme za něco, co firma neumí zajistit ve funkčním stavu.

Odesláno dnes:
"Dobrý den,
proč je případ označen jako "vyřešený"???

Shrnutí:
Dne 5.12.2022 a poté opakovaně několikrát jsem upozornil firmu TOMTOM, že špatně indikuje konkretní dopravní uzavírku.
Tato uzavírka je platná od 4.9.2012, tedy v tuto chvíli 5 měsíců a 2 dny.
Firma TOMTOM není schopna po celou tuto dobu uzavírku správně zobrazit, i když má prokazatelně minimálně od 5.12.2012 má veškerá potřební data k dispozici.
Opakovaně žádám o sdělení, zda firma TOMTOM hodlá dopravní informace zobrazovat seriozně nebo zda se jedná pouze o marketingový tah, který má "vnutit" zákazníkovi službu LIVE.
Beru na vědomí vaše předchozí sdělení o předání dat na centrálu do Holandska.
Jak sami chápete, toto sdělení věc nevyřešilo a přístup firmy se ve věci zobrazování dopravních omezení jeví jako velmi pasivní, nebojím se použít formulace o klamání zákazníka.
Domnívám se, že 5 měsíců od vyhlášení uzavírky je dostatečně dlouhá doba pro správné zobrazení ve službě LIVE, stejně tak 2 měsíce od písemného sdělení je dost nato, aby firma aktivně reagovala.
Důrazně žádám o seriozní odpověď na otázku, proč po dobu 5-ti měsíců firma službou LIVE uvádí nepravdivá data a proč tedy firma sama sobě dokazuje, že služba LIVE neníé v tomto směru funkční.
Na doplněnější uvádím, že jde o stejný problém, který je v komunikaci zaznamenán od VI/2012 do XII/2012, kdy byl stejný problém s indikací na R35 u Olomouce.
Tehdy firma TOMTOM také nebyla schopna více jak 5 měsíců zjednat nápravu.
Děkuji."

Re: TOMTOM - chyby indikace služby LIVE

Napsal: 6.2.2013, 11:20
od Tonny
Dnešní odpověď:

6.2.2013, 11:54
"Dobrý den,
velice Vám děkujeme za kontaktovaní zákaznické podpory TomTom.
Číslo Vašeho případu 130129-00xxxx.
Na tento e-mail lze odpovědět pouze pomocí webových stránek společnosti TomTom nebo pomocí odkazu na konci e-mailu.
Případ se přepne na vyřešený automaticky po třech dnech pokud není aktualizován, jak jsem již napsal celá vaše předchozí eskalace byla přidána společnosti TomTom k oddělení které se stará o služby LIVE, jak jsem již uvedl každá eskalace má prioritu podle počtu eskalací ( zákazníků ) které byly přeposlány v rámci stejné chyby. Jelikož jste jedniný kdo nám vůbec v otázce služby LIVE z České republiky píše tak snad nemůžete očekávat že centrála která se stará o celou Evropu bude Váš připad prioritně řešit.
V případě jakýchkoliv dalších dotazů nebo připomínek neváhejte a obraťte prosím se na naši podporu. Můžete nás kontaktovat e-mailem nebo telefonicky na čísle +420 23 90 00 491. Jsme Vám k dispozici od pondělí do pátku od 9:00 do 16:00. Děkujeme Vám za výběr našich výrobků. Jsme přesvědčení o tom, že TomTom Vám ukáže tu nejlepší cestu.
S přátelským pozdravem,
Zbortek Jaroslav
Tým zákaznické podpory TomTom"



A moje následná reakce:

"Děkuji, už tomu tedy začínám "rozumět".
Firmě TOMTOM NEVADÍ že po dobu více jak 5-ti měsíců /opakovaně, viz vloni R35/ indikuje nepřesně uzavírku,
to, že na problém zákazník upozorní NENÍ PODSTATNÉ.
Problém je, že na to upozornil pouze 1 /slovy jeden/ zákazník.
Takže princip je jasný:
Pasivita firmy při řešení problémů,
pokud je něco špatně, není to problém, pokud si na to nestěžuje více lidí!!!!
Alibistický přístup,
dlouhodobé neřešení problému,
TOMTOM zřejmě vypouští ČR z portfolia "zajímavých" odbytových trhů.
HELP je pouze prostředník, který ani nemá zpětnou vazbu z centrály,
nejste schopni ani přislíbit, že se věc bude řešit,
jediné konkretní co jste napsali je to, že pokud si stěžuji jako jednotlivec, nikdo to řešit nebude...
Nikoho z firmy "nebolí", že váš placený produkt je dlouhodobě a přes opakovaná upozornění špatně systemově nastaven.
Možno uzavřít, jak vidno, z hlediska firm,y TOMTOM není co řešit!!!!!!
S výrazem absolutního zklamání z přístupu firmy TOMTOM"
podpis


Mám dojem, že asi není co dodat....

Re: TOMTOM - chyby indikace služby LIVE

Napsal: 6.2.2013, 14:11
od Gumídek
Tohle byl ten důvod, proč jsme začali a dnes na opravách map spolupracujeme s firmou CEDA na webovkách navigovat CZ....pokud totiž zadáváš opravu sám, je to stejné, jako kdyby ji nezadal nikdo...a navíc jsme tím ten proces zrychlili....Bohužel se TT chová jako většina velikých firem...Stejný případ jsem měl před lety na T-Mobile..Půl roku jsem hlásil totální a stálý výpadek v Praze 7, v jednom vnitrobloku, kde jsem bydlel s přítelkyní...Půl roku jsem jim volal dvakrát týdně, a pokaždé mi říkali, že žádný záznam nemají. Jelikož jsem to hlásil jenom já, tak to hráli do autu. Já kvůli tomu přicházel o práci, protože jsem byl nedostupný...Proto jsem tehdy přeběhl k Oscaru(Vodafone) a jsem tam doteď...

Re: TOMTOM - chyby indikace služby LIVE

Napsal: 10.2.2013, 10:15
od Tonny
Mne na tom nejvíc zaráží fakt,
že o problému ví, ale protože mají "pouze jedno" hlášení, neřeší to.

Jinými slovy ignorace problému, a klidně berou peníze za něco, co jim prokazatelně zobrazuje nerelevantní situace.
Aktuálně hledám někoho, kdo by mi odborně přeložil dosavadní korespondenci a hodlám jim to poslat přímo na jejich centrálu do Nidrlandie.

Pokud nechají službu LIVE v ČR tak jak "nefunguje", dalo by se uvažovat o klamavé reklamě, a prodávání něčeho, co nefunguje.
Jsem přesvědčen, že HELP linka TOMTOMU nedělá, co dělat má, a pokud snad ano /údajné předání podkladů na centrálu, kde se prokazatelně od VI/2012 v této věci neděje nic/, pak mají marketing ve firmě hodně špatně.

Jedna oficiální odpověď od TOMTOM ve stylu řešíme to nebo kašleme na to by byla velmi vhodná...
To, co odepisuje HELP nepovažuji za aktivní řešení problému.

Re: TOMTOM - chyby indikace služby LIVE

Napsal: 10.2.2013, 10:33
od Gumídek
Hele, jestli to zase má na starosti někdo v ČR, tak jako RDS-TMC (viz. pan Zvára a spol...), tak se tomu, jak to funguje vůbec nedivím....

Re: TOMTOM - chyby indikace služby LIVE

Napsal: 14.2.2013, 17:24
od Tonny
Další chyba, Vrané nad Vltavou, dovolil jsem si na HELp linku TOMTOM zaslat tento dotaz:

"Dobrý den,
Firma TOMTOM v rámci dopravního zpravodajství služba LIVE neindikuje výrazně omezující uzavírku silnice III/1043 mezi obcemi Vrané nad Vltavou a a částí obce Dolní Břežany, místní část Jarov. Podrobné umístění na mapě a termín uzavření viz obrázky v příloze.
Dotaz zní:
Co je příčinou stavu dlouhodobě trvajícího stavu, kdy firma TOMTOM některé uzavírky, které jsou indikovány JSDI ČR a tedy jsou "obecně známy" a "mediálně publikovány" ve svých zařízeních ani na mapě http://www.tomtom.com/livetraffic/?Lid=10 neindikuje?
Děkuji za odpověď a zdravím
podpis"

Obrázek Obrázek

Všimni si, že firmě chybu ani tak neoznamuji, že pointa sdělení je v dotazu, co je příčinou chybné indikace.
Totiž v minulých případech mi bylo zodpovězeno, že předali podnět do Holandska a nic víc...
A jen dovětek:
od VI/2012 se jedná o šesté hlášení vždy jiné chyby, pokud bych měl započítat i urgence, pak se jedná minimálně o 15-ctý e-mail.

Re: TOMTOM - chyby indikace služby LIVE

Napsal: 19.2.2013, 12:48
od Tonny
Dnes v 9:00 jsem zjistil,
že TOMTOM již špatně indikovanou uzavírku popisovanou zde http://www.poi.cz/phpbb/viewtopic.php?f ... 635#p48158 indikuje sice ne zcela správně, ale alespoň tak, že to navigování ovlivňuje v podstatě dobře - v neděli 17.2.2012 to ještě správně nebylo. Viz http://www.tomtom.com/livetraffic/?Lid=10. Má být uzavřeno jen Holešov - Dobrotice.

Bohužel, odpovědi z Helpdesku, ve smyslu když jsi na to poukázal, dáváme ti na vědomí, že je to opraveno jsme se nedočkal.
Jen bych rád podotkl, že uzavírka trvá od 4.9.2012, od 5.12.2012 o tom písemně firma TOMTOM ode mne ví a dnes, tedy 19.2.2013 chybu opravili.

Tedy "pouhých" 5 měsíců a 10 dnů potřebuje firma TOMTOM na indikaci uzavírky, která je mediálně známa a publikována JSDI ČR na oficiálních stránkách webu.
Na hlášení chyb u Vraného nad Vltavou zatím pouze automatická reakce, dnes v 16:00 uplyne termín, do kdy "vás bude někdo kontaktovat"

Re: TOMTOM - chyby indikace služby LIVE

Napsal: 21.2.2013, 11:43
od Tonny
Protože mi do dnešního rána nikdo z Helplinky neodpověděl, dovoli jsem si se dotázat, co se /ne/děje:

"Dobrý den,
od posledního dotazu uplynuly více jak 2 pracovní dny a nemám odpověď.
Vznáším dotaz, proč Helplinka TOMTOM nekomunikuje, neodpovídá a oprávněný požadavek na opravu chybné indikace odbývá pouze automatickým odpovídačem.
Za posledních 8 měsíců jsem postupně poukázal a doložil celkem 6 případů, kdy prokazatelně Dopravní zpravodajství služby LIVE a stránka http://www.tomtom.com/livetraffic/?Lid=10 neindikovala dlouhodobá, a v ČR veřejně známá dopravní omezení. JSDI ČR je oficiální instituce a ta na svých stránkách má indikaci v pořádku.
Krom toho, že jsem se dozvěděl, že jsem jediný stěžující si z celé ČR a krom toho, že mi pan Dariusz Wloczka dne 18.12.2012 poslal odpověď na dotaz, odkud pochází data pro dopravní zpravodajství LIVE zatím ani na jedno z těchto konkretních upozornění nedošla od firmy TOMTOM smysluplná odpověď, která by problém řešila. To, že data byla předána technikům do Holandska nepovažuji za řešení, pokud se v "dohledné" době chyba neopraví. Pokud je dle TOMTOMu "dohledná" doba 5 a více měsíců, pak je zbytečné cokoli dále řešit.
TOMTOM přebírá data pro službu LIVE, cituji:
"Data v systému HD Traffic pochází z následujících zdrojů:
- zařízení LIVE a zařízení Buisiness Solutions
- data IQ Routes
- TomTom aplikace pro iPhone
- data třetích stran fleet (data od firem, které používají TomTom Fleet Management)
- data třetích stran veřejně dostupné informace o dopravě"
Zdroj: pan Dariusz Wloczka dne 18.12.2012, odpověď z Helplinky TOMTOM
Proč tedy tyto uzavírky, které jsou "veřejně" známy a na off. webu instituce, která má toto v ČR v kompetenci TOMTOM neindikuje?
Nebo jinak, jestliže firma TOMTOM není schopna tyto problémy eliminovat, proč za službu bere peníze???
Na poslední stížnost na uzavírku u Vraného nad Vltavou jsem obdržel pouze odpověď z automatického odpovídače, další komunikace zatím nulová.
Dne 19.2.2013 v 9:00 jsem zjistil,
že TOMTOM již špatně indikovanou uzavírku na silnici úsek II/438, zdroj http://www.dopravniinfo.cz stránky JSDI ČR, indikuje sice ne zcela správně, ale alespoň tak, že to navigování ovlivňuje v podstatě dobře - v neděli 17.2.2012 to ještě správně nebylo. Viz http://www.tomtom.com/livetraffic/?Lid=10. Má být uzavřeno jen Holešov - Dobrotice.
Bohužel, odpovědi z Helpdesku, ve smyslu když jsi na to poukázal, dáváme ti na vědomí, že je to opraveno jsem se nedočkal.
Jen bych rád podotkl, že uzavírka trvá od 4.9.2012, od 5.12.2012 o tom písemně firma TOMTOM ode mne ví a včera nebo dnes, tedy 18. nebo 19.2.2013 chybu opravili.
Tedy "pouhých" 5 měsíců a 10 dnů potřebuje TOMMTOM na indikaci uzavírky, která je mediálně známa a publikována JSDI ČR na oficiálních stránkách webu.
To, že problém firma "vyřešila" po více jak 5.měsících od vzniku události a
2. měsících a 15. dnech od písemného upozornění svědčí mimo jiné
o aroganci a ignoraci požadavku vyřešit problém u placené služby.
Komunikace firmy TOMTOM, co se týká odpovědí na chyb má velmi vážné nedostatky, a to i z hlediska základní slušnosti, kdy není oznámeno, že problém byl vyřešen a o "poděkování" - to už není ani vůbec řeč.
...............
Takže rozšiřuji svůj dotaz o tuto konkretní otázku:

Proč firma TOMTOM přestává komunikovat, když má opakované oprávněné stížnosti na placenou službu, konkretně dopravní zpravodajství služby LIVE.
..............
Děkuji a zdravím,
podpis"


V poledne přišla odpověď, cituji:

"Dobrý den,
velice Vám děkujeme za kontaktovaní zákaznické podpory TomTom.
Na tento email lze odpovědět pouze pomocí webových stránek společnosti TomTom nebo pomocí odkazu na konci emailu.
Číslo Vašeho případu 130215-00xxxx.
Vaše hlášení bylo předáno na oddělení, které se zabývá službou HD Traffic, číslo hlášení: CARE-656.
Výrobce nám zatím neposkytl podrobné informace o tom, jak probíhá získávání a zadávaní veřejně dostupných dat do systému HD Traffic, takže Vám nedokážu vysvětlit, jak vznikají chyby nebo proč některé informace v systému chybějí.
Co se týče Vašich hlášení, tak bohužel nemáme možnost sledovat, jak jsou dané případy zpracovávány dál.
Jinak, Vaše dotazy ohledně služby HD Traffic předám opět výrobci.
V případě jakýchkoliv dalších dotazů nebo připomínek neváhejte a obraťte prosím se na naši podporu. Můžete nás kontaktovat emailem nebo telefonicky na čísle +420 23 90 00 491. Jsme Vám k dispozici od pondělí do pátku od 9:00 do 16:00. Děkujeme Vám za výběr našich výrobků. Jsme přesvědčení o tom, že TomTom Vám ukáže tu nejlepší cestu.
S přátelským pozdravem
Dariusz Wloczka
Tým zákaznické podpory TomTom"


Takže je třeba vzít do úvahy argument,
že HELp firmy TOMTOM předá data, odškrtne si "vyřízenou" položku a jede se dál.
Bez potíží, spokojeně a bez "nevyřízených" hlášení...



Moje poděkování:

"Pane Dariuszi,
děkuji Vám.
Snažím se chápat, že HELP linka TOMTOM je "v problému" více méně nevinně a že tento proces "částečné nefunkčnosti" některých služeb je dán vnitřními postupy a nastavením "ne"komunikace se zákazníky firmou TOMTOM.
Dovolím si opakovaně poznamenat, že marketingově tohle firma TOMTOM zcela nezvládá.
Vy prosím chápejte, že za placenou službu očekávám adekvátní sdělení a alespoň na dálnicích, rychlostních silnicích a sinicích I. a II. třídy očekávám adekvátní informace. Jsem schopen tolerovat "ne"indikaci na sinicích III. třídy a "bezejmenných", ale na silnicích vyšších tříd na toto hodlám poukazovat i do budoucna.
Snad si firma TOMTOM vytvoří někdy v budoucnu postup, jak tyto uzavírky správně indikovat a nebrát peníze za "nefunkční" službu.
Pokud tedy firma TOMTOM v "dohledné" době chybu opraví pak díky za všechno.
I když tato chyba není opravena, možno uzavřít, děkuji.
S pozdravem
podpis"

Re: TOMTOM - chyby indikace služby LIVE

Napsal: 28.2.2013, 13:58
od Tonny
Po 14-ti dnech od upozornění opravila firma TomTom chybu u Vraného nad Vltavou a uzavírka je již indikována.
Opravu jsem zjistil kontrolou mapy, firma nepovažuje za nutné oznámit opravu tomu, kdo na ni upozornil.

Re: TOMTOM - chyby indikace služby LIVE

Napsal: 28.2.2013, 15:56
od vojta66
@Tonny - máš můj obdiv a klobouk dolů. Já bych na toto neměl čas ani energii. Mám navi se službou LIVE a i se službou Traffic. Takže mohu srovnávat a teď tedy nevím co je více aktuálnější - na co je větší spolehnutí, zda-li na rds-tmc či služby LIVE. V obou systémech jsou dost velké nesmysly a neaktuálnosti, ale přece jen mi služba LIVE vychází lépe a asi proto je - na rozdíl od rds-tmc - placená.

Re: TOMTOM - chyby indikace služby LIVE

Napsal: 28.2.2013, 16:05
od Gumídek
Vidíš, a v německu mi RDS-TMC vždy indikovalo správně...U nás je všechno fakt postavené na hlavu... :zamysl:
A Tonny, tobě patří můj obdiv.... :palec:

Re: TOMTOM - chyby indikace služby LIVE

Napsal: 28.2.2013, 16:20
od Tonny
Pánové,
mne nejvíce těší, že na Helplince pochopili, že v ČR nejme ořezávátka a že pokud za něco chtějí peníze, tak ta služba bude(!!!!) indikovat to, co indikovat má.
Je jen otázkou času, kdy první z těch, co si koupili řadu LIVE buď zaplatí nebo nezaplatí další rok, protože rok zdarma služby LIVE velké většině z nás vyprší ještě před letní sezonou.
A vo tom to je - dát jim najevo, že nejsem spokojený a že placenou službu požaduji v jiné kvalitě.

Jen na okraj a mimo tema - co se týká porovnání RDS TMC a LIVE - RDS TMC je v současné době o poznání přesnější.
Stačí si porovnat skutečnost s mapou na http://www.dopravniinfo.cz a http://www.tomtom.com/livetraffic/?Lid=10
Zjistíš, co má v databázi JSDI a co TOMTOM a pochopíš, jak se liší Lokalizační tabulky JSDI a TOMTOMu - jde o "umístění" místa problému, které se někdy diametrálně liší.
Další věcí pak je, jak se co v které navi zobrazí, ale asi se shodneme na tom, že pokud TOMTOM neindikuje událost na zmíněné mapě, pak je "něco" hodně špatně špatně a z jejich pohledu není co přenášet do navi.
A o tom "něco" se od VI/2012 s jejich Helplinkou dohaduji.
Oni nepopírají problém, ale viz níže - jsem jeden jediný,, kdo si z ČR na tuto službu stěžuje.